خبرخبر سیاسی

صدا و سیما باید از مردم فارس عذرخواهی کند

حسین صادق عابدین سه شنبه شب در مراسم روز خبرنگار با اشاره به توهین عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ به مردم استان فارس اظهار داشت: چطور یک رسانه می تواند به تاریخ و تمدن یک استان رنگ بپاشد…

استاندار فارس با اشاره به توهین مجری برنامه ورزشی ۹۰ به استان فارس گفت: صدا و سیما باید از مردم فارس به خاطر این موضوع عذرخواهی کند.

ostandar fars97900

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صادق عابدین سه شنبه شب در مراسم روز خبرنگار با اشاره به توهین عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ به مردم استان فارس اظهار داشت: چطور یک رسانه می تواند به تاریخ و تمدن یک استان رنگ بپاشد.

وی با بیان اینکه برنامه ۹۰ به خاطر حاشیه سازی غیرصحیح و ناثواب پربیننده است، تصریح کرد: نمی خواهیم از کار غلط یک پیمانکار که رنگ بر چمن ورزشگاه پاشید دفاع کنیم اما انتظارات از صدا و سیما بیش از این است.

صادق عابدین در ادامه با بیان اینکه مطبوعات باید خود بر کار خود نظارت کنند، گفت: در مطبوعات و رسانه ها باید با جهت و هدف مشخصی تلاش شده و بدانیم از چه انتقاد کرده و چه نقاط ضعفی را برطرف کنیم.

به گفته وی مطبوعات می توانند نقاط ضعف را بگویند و کمک کنند یک برنامه ریزی صحیح انجام شود تا مدیریت اجرایی به سمت برنامه هدف حرکت کند.

استاندار فارس سه هدف اصلی برای رسانه تعرف کرد و افزود: اولین هدف نظارت است که با نق زدن متفاوت می باشد چرا که در نق زدن همه به دنبال یک نقطه ضعف هستند که در نهایت به سیاه نمایی می رسد.

صادق عابدین با بیان اینکه مطبوعات مردم را به مطالبه گری صحیح سوق دهند، اضافه کرد: هدف دوم اطلاع رسانی یا شناسایی نقاط ضعف و قوت است که برای مطالبه گری صحیح و اصلاح امور مسئولین بسیار مهم است.

وی در رابطه با اطلاع رسانی مثالی زد و خاطرنشان کرد: طبق آمار کشوری فارس ششمین استان از لحاظ بیکاری است و جایگاه خوبی ندارد باید تلاش کنیم تا به جایگاه واقعی خود برسیم نه اینکه رسانه ای بگوید رتبه اول را در بیکاری داریم.

استاندار فارس با اشاره به نقش رسانه در ارائه پیشنهاد و راهکار ادامه داد: ۸۰هزار میلیارد تومان برای رساندن بیکاری از۱۷درصد به هشت درصد نیاز است و باید در اطلاع رسانی ضعف را بگوییم تا نخبگان راهکار پیدا کنند.

صادق عابدین با اشاره به هدف سوم رسانه افزود: هدف سوم تبادل اطلاعات و به چالش کشاندن مشکلات است و باید مرز بین نقد مصلحانه  و نقد منصفانه مشخص شود.

استاندار فارس  با بیان اینکه بخش خبررسانی، اجرایی و قانون گذاری همه در یک خط هستیم، اظهار داشت: همه مردم، مسئولین و خبرنگاران یک وظیفه داریم و آن توسعه نظام جمهوری اسلامی است که ثمره خون هزاران شهید است.

 

منبع : تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا