اخبار حوادثخبر

فعالیت شرکت اتوبوسرانی حادثه آزادراه تهران- قم متوقف شد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اتوبوس لاین روبرو سعی کرده که از مسیر خارج شود اما موفق نمی شود، بیان کرد: متاسفانه دو اتوبوس با یکدیگر برخورد می کنند و منجر به آتش سوزی می شود که در این حادثه ۴۴ نفر از مسافران جان خود را از دست می دهند و ۳۹ نفر هم مصدوم می شوند…
براساس رای کمیسیون ماده ۱۲ فعالیت شرکت اتوبوسرانی که باعث وقوع حادثه آزادراه تهران – قم شده است، تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

otobosrani 355

به گزارش خبرنگار مهر، طبق رای کمیسیون ماده ۱۲ شرکت همسفر چابکسواران؛ شرکت اتوبوسی که باعث حادثه در آزادراه تهران – قم شد تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ندارد.
شهریار افندی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: این اتوبوس از طرف اصفهان به سمت تهران در حال حرکت بود که پس از عبور از عوارضی قم وارد آزادراه می شود و متاسفانه در کیلومتر ۲۶ لاستیک سمت چپ راننده می ترکد.  این اتوبوس که در لاین وسط در حال حرکت بود، از کنترل راننده خارج شده و به سمت چپ در لاین سبقت منحرف می شود که در این لاین هم با یک خودروی هوندا سواری برخورد می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این اتوبوس پس از تصادف با خودروی هوندا به گاردریل برخورد می کند و به باند ضلع مقابل آزادراه پرتاب شده و به اتوبوسی که از سمت تهران به اردکان یزد می رفته برخورد می کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه اتوبوس لاین روبرو سعی کرده که از مسیر خارج شود اما موفق نمی شود، بیان کرد: متاسفانه دو اتوبوس با یکدیگر برخورد می کنند و منجر به آتش سوزی می شود که در این حادثه ۴۴ نفر از مسافران جان خود را از دست می دهند و ۳۹ نفر هم مصدوم می شوند.

افندی زاده با اشاره به اینکه این حادثه در ساعت ۱۱ شب اتفاق افتاده است، گفت: کمیته ای در استان و سازمان راهداری با حضور عوامل پلیس برگزار می شود تا علت حادثه بررسی و اعلام شود.

وی با بیان اینکه هر دو راننده در این حادثه فوت کردند، بنابراین باید منتظر بررسی کارشناسی باشیم، افزود: با ترکیدن لاستیک، کنترل وسیله نقلیه برای راننده با هر سرعتی سخت می شود و طبیعی است که در این شرایط هم راننده نتوانسته اتوبوس را کنترل کند بنابراین دلیل اصلی این تصادف ترکیدگی لاستیک جلو بوده است.

منبع : خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا