اخبار گوناگونخبر

“احسان علیخانی” عشق را در “ماه عسل” تمام کرد

“علیخانی “برگ دوازدهم از دفتر “ماه عسل” خود را اینگونه ورق زد: سلام،احوال شما چطوره ،اگر یک درصد جویای حال من و رفقان باشید خداروشکر همینکه شما هستید خوبیم ،و اگر مشکلی هم باشد به عشق شما تحمل می کنیم …

شب گذشته در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، برنامه “ماه عسل” با اجرا و تهیه کنندگی  “احسان علیخانی ” در لحظات ناب استجابت دعا، میهمان دلهای زیبا و عرفانی مخاطبان همیشگی خود شد تا آنها را به همراه خود وارد دنیای مهمانان برنامه کند و درسی دیگر از زندگی را به آنها یادآوری کند.

 

ehsan alikhani24566

 

“علیخانی “برگ دوازدهم از دفتر “ماه عسل” خود را اینگونه ورق زد: سلام،احوال شما چطوره ،اگر یک درصد جویای حال من و رفقان باشید خداروشکر همینکه شما هستید خوبیم ،و اگر مشکلی هم باشد به عشق شما تحمل می کنیم.

پس از پخش تیتراژبا صدای” فرزاد فرزین “،”علیخانی” با اشاره به برنامه شب گذشته گفت: دیروز خیلی ها اظهار کردند که چرا قصه مهمانان کامل بیان نشد، ما دو تا نگاه را در برنامه مقایسه کردیم و مهمانان ما نظرها،سلایق و گله هایشان را بیان کردند برنامه دیروز تلاقی لبخندها و بغض ها بود.

*امیدواری “علیخانی” به برنامه “ماه عسل”

“علیخانی” با ذکر این جمله مخاطبان را به ادامه برنامه دعوت کرد:بریم برگردیم من به امروز خیلی امیدوارم.

“علیخانی “در ادامه گفت:حال، سراغ دنیای امروز مهمانانمون بریم ،امروز دو قصه داریم که یک نکته وصل فوق العاده و زیبا دارد ،لطفا “ماه عسل” امروز را از ابتدا تا انتها تماشا کنید.

برای رقم خوردن یک اتفاق در برنامه امروز، خیلی دوندگی کردیم ،دعا کنید.

سپس “علیخانی” پا به دنیای مهمانان بخش اول “ماه عسل” گذاشت: یک زوج که ۳۱سال از زندگی مشترکشان می گذشت و حاصل زندگیشان دو فرزند به نام های حسام و سروش بود مهمان برنامه “ماه عسل” بودند.

زن قصه ی زندگی خود را اینگونه آغاز کرد: از زندگی با همسرم احساس رضایت کامل دارم و صاحب دو فرزند هستیم فرزند اولم  به نام” حسام “دارای مدرک کارشناسی ارشد است و “سروش” هم در خارج از کشور در حال تحصیل است.

*معامله انسان های بزرگ با خدا در “ماه عسل”

من همیشه در ذهن خود به این فکر کرده بودم که یک فرزند را به سرپرستی قبول کنیم اما پس تماشای یک قسمت از برنامه” ماه عسل “سال  ۹۰که اختصاص به دو زوج داشت که حدود ۲۰سال فرزند معلولی به نام “میلاد” را به فرزندی خود گرفته بودند با خود گفتم ما هم می توانیم این عمل زیبا را انجام دهیم و پس از مشورت با همسرم اقدام به گرفتن فرزندی به سرپرستی خود مان کردیم.

افرادی را دیدم که هنگام سرپرستی یک فرزند رنگ پوست و چشم او را هم انتخاب می کنند ولی این خانواده و حرکت زیبایشان برایم جای تقدیر داشت.

هنگام اقدام به این عمل، آشنایان مارا از اقدام به این کار منع می کردند و از مشکلات آن برایمان می گفتند ولی ما تصمیم خود را گرفته بودیم.

همسر این خانم ادامه داد: زمانی که همسرم با من درباره ی این موضوع مشورت کرد من با کمال میل پذیرفتم.

زن در ادامه گفت: زمانی که این مطلب را با فرزندانم در میان گذاشتم آنها موافقت کردند و تمایل آنها من را برای انجام این کار ترغیب کرد.

سپس “علیخانی “از فاطمه ،دختری که این خانواده او را به فرزندی پذیرفته بودند خواست تا وارد گوی طلایی “ماه عسل “شود.

“احسان علیخانی” با زبان و بیان شیوای خود حس و حال “فاطمه “را پس از ورود به زندگی این خانواده جویا شد.

“فاطمه” گفت :همیشه  دوست داشتم که پدر و مادر داشته باشم “علیخانی “به او گفت :خدا آرزوی تورا بیشتر از آنچه خواسته بودی اجابت کرد و به تو دو برادر هم داد .

وبعد فاطمه به برخی از سوالات “علیخانی” با شیرینی خاص خود پاسخ وادامه داد: در شیرخوارگاه کنار دوستانم را دوست دارم ولی الان خوشحالم چرا که پدر و مادرم مهربان هستند.

“فاطمه” در پاسخ به این سوال “علیخانی” که آیا تا به حال پدر و مادرت تورا دعوا کردند؟ با بیان شیرینش گفت :نه به من تذکر دادند و “علیخانی” به لحن و پاسخ زیبای فاطمه خندید.

زن تصریح کرد: پس از ورود “فاطمه” به زندگیمان از خدا خواستم تا کمکم کند تا در تربیت و همچنین رفتاربا “فاطمه “هیچ گونه خشمی نباشد ، من در تربیت او مسولیت سنگینی برعهده دارم چرا که این حرکت ،معامله با خدا بوده است.

*فاطمه به زندگیمان برکت داد

پدر” فاطمه “اظهار داشت:از زمانی که فاطمه وارد زندگی ما شده خیر و برکتهایی شامل زندگیمان شده که ما در طی این مدت از آن غافل بودیم و این مسئله برای من ارزشمند است.

*علیخانی:جای شما در بهشت است

“علیخانی “اذعان کرد: فدای دلهایی شوم که آرزوی انجام این عمل و حرکت زیبا را دارند اما بضاعتشان اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد و سپس روبه دو مهمان برنامه گفت:جای شما به خاطر این دلهای قشنگتان ،در بهشت است.

در ادامه “علیخانی” از مهمانان خواست تا در کنار مهمانان بخش دوم حضور داشته باشند.

“علیخانی” گفت:تا قسمت پایانی برنامه با ما باشید چون من خیلی ذوق دارم.

پدر و مادر” میلاد”از مهمانان  برنامه ۹۰ “ماه عسل “،اینبار بدون میلاد پا به “ماه عسل” ۹۲ گذاشتند از همان ابتدای ورود، مادر میلاد بدلیل سوگ او بغض کرد و “علیخانی “رو به او گفت:اگر شما گریه کنید ما می شویم گریه اندر گریه .

مادر میلاد گفت:بعد از ۲۲سال زندگی با میلادم او را یک روزه بدلیل سرماخوردگی از دست دادیم .
ما از وجود میلاد در زندگیمون برکت های زیادی گرفتیم بعد از حضور در برنامه شما چون تنها مشکلمان مسکن بود مسکن مهر پردیس و همچنین ۳ سفر حج به ما تعلق گرفت همه در کوچه و محل ما را به نام پدر و مادر میلاد ماه عسل می شناسند.

مادر “میلاد “با اشاره به زندگی گذشته خود عنوان کرد: ما ۱۰سال بچه دار نمی شدیم و هنگام مراجعه به بهزیستی میلاد ۱۵ روزه را به فرزندی قبول کردیم بعد از گذشت چند سال متوجه بیماری سی پی او شدیم وپس از گزارش این مسئله به بهزیستی آنها اذعان کردند او را بدهید و یک بچه سالم  تحویل بگیرید ولی ما هرگز قبول نکردیم و ۲۲ سال از او مراقبت کردیم پس از مرگ او هنوزهمه را به چشم میلاد می بینم .

من حتی زمان زنده بودن میلاد چندین بار به بهزیستی برای گرفتن بچه مراجعه کردم  تا میلاد تنها نباشد ولی قبول نکردند.

*طعم  زندگی در قلب شاهین
پس از آن “علیخانی” شاهین کوچولو را به کنار مهمانان دعوت کرد و پس از  در آغوش کشیدنش به او گفت یادت هست همیشه میگفتی می خواهم پدر و مادر داشته باشم ؟وبعد رو به پدر و مادر میلاد عنوان کرد ما این هدیه را به شما می دهیم .

در این میان مادر میلاد با گذاشتن دستانش برروی صورت خود مدام می گریست و سپس” شاهین” کوچولو را در آغوش خود جای داد .

در پایان “ماه عسل “،صحنه ی زیبای عشق و گذشت رقم خورد و”شاهین” کوچولوی ما در میان دستان پدر و مادری فداکار قرار گرفت که به قول “علیخانی” امتحان خود را پس داده بودند .

*شکرگذاری و ذوق زدگی علیخانی

“علیخانی” پس از خروج از دنیای مهمانان برنامه به این جمله بسنده کرد:من ذوق زدگی خود را نمی توانم پنهان کنم ،نگاه کردن به بچه های یتیم فوق العاده است خدا کند توان آن را داشته باشیم ،خداروشکر بابت امشب.

تیتراژ پایانی برنامه با صحنه های گریستن های مکرر مادر میلاد و در آغوش گرفتن شاهین در بغل پدر و مهمانان برنامه تلاقی شد تا  اینگونه حال مخاطبان را دگرگون و چشمهایشان را در لحظات ناب استجابت دعا بشوراند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا