خبرخبر سیاسی

انتشار سند صحت دفاعیات محمدعلی نجفی درباره نامگذاری میدان ۹ دی

در جلسه رای اعتماد محمدعلی نجفی(وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش) در صحن علنی مجلس، وی در پاسخ به اتهامات برخی نمایندگان مبنی بر اینکه عده‌ای می‌گویند “من با نامگذاری میدانی به عنوان ۹ دی مخالف‌ بوده‌ام”…

محمدعلی نجفی(وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش) امروز(۲۲ مرداد) در دفاعیه خود در مجلس درباره مخالفتش با نامگذاری میدانی به نام ۹ دی؛ علت آن را نامیده شدن میدان مذکور به نام آیت الله حق‌شناس اعلام کرده بود. پس از آن خبرگزاری تسنیم در مصاحبه‌ای از قول رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران این مطلب را تکذیب کرد. اما سندی دراختیار ایلناست که صحت گفته‌ی محمدعلی نجفی را تایید می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» به نقل از ایلنا، امروز در جلسه رای اعتماد محمدعلی نجفی(وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش) در صحن علنی مجلس، وی در پاسخ به اتهامات برخی نمایندگان مبنی بر اینکه عده‌ای می‌گویند “من با نامگذاری میدانی به عنوان ۹ دی مخالف‌ بوده‌ام”، گفت: اینگونه نبوده بلکه پیشنهاد آقایان بر این بود که میدان آیت‌اله حق‌شناس را به میدان ۹ دی تغییر دهند که باتوجه به شخصیت بزرگ آیت‌اله حق‌شناس؛ من با این قضیه مخالفت کردم و پیشنهاد دادم که مکان دیگری را با نام ۹ دی اختصاص دهند.

وی افزود: در آن زمان تونلی را در قم با ۹ دی نامگذاری کردم که آنهم به دلیل مخالفت علما به نام قدیر تغییر کرد. حال چرا باید حرف‌هایی به من تهمت زده شود که به من ارتباطی ندارد؟

اما پس از انتشار این سخنان، خبرگزاری تسنیم مصاحبه‌ای را با معصومه آباد(رئیس کمیته نامگذاری‌های شورای شهر تهران) منتشر کرده که وی در این مصاحبه اعلام کرده ‌نام میدان ۹ دی، آیت الله حق‌شناس نبوده است.

mohammad najafi 3456

آباد به تسنیم گفته است: ‌نام میدان ۹ دی به نام آیت‌الله حق‌شناس نبوده است و شهرداری منطقه ۱۷ تابلویی به نام حق‌شناس که اسم یکی از خیران این منطقه بوده، در میدان نصب کرده بود.

این درحالیست که به موجب سندی که در اختیار ایلنا قرار گرفته است و پیوست خبر ارائه می‌شود، محسن نایبی(معاون وقت استاندار و فرماندار تهران) در تاریخ ۱۷ اسفندماه سال ۸۹ در نامه‌ای به شماره ۷۰۶۹ / ۱ / ۲۹۲۵ خطاب به مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران خواسته است تا با رعایت احترام به مقام شامخ آیت‌الله حق‌شناس ترتیبی اتخاد شود تا با حفظ حرمت ایشان مکان مناسبی برای نامگذاری به نام روز نهم دی ماه انتخاب شود.

منبع : انتخاب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا