اخبار گوناگونخبر

احتمالا پنج شنبه عید فطر نخواهد بود و گرد و غبار ممکن است مانع از رصد شود

رئیس ستاد استهلال استان کرمانشاه : احتمال رویت هلال در غروب چهارشنبه کم است و به احتمال زیاد پنج شنبه عید فطر نخواهد بود.

گروه های تعیین شده یک ساعت پس از غروب آفتاب روز چهارشنبه بر ارتفاعات شاهو، نماکوه و ویس قرنی مستقر شده و هلال ماه شوال را رصد خواهند کرد…

rasad mah shavval667

حجت الاسلام جواد کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای رصد هلال ماه شوال در استان کرمانشاه سه گروه از غروب چهارشنبه بر سه نقطه از ارتفاعات استان کرمانشاه مستقر خواهند شد.

وی افزود: گروه های تعیین شده یک ساعت پس از غروب آفتاب روز چهارشنبه بر ارتفاعات شاهو، نماکوه و ویس قرنی مستقر شده و هلال ماه شوال را رصد خواهند کرد.

حجت الاسلام کرمی، وجود گرد و غبار های ناشی از کشور عراق را مانعی بر سر راه رصد هلال ماه شوال دانست و گفت: استان کرمانشاه به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق چند سالی است که درگیر پدیده گرد و غبار بوده و ممکن است وجود گرد و غبار مانع از رصد کامل ماه در ارتفاعات مذکور شده و گروه ها را وادار به جابه جایی کند.

وی استان کرمانشاه را یکی از نقاط تاثیرگذار برای رصد ماه شوال دانست و گفت: در سال های گذشته گروه هایی از دفتر مقام معظم رهبری برای رصد هلال ماه شوال به استان کرمانشاه سفر می کردند اما در سال جاری و چند سال اخیر پدیده گرد و غبار مانع از حضور گروه های مذکور شده و هلال ماه توسط گروه های مستقر در استان رصد خواهد شد.

وی گفت: پس از رصد و رویت هلال ماه شوال در استان کرمانشاه ، مراتب به گروه های علمی و سپس شورای فقهی اعلام شده و پس از اطمینان از صحت رویت مراتب به دفتر مقام معظم رهبری اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد استهلال استان کرمانشاه در پایان، احتمال عید فطر بودن روز پنج شنبه را بسیار ضعیف دانست و گفت: رویت هلال ماه شوال در غروب چهارشنبه بسیار ضعیف بوده و به احتمال زیاد پنج شنبه عید فطر نخواهد بود.
منبع : خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا