خبرخبر اقتصادی

افت میلیونی قیمت خودروهای وارداتی

تویوتا یاریس هاچ بک هم با توجه به افت قیمت یک میلیون تومانی‌اش ۸۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کیا سراتو اما بیشترین کاهش قیمت را داشته، به نحوی که چهار میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند. از خودروهای خارجی که بگذریم، تغییر خاصی در قیمت داخلی‌ها به چشم نمی‌آید…

این هفته نیز مانند چند هفته گذشته اتفاق خاصی در بازار خودرو کشور رخ نداد تا همچنان سایه سنگین رکود بر سر بازار خودنمایی کند. فعالان بازار امیدوار بودند پس از پایان ماه رمضان و آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، مشتریان برای خرید خودرو به تکاپو بیفتند اما حالا که نزدیک به دو هفته از پایان رمضان می‌گذرد، خبری از افزایش خریدو‌فروش نیست.

در این بین هرچند خودروهای وارداتی با کاهش قیمت روبه‌رو شده‌اند اما داخلی‌ها تغییر خاصی را به خود نمی‌بینند. به گفته فعالان بازار، کاهش نرخ ارز سبب شده خودروهای خارجی بین یک تا چند میلیون تومان افت قیمت را در هفته جاری تجربه کنند.

به گفته آنها، در حال حاضر سوناتا قیمتی برابر با ۱۴۳ میلیون تومان دارد که این موضوع از کاهش قیمت یک میلیونی آن حکایت می‌کند. هیوندایی IX55 نیز همین میزان ارزان شده و هم اکنون ۲۱۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. IX35 نیز که دو میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند، در حال حاضر ۱۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر کیا اسپورتیج هم که یک میلیون تومان افت قیمت داشته، ۱۵۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تویوتا یاریس هاچ بک هم با توجه به افت قیمت یک میلیون تومانی‌اش ۸۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کیا سراتو اما بیشترین کاهش قیمت را داشته، به نحوی که چهار میلیون تومان ارزانی را به خود می‌بیند. از خودروهای خارجی که بگذریم، تغییر خاصی در قیمت داخلی‌ها به چشم نمی‌آید.   آن طور که خبر می‌رسد، مگان هم اکنون در همان قیمت ۸۸ میلیون تومان خود باقی مانده و تغییری را تجربه نکرده است.

این قیمت البته به مدل فول مگان مربوط می‌شود. همچنین تندر – ۹۰ نیز در هیچ کدام از مدل‌های پارس خودرویی و ایران خودرویی خود تغییر قیمتی نداشته است. در حال حاضر تندر-۹۰ در مدل ایران خودرویی اش قیمتی برابر با ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارد و در مدل پارس‌خودرویی خود نیز ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. از بازار تندر مدل E1 نیز خبر می‌رسد که این محصول قیمتی برابر با ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارد و این یعنی تغییری در قیمت آن طی هفته جاری رخ نداده است.

اما سری هم به تیبا بزنیم، خودرویی که فعالان بازار در مورد آن می‌گویند با تغییر قیمتی روبه‌رو نبوده و در حال حاضر ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. از بازار ماکسیما هم خبر می‌رسد این محصول با تثبیت قیمت روبه‌رو بوده و ۱۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین نیسان تیانا هم در حال حاضر با قیمتی برابر با ۱۴۷ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که هیچ تغییری نداشته است. سوزوکی گرندویتارا نیز هم‌اکنون ۱۳۲ میلیون تومان قیمت دارد و مزدا۳ هم ۱۱۹ میلیون تومان به فروش می‌رود، اما از بازار خبر می‌رسد که در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز که تثبیت قیمت داشته، ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در بین دیگر پژویی‌های ایران‌خودرو مدل تیپ۶ این محصول هم در حال حاضر ۵۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تیپ ۶ ماه‌ها است در این قیمت ثابت مانده و تغییری نکرده است. مدل صندوقدار و اتومات ۲۰۶ یعنی  V9 هم با قیمتی برابر با ۵۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین V8 نیز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولی ۲۰۶، از قیمتی برابر با ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برخوردار است. V20 نیز به عنوان ساده‌ترین مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که افت و خیز قیمتی نداشته، هم‌اکنون ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قیمتی برابر با ۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل دوگانه‌سوز آن نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گران‌تر است. ۴۰۵ در این هفته تغییر قیمت خاصی نداشته است، درست مثل سمند مدل LX که آن هم روزهای با ثباتی را در بازار خودرو می‌گذراند. همچنین پژو پارس نیز در حال حاضر ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از ثبات قیمت پارس حکایت دارد.

همچنین خبر می‌رسد رانا با کاهش قیمتی ۵۰۰ هزار تومانی، ۳۲ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. از بازار مزدا۲ هم خبر می‌آید که این خودرو همچنان ۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین در بین مدل‌های پراید، تنها مدل ۱۱۱ است که با کاهش قیمت روبه‌رو شده و در حال حاضر ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز که تغییری در قیمت آن به وجود نیامده، ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پراید ۱۳۲ هم ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

 

منبع : برترین ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا