خبرخبر ورزشی

خلعتبری نه پرسپولیس، نه هیچ تیم دیگری

خلعتبری با قراردادی یکساله پیراهن این تیم اماراتی را به تن کرد، شاید فارغ از اینکه بداند اتفاقاتی عجیب در راه است. اماراتی‌ها به یکباره نام لیگ خود را تغییر دادند. از خلیج فارس گذشتند و یک نام جعلی برای لیگ خود انتخاب کردند…

خلعتبری حدود یکی ۲ ماه پیش سنگ‌های خود را با مسوولان عجمان وا کند و به قرارداد خود با این تیم اماراتی رسمیت بخشید.

 

khalat bari

 

او با قراردادی یکساله پیراهن این تیم اماراتی را به تن کرد، شاید فارغ از اینکه بداند اتفاقاتی عجیب در راه است. اماراتی‌ها به یکباره نام لیگ خود را تغییر دادند. از خلیج فارس گذشتند و یک نام جعلی برای لیگ خود انتخاب کردند. همین شد که مسوولان فدراسیون، از بازیکنان تیم ملی خواستند حضور در لیگ امارات را تحریم کنند اما داستان خلعتبری متفاوت از سایر بازیکنان بود. او قرارداد داشت و دیگران نه. مسوولان سپاهان پا پیش گذاشتند تا فسخ قرارداد خلعتبری با عجمان را با پرداخت مبلغی بگیرند اما نشد که نشد. عجمانی‌ها که از اصل ماجرا باخبر بودند پای خود را در یک کفش کردند و رضایتنامه خلعتبری را ندادند. آنها برای فسخ قرارداد با خلعتبری غرامتی میلیاردی درخواست کردند. غرامتی در حدود یک میلیون دلار. مبلغی نزدیک به قرارداد خلعتبری با عجمان. دیگر هیچ باشگاهی وارد ماجرا نشد. هیچ باشگاهی هم وارد ماجرا نمی‌شد تا اینکه پای فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به میان آمد.

آنها همه ارکان ورزش ایران را بسیج کردند تا ابتدا جواد نکونام را از حضور در الشارجه منصرف کنند و سپس برگه فسخ قرارداد خلعتبری را از مسوولان عجمان بگیرند. وزارت ورزش تمام تعهدات مالی را عهده دار شد. پرداخت ۵/۳ میلیارد تومان به عجمان برای آزادی خلعتبری و بازگشتش به لیگ ایران از جمله این تعهدها بود اما سوال اینجاست که آیا با پرداخت این پول، خلعتبری از لحاظ قانونی می‌تواند در لیگ ایران بازی کند یا نه؟ جواب طبق قانون و بر اساس آیین‌نامه نقل و انتقالات منفی است. خلعتبری برای بازگشت به لیگ ایران و با توجه به پایان مهلت ثبت در سامانه جابجایی بازیکنان روی سایت فیفا(TMC) تا روز ۱۵ تیرماه باید برگه فسخ قرارداد خود را از عجمان می‌گرفت و ITC او از طریق همین سامانه به فدراسیون ایران ارسال می شد. حالا که ۵۱ تیر ماه گذشته،فیفا بخش TMC را برای لیگ ایران مسدود کرده و امکان انتقال هیچ بازیکنی از لیگ های خارجی به لیگ ایران وجود ندارد. تنها شانس خلعتبری این است که ITC او برای عجمان صادر نشده باشد و فدراسیون فوتبال ایران ITC این بازیکن را در این مدت توسط سامانه TMC به فدراسیون امارات ارسال نکرده باشد. او هنوز بازیکن عجمان است و با این تیم قرارداد رسمی دارد. یعنی برگه‌ای به نشانه فسخ قرارداد از اماراتی‌ها دریافت نکرده.

مهلت نقل و انتقالات هم به پایان رسیده و او با توجه به قراردادی که با عجمان دارد و البته فسخ قراردادی که در فدراسیون ثبت نشده نمی‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد پیراهن هیچ تیمی در ایران را به تن کند. نکته جالب این است که نه مسوولان پرسپولیس که پیگیر جذب خلعتبری هستند از این ماجرا خبر دارند و نه مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال. این در حالی است که اگر خلعتبری بتواند با پرداخت مبلغی از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، برگه فسخ قرارداد خود را دریافت کند تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر این اجازه را ندارد که پیراهن باشگاهی در ایران را به تن کند. او اگر این کار را انجام بدهد طبق آیین‌نامه نقل و انتقالات ایران با محرومیت روبرو می‌شود. پس تنها راه حلی که دارد اینکه یا به قرارداد خود با عجمان پایبند باشد یا اینکه تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر خانه نشین شود.

با توجه به سال حساسی که پیش روی تیم ملی و خلعتبری است قطعا او چنین تصمیمی را اتخاذ نخواهد کرد. اتخاذ این تصمیم هم به ضرر خلعتبری خواهد بود و هم به ضرر تیم ملی. البته همیشه در فوتبال ایران از این اتفاقات احساسی رخ می‌دهد و در آخر هم دود تمام این تصمیمات به چشم بازیکن می‌رود. البته راه‌های دور زدن قانون هم وجود دارد. درست مثل قراردادهای قبلی که غیرقانونی بسته شد اما شکلی قانونی به خود گرفت.
می‌گویید نه؟ منتظر بمانید و ببینید که چگونه قانون را دور می‌زنند!

منبع : شبکه ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا