خبرخبر سیاسی

احتمال ابطال برخی تحریم های ضد ایرانی

برای بقای تحریم نیاز به ارائه شواهد است اما دولت ها برای انتشار چنین شواهدی بی میلی نشان می دهند ، زیرا این اطلاعات را سری محسوب می کنند اما بدون ارائه شواهد به دادگاه ، تدابیر دولت های اروپایی همانند یک ببر کاغذی است…

یک روزنامه ایتالیایی از احتمال ابطال برخی تحریم های ضد ایرانی خبر داد.

iran 577

روزنامه آنلاین linkiesta.it ایتالیا با تشبیه تحریم های ضدایرانی آمریکا و اتحادیه اروپا به یک ببر کاغذی و موفقیت قضایی نظام بانکی در لغو برخی تحریم ها ، نوشت : احتمالا دادگاههای اروپا دیگر تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و واشنگتن را نیز باطل می کنند.

این روزنامه نوشته است برای بقای تحریم نیاز به ارائه شواهد است اما دولت ها برای انتشار چنین شواهدی بی میلی نشان می دهند ، زیرا این اطلاعات را سری محسوب می کنند اما بدون ارائه شواهد به دادگاه ، تدابیر دولت های اروپایی همانند یک ببر کاغذی است.

در ادامه این گزارش آمده است اتحادیه اروپا انتشار اطلاعات (درخواستی از سوی دادگاه) را غیر قابل قبول خوانده و دادگاه نیز عقیده دارد هر کشوری وظیفه ارائه شواهد علیه هر اتهام دارد.

این روزنامه ایتالیایی می افزاید احتمال لغو برخی احکام قضایی و تحریمی علیه برخی شرکتها و بانک های ایران وجود دارد.

به نوشته این روزنامه ، پس از بانک ملت، برای بانک صادرات نیز همین رای صادر شد و ماه مه گذشته ، شرکت ایران ترانسفو هم در یک محاکمه ضد تحریمی در لوکزامبورگ به علت نبود شواهد، پیروز شد.

در پایان گزارش آمده است: ماه سپتامبر آینده نیز بانک ها و شرکت های دیگری از جمله بانک مرکزی ایران آماده این چالش قانونی هستند.

شکست مبارزه قضایی با بانک های ایرانی ، ضربه شدیدی بر گروه تدابیر تحریمی اروپا و واشنگتن محسوب می شود.

منبع : برترین ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا