خبرخبر ورزشی

استقلال و خط هافبک وحشتناک

با جدایی جباری از استقلال خیلی ها می خواهند بدانند که کدام بازیکن قرار است در پست پشت مهاجم قرار بگیرد. امیر قلعه نویی روز دوشنبه مصاحبه کرد و گفت که از گوران یا کرار قرار است در این پست بازی بگیرد اما با توجه به توانایی پژمان نوری برای بازی در این پست بعید نیست تصمیمش عوض شود….

استقلال به دلیل مشکلات مدیریتی که داشت تمریناتش را دیرتر از بقیه تیم ها شروع کرد. در زمانی که همه تیم های لیگ برتری تمرینات خود را شروع کرده بودند، علی فتح الله زاده تصمیم گرفت از سمت خود استعفا بدهد. همین مسئله هم باعث شد تا هیچ بازیکنی حاضر نشود قراردادش را با این تیم تمدید کند. بازیکنان مورد نظر امیر قلعه نویی هم دست نگه داشتند تا تکلیف مدیریت استقلال مشخص شود و بعد تیم جدیدشان را انتخاب کنند اما بعد از بازگشت به کار فتح الله زاده خیلی زود عملیات یارگیری شروع شد.

با مهره هایی که استقلال جذب کرده است دست کادر فنی برای انتخاب ترکیب اصلی باز است. امیر قلعه نویی علاقه زیادی به سیستم ۲-۵-۳ دارد ولی در بعضی از بازی ها ترجیح می دهد تیمش را با آرایش ۲-۴-۴ لوزی به زمین بفرستد.

 

esteghlal 2344

بازی کردن با سیستم ۲-۵-۳ می تواند نقش جواد نکونام را در حمله ها پررنگ تر کند. در این سیستم در پست هافبک دفاعی آندو تیموریان کنار نکونام بازی می کند و کاپیتان تیم ملی می تواند با خیال راحت به خط حمله تیمش اضافه شود. این سیستم نیاز به یک تمام کننده ششدانگ دارد که به نظر می رسد انتخاب امیر قلعه نویی محمد قاضی باشد.

اما اگر آبی ها در این فصل با سیستم ۲-۴-۴ لوزی بازی کنند، به احتمال زیاد آندو باید در پست هافبک راست بازی کند و خسرو حیدری به دفاع راست منتقل می شود. پژمان نوری در این سیستم در چند پست توانایی بازی کردن دارد. او می تواند در پست هافبک دفاعی، هافبک چپ، مدافع چپ و هافبک پشت مهاجم مبازی کند. البته با توجه به حضور آندو و نکونام بعید است قلعه نویی از نوری در پست هافبک دفاعی بازی بگیرد.

معمای پست هافبک پشت مهاجم

با جدایی جباری از استقلال خیلی ها می خواهند بدانند که کدام بازیکن قرار است در پست پشت مهاجم قرار بگیرد. امیر قلعه نویی روز دوشنبه مصاحبه کرد و گفت که از گوران یا کرار قرار است در این پست بازی بگیرد اما با توجه به توانایی پژمان نوری برای بازی در این پست بعید نیست تصمیمش عوض شود. البته فرهاد مجیدی هم یکی از کاندیداهای بازی در پست هافبک پشت مهاجم است.


قاضی، مهاجم محبوب قلعه نویی

با توجه به علاقه زیادی که قلعه نویی به یک مهاجم قلدر و تمام کننده دارد، به نظر می رسد محمد قاضی در بیشتر بازی های این فصل در ترکیب ثابت استقلال قرار بگیرد و بقیه مهاجم های استقلال برای قرار گرفتن در کنار او با هم رقابت کنند. سیاوش اکبرپور، فرهاد مجیدی، آرش برهانی و مهدی نظری بازیکنانی هستند که باید برای قرار گرفتن کنار قاضی با هم رقابت کنند.


خط دفاع دست نخورده

به جز علی حمودی استقلال موفق شد تمام بازیکنان خط دفاع فصل گذشته خود را حفظ کند. گفته می شود خسرو حیدری در این فصل در پست مدافع – هافبک راست بازی می کند و پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، امیرحسین صادقی و هاشم بیک زاده مثل فصل گذشته سایر مهره های خط دفاعی استقلال را تشکیل می دهند.

 

منبع : برترین ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا