خبرخبر سیاسی

تهران همکاری کند، آمریکا را شریک خود ببیند

پاور در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحریم های ایران گفت: به مانند دیگران، آمریکا امیدوار است حضور حسن روحانی در ریاست جمهوری ایران فرصتی برای تهران باشد تا به سرعت برای رفع نگرانی های جدی جامعه بین الملل در مقابله با مقاصد هسته ای ایران حرکت کند…

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: اگر تهران همکاری کند آمریکا را شریک خود خواهد دید.

رویترز گزارش داد، نماینده آمریکا در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی تحریم ها علیه ایران گفت: تهران امیدها برای پایان دادن به رویارویی هسته ای میان ایران و غرب را از دست می دهد.

رویترز اضافه کرد: به نظر می رسد “سامانتا پاور” نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از اقدامات مقدماتی که حسن روحانی در زمینه برنامه هسته ای ایران پیش گرفته تاثیر نپذیرفته است.

پاور در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحریم های ایران گفت: به مانند دیگران، آمریکا امیدوار است حضور حسن روحانی در ریاست جمهوری ایران فرصتی برای تهران باشد تا به سرعت برای رفع نگرانی های جدی جامعه بین الملل در مقابله با مقاصد هسته ای ایران حرکت کند.

وی افزود: متاسفانه هیچ نشانه ای واضح و شفافی درباره اینکه ایران به تعامل با بیشتر نگرانی ها درباره برنامه هسته ای اش متعهد است مشاهده نمی کنیم. بلکه برخلاف این موضوع تحولات اخیر ما را نگران می کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته اعلام کرد ایران قصد دارد حدود یک هزار سانترفیوژ غنی سازی اورانیوم را با پایان عملیات نصب، آزمایش کند.

پاور ادامه داد: ایران به جای در پیش گرفتن اقداماتی برای اجرای تعهدات خود که از سوی شورای امنیت سازمان ملل صادر شده اند، به نصب سانترفیوژهای پیشرفته اقدام می کند که نسبت به سانترفیوژه های فعلی، قدرت غنی سازی دو یا سه برابری دارند.

باور افزود: اقدامات ایران ما را از راه حل گفتگو برای مسئله هسته ای این کشور دور می کند .اگر ایران همکاری کند آمریکا را یک شریک آماده خود خواهد دید.

ایران علاوه بر نقض تحریم های سازمان ملل متحد، این انتقال غیرقانونی اسلحه از سوی ایران به صورت مستقیم تهدید کننده ثبات در یمن ، لبنان، غزه، عراق و دیگر مناطق است. ما نیازی نیست که بگویم حمایت نظامی گسترده ایران از حکومت بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) در شرایط فعلی غیرمعقول است

منبع : برترین ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا