خبرخبر ورزشی

جایگاه نهایی ایران در لیگ جهانی والیبال

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۰ دیدار خود پنج پیروزی در برابر صربستان، ایتالیا، کوبا (دوبازی) و آلمان به دست آورد و در پنج دیدار (روسیه (دو بازی)، صربستان، اتیالیا و آلمان) شکست را تجربه کرد. ملی پوشان کشورمان در مجموع این بازی ها ۱۵ امتیاز کسب کردند که از نظر امتیاز در بین ۱۸ تیم شرکت کننده رتبه نهمی است…

دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۳ به پایان رسید و تیم ملی والیبال ایران درنخستین حضور خود در این رقابت ها با کسب ۱۵ امتیاز در بین ۱۸ تیم شرکت کننده در این رقابت ها در بین تیم های آسیایی بهترین شد.
مشرق، دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۳ از دهم خردادماه با حضور ۱۸ تیم در سه گروه آغاز شد و یکشنبه شب با برگزاری آخرین دیدار این مرحله بین تیم های برزیل و ایالات متحده به پایان رسید.

 

valibal iran6778

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۰ دیدار خود پنج پیروزی در برابر صربستان، ایتالیا، کوبا (دوبازی) و آلمان به دست آورد و در پنج دیدار (روسیه (دو بازی)، صربستان، اتیالیا و آلمان) شکست را تجربه کرد. ملی پوشان کشورمان در مجموع این بازی ها ۱۵ امتیاز کسب کردند که از نظر امتیاز در بین ۱۸ تیم شرکت کننده رتبه نهمی است.

برنامه و نتایج کامل به همراه جدول رده بندی لیگ جهانی ۲۰۱۳ را در اینجا می توانید ببینید.

در مجموع برزیل پرافتخارترین تیم لیگ جهانی با ۹ بار قهرمانی، با ۲۵ امتیاز و ۹ پیروزی و یک شکست بهترین دور مقدماتی شد. تیم های کانادا و هلند در گروه سوم به ترتیب با ۲۳ و ۲۲ امتیاز در رتبه های دوم و سوم این داده آماری قرار می گیرند.

تیم های بلغارستان، ایتالیا و روسیه نیز با ۱۹ امتیاز و هفت پیروزی و سه شکست در رتبه های چهارم تا ششم دور مقدماتی قرار می گیرند. کشورهای آلمان، صربستان و ایران که در گروه دوم نیز قرار داشتند، به ترتیب با ۱۷، ۱۶ و ۱۵ امتیاز با پنج پیروزی و پنج شکست در مکان های هفتم تا نهم دور مقدماتی قرار می گیرند. البته تیم فرانسه در گروه اول نیز ۱۵ امتیازی است اما معدل امتیازهای ایران شرایط بهتری نسبت به این تیم دارد و فرانسه دهم می شود.

تیم های لهستان (۱۴)، کره جنوبی (۱۳)، فنلاند (۱۲)، ایالات متحده (۱۲)، پرتغال (۱۱)، ژاپن (۹)، آرژانتین (۵) و کوبا (۴) امتیاز به دست آوردند و در مکان های یازدهم تا هجدهم دور مقدماتی از نظر امتیاز قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی این فدراسیون، از قاره کهن آسیا سه کشور ایران، کره جنوبی و ژاپن در لیگ جهانی حضور داشتند که تیم های ژاپن و کره در گروه سوم بودند. در بین کشورهای آسیایی نیز ایران بهترین تیم بود چون کره جنوبی با چهار پیروزی و شش شکست و کسب ۱۳ امتیاز رتبه دوم آسیا را به دست آورد و ژاپن نیز با هفت شکست و سه پیروزی و کسب ۹ امتیاز در مکان سوم آسیا است.

گفتنی است تیم ملی والیبال کشورمان با کسب این رتبه در لیگ جهانی والیبال، ۱۰ امتیاز به امتیازهای خود در رده بندی جهانی اضافه خواهد کرد تا جایگاه از رتبه چهاردهمی به رتبه های بهتر ارتقاء یابد.

در مجموع شش تیم برزیل و بلغارستان از گروه اول، ایتالیا و روسیه از گروه دوم، کانادا از گروه سوم و آرژانتین (میزبان) به مرحله نهایی لیگ جهانی راه یافتند که رقابت های خود را از چهارشنبه ۲۶ تیرماه در آرژانتین آغاز خواهند کرد.

منبع : تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا