خبرخبر سیاسی

آقایان نماینده! به وزیر پیشنهادی اطلاعات رای ندهید

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی که از سوی رئیس جمهورمحترم برای تصدی وزارت اطلاعات معرفی شده ، آنگونه که دوستانش او را می شناسند به تمام معنا یک روحانی و به زیان ساده تر یک آخوند است . یعنی بسیاری از ویژگی هایی که جامعه از ملبسین به این لباس انتظار دارد ، در او هست .

چند سال است که او را بر منبر سخنرانی یک هیات کوچک متشکل از تعداد کم شماری جوان می بینم. تواضع این روحانی خوش خلق ، به جوان های هیات این جسارت را بخشیده است که در یک مکالمه کوتاه تلفنی او را برای سخنرانی دعوت کنند….

mahmoode alavi 244

۱- چند سال است که او را بر منبر سخنرانی یک هیات کوچک متشکل از تعداد کم شماری جوان می بینم. تواضع این روحانی خوش خلق ، به جوان های هیات این جسارت را بخشیده است که در یک مکالمه کوتاه تلفنی او را برای سخنرانی دعوت کنند.و دیده ام که برای هیاتی ها هم شگفت آوراست که یک استاد دانشگاه و عضو مجلس خبرگان به آسانی دعوتشان را می پذیرد. پامنبری های علوی به او عشق می ورزند ، چرا که به زبان آنها حرف می زند و برایشان کلاس نمی گذارد که برای این جمعیت کم منبر نمی روم.

۲- مدتی پیش در یک مراسم عروسی حضور یافت آن هم در دقیقه نود. میکروفن را که در دست گرفت  آثار نارضایتی برخی مهمانان در گره ابروی شان هویدا شد. اما وقتی که از نحوه ازدواج خود سخن راند و سادگی حاکم بر آن را به عنوان خاطره ای شیرین بیان کرد و سخنش را با احادیثی از معصومین همراه ساخت، این توانایی را به رخ کشید که می شود با حسن استفاده از یک فرصت چند دقیقه ای (بخوانید فرصت طلبی!) علاوه بر ایجاد فضایی مفرح ، معارف اخلاق دینی را به گوش مستعمان رساند  و اخم ناراضیان چند دقیقه پیش را به خنده  نبدیل کرد.

۳-دکتر علوی ساده زیست است . با جوانها رفیق است و به راحتی همکلام شان می شود. باسواد است. قرائتی  که از دین دارد ، رحمانی و مهربانانه است . وقتی از کیان خانواده حرف می زند ، در حرفهایش عشق موج می زند. تساهل و تسامحی که به آن معتقد است ، جذاب و پسندیده است و…

***

اگر یک روحانی ساده زیست خوش برخورد  مردم دار خوش اخلاق خوش صحبت شوخ طبع دانشگاه دیده متواضع متدین قرار است وزیر اطلاعات شود ،  حتما برکات فراوانی دارد و باید به او رای داد . اما اگر نمایندگان محترم مجلس  چنین صفاتی را یا برای وزیر اطلاعات لازم و مفیدنمی دانند و مثلا فکر می کنند باید وزیر اطلاعات فردی عبوس و جدی و مغرور و لایتچسبک!باشد به او رای ندهند.

 

منبع : خبر آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا