اخبار گوناگونخبر

ارزانی خودرو پس از عقب‌ نشینی سکه و ارز

در حال حاضر بازار خودرو همچنان راکد است و مردم تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند، اما آنچه که دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها به شمار می‌رود، ریزش نرخ سکه و ارز است…

ریزش نرخ سکه و ارز سبب شد بازار خودرو نیز با افت قیمت روبه‌رو شود و در این بین، وارداتی‌ها بیش از خودروهای داخلی ارزان شدند.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر بازار خودرو همچنان راکد است و مردم تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند، اما آنچه که دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها به شمار می‌رود، ریزش نرخ سکه و ارز است. البته موضوع دیگر این است که انتشار اخبار خوش مبنی بر لغو تحریم‌ها و بهبود روابط ایران و غرب و همچنین رسیدن به تفاهمی بین‌المللی در بحث انرژی هسته‌ای، مردم را به آینده خوشبین کرده و آنها به گمان ارزانی بیشتر، فعلا تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند.

طبق اخبار رسیده از بازار، خودروهای وارداتی تا مرز سه میلیون تومان طی روزهای اخیر ارزان شده اند و داخلی‌ها نیز کاهش قیمتی حداکثر یک میلیونی را تجربه کرده اند.

به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، در حال حاضر هیوندایی آزرا ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد و سوناتا نیز قیمتی برابر با ۱۴۲ میلیون تومان دارد که این موضوع از کاهش قیمت یک میلیونی آن حکایت می‌کند.

هیوندایی IX55 نیز هم‌اکنون ۲۱۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و دیگر مدل هیوندایی به نام IX35 نیز که دو میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند، در حال حاضر ۱۵۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد. هیوندایی i30 نیز که افت قیمتی دو میلیونی داشته، هم‌اکنون ۱۰۳ میلیون تومان به فروش می‌رود. در بین محصولات کیا نیز مدل اسپورتیج با توجه به افت قیمت سه میلیونی‌اش، ۱۵۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تویوتا یاریس‌هاچ بک هم که یک میلیون تومان ارزان شده، ۸۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کیا سراتو هم یک میلیون تومان افت قیمت را به خود می‌بیند و در حال حاضر ۱۰۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما سری هم به بازار خودروهای داخلی بزنیم که افت قیمت‌های کمتری در آن به چشم می‌آید.

به گفته فعالان بازار، تندر ایران خودرو ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و تندر پارس خودرو که ۲۰۰ هزار تومان افت قیمت را به خود می‌بیند، هم‌اکنون ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. تندر مدل E1 هم ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

از بازار مگان نیز خبر می‌رسد این خودرو هم‌اکنون در همان قیمت ۸۷ میلیون تومان به فروش می رود که این موضوع از افت یک میلیون تومانی آن حکایت می کند. فعالان بازار در مورد تیبا نیز می‌گویند که این خودرو با تغییر قیمتی روبه رو نبوده و در حال حاضر ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. از بازار ماکسیما اما خبر می‌رسد این محصول با افت قیمت یک میلیونی روبه‌رو بوده و ۱۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نیسان تیانا هم در حال حاضر با قیمتی برابر با ۱۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از ارزانی یک میلیون تومانی آن دارد. سوزوکی گرندویتارا نیز هم‌اکنون ۱۳۱ میلیون تومان قیمت دارد که نشان دهنده ارزانی یک میلیون تومانی آن است. همچنین مزدا۳ هم ۱۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رود، اما از بازار خبر می‌رسد که در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با توجه به تثبیت قیمت اش، ۳۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در بین دیگر پژویی‌های ایران خودرو مدل تیپ۵ این محصول هم در حال حاضر ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مدل صندوقدار و اتومات ۲۰۶ یعنی V9 هم با قیمتی برابر با ۵۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین V8 نیز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولی ۲۰۶، از قیمتی برابر با ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برخوردار است. V20 نیز به عنوان ساده ترین مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.  در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قیمتی برابر با ۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد و سمند مدل LX که آن هم روزهای با ثباتی را در بازار خودرو می‌گذراند ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین پژو پارس نیز در حال حاضر ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از افت قیمت ۳۰۰ هزار تومانی پارس حکایت دارد.

همچنین خبر می‌رسد رانا ۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین مدل‌های پراید، مدل ۱۱۱ در حال حاضر ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز که تغییری در قیمت آن به وجود نیامده، ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که ۲۰۰ هزار تومان ارزان شده است. پراید ۱۳۲ هم ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

منبع : برترین ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا