خبرخبر سیاسی

جلسه سید حسن روحانی با هاشمی و خاتمی

سه شنبه شب گذشته رئیس جمهور منتخب در ادامه جلسات خود با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای انجام مشورت های نهایی به منزل ایشان رفته است…

ابتکار نوشت: در حالی که انتشار فهرست‌هایی از اعضای کابینه روحانی، انتقاداتی را در میان طیف پیروز انتخابات به وجود آورده است، سه شنبه شب حجت الاسلام روحانی نشستی با آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجج اسلام سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی داشته است.

roohani3555

به گزارش برخی رسانه ها سه شنبه شب گذشته رئیس جمهور منتخب در ادامه جلسات خود با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای انجام مشورت های نهایی به منزل ایشان رفته است.

در این زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی به روحانی اظهار می کند که آقایان خاتمی و سید حسن خمینی نقطه نظراتی درباره کابینه دارند و سپس خاتمی و سید حسن خمینی با حضور در منزل هاشمی به بیان دیدگاه های خود درباره برخی افراد می پردازند.حجت الاسلام روحانی نیز که این روزها تحت فشار شدید از سوی افراطیون قرار دارد، دلایل خود را بیان کرده و برخی از دلایل رسیدن به فهرست کنونی را با خاتمی و سید حسن در میان می گذارد.این که رایزنی های خاتمی و سید حسن چه میزان در تغییر فهرست کابینه موثر بوده، اخبار دقیقی در دست نیست.

تخلیه هدایای خارجی دفتر ریاست جمهوری

روزنامه ابتکار نوشت:انتخاب ادعا کرد که هدایای خارجی رؤسای جمهور و مقامات عالی کشور که در موزه هدایا و یادمان رؤسای جمهور (واقع در مجموعه سعدآباد) نگهداری می شود، به وسیله چند دستگاه کامیون، تخلیه شده است!بنابراین گزارش، در دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی تصویب شد که هدایای گرانقیمتی که به مقامات عالی کشور اهداء می شود، به موزه سعدآباد منتقل شود.مرحوم حبیبی معاون اول وقت دولت آیت الله هاشمی، دستور داده بود که هدایایی که قیمت آن، بالای ۱۰۰ دلار باشد، به این موزه منتقل شود.با این حال، انتخاب گزارش داد که این هدایا جمع آوری و به مکان نامعلومی منتقل شده اند!

یک منبع مطلع دراین مورد به «انتخاب» گفت که «مشخص نیست هدایای جمع آوری شده، مربوط به دوران دولت های احمدی نژاد است یا شامل دولت های قبل تر نیز می شود»!با این حال، «انتخاب» کسب اطلاع کرد که براساس، مصوبه دولت هاشمی، هدیه ی مذکور از اموال بیت المال است و هیچ کس حق ندارد هدایا را از موزه خارج کند، مگر آنکه آقای احمدی نژاد، مصوبه ی دولت هاشمی را ملغی کرده باشد!

نکته ی جالب تر آنکه، حمید بقایی در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۹، در مقام «ریاست سازمان میراث فرهنگی» از «حراج هدایای متعلق به احمدی نژاد» خبر داده و گفته بود: همراه رئیس جمهور از هدایایی که به شخص آقای احمدی نژاد داده شده بود، دیدن کردیم. آقای احمدی نژاد گفتند که میراث فرهنگی در این زمینه کارشناسی کند تا اشیایی که ارزش هنری و تاریخی دارند، نگهداری شوند و آن هایی که ارزش اقتصادی دارند، به فروش برسند.

این زنگنه مگر همان زنگنه نیست؟!

کیهان نوشت:آقای روحانی در آذرماه سال ۸۱ و از جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی با ارسال نامه ای خطاب به آقای خاتمی رئیس جمهور وقت به عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت کابینه اصلاحات به شدت اعتراض کرده و اقدام ایشان در انعقاد قرارداد نفتی «کرسنت» را بیرون از چارچوب قانون و از طریق «واسطه» دانسته و این قرارداد را دارای آثار منفی فراوان برای جمهوری اسلامی ایران دانسته بود و اکنون زمزمه نام بیژن زنگنه به عنوان گزینه احتمالی تصدی وزارت نفت با توجه به سوابق زنگنه که مورد اعتراض روحانی نیز بوده است، در میان صاحب نظران اقتصادی و سیاسی با تعجب آمیخته به تاسف روبرو شده است.

بنابر آخرین خبرها و احتمالاً به خاطر برخی فشارهای فزاینده به رئیس جمهور منتخب، احتمال معرفی زنگنه به عنوان وزیر نفت به مجلس افزایش یافته و این در حالی است که زنگنه دارای سوابق تخلفات بزرگ اقتصادی و سیاسی است. وی ضمن اینکه یکی از نقش آفرینان فتنه و آشوب سال ۸۸ در مرکزیت ستاد موسوی بود، یکی از عوامل و متهمان اصلی امضای قرارداد خائنانه فروش گاز به امارات (شرکت کرسنت) است. این قرارداد ۲۵ ساله به واسطه دلالی و رشوه های کلان برخی دلالان، ۱۴ برابر زیر قیمت امضا شد و موجب اعتراض گسترده کارشناسان اقتصادی و نفتی شد.

نکته جالب در این میان این است که دکتر روحانی در سال ۸۱ ضمن نامه ای به رئیس جمهور وقت (خاتمی) تأکید کرده که «عقد قرارداد طولانی گاز با شرکتی غیر معتبر که بنابر گزارشات دریافتی از وزارت نفت طی سال های گذشته عملکردی ضعیف و توأم با نادیده گرفتن حقوق ایران در ارتباط با میدان نفتی مبارک داشته، تکرار تجربه تلخی است که سالیان دراز گرفتار آن خواهیم بود.» روحانی همان زمان معتقد بود: «شرایط بازار موجب گردیده که قیمت و شرایط قراردادی مذاکره شده در مقایسه با منطقه بسیار پایین و غیرمطلوب باشد.»

روحانی در آن نامه با هشدار درباره اینکه قرارداد کرسنت [با پیگیری شخص زنگنه] احتمالاً آثار منفی اقتصادی درازمدت بر بازار گاز کشور خواهد داشت و هیچ منفعت سیاسی نیز در پی نخواهد داشت، تأکید کرده بود از حدود یک سال پیش سؤالاتی از وزیر نفت (زنگنه) درباره قرارداد کرسنت مطرح کرده که با وجود دستور خاتمی، پاسخی دریافت نشده است.

روحانی در این نامه تصریح می کند قرارداد مذکور از طریق واسطه ها و عدم ارتباط مستقیم دولتی با یک شرکت غیرمعتبر به امضا رسیده است.

بنابر گزارش منابع مطلع، زنگنه درباره قرارداد کرسنت از سوی مراجع قضایی احضار شده از جمله به این دلیل که از مصوبه شورای اقتصاد عدول کرده و بدون تأیید هیئت وزیران و مجلس، اقدام به انعقاد قرارداد کلان اقتصادی با شرکت خارجی کرده است. او همچنین متهم به تبانی در انعقاد قرارداد با قیمت غیرعادلانه است.

گفتنی است پیش از این بیژن نامدار زنگنه در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا در مورد ویژگی های وزیر نفت دولت یازدهم با اشاره به این که هم اکنون صنعت نفت کشور با مشکل «سرمایه گذاری» و «بازار» روبرو است گفته بود: فردی که قرار است به عنوان وزیر نفت انتخاب شود باید بتواند مشکلات بیرونی نفت را برای توسعه این صنعت به ویژه در بخش بالادستی نفت و گاز برطرف کند.

او با تأکید بر این که «افرادی باید وارد وزارت نفت شوند که حرفه ای و کاربلد باشند» تصریح کرد: «باید گروهبان هایی که الان سر کار هستند بروند کار گروهبانی کنند تا ژنرال ها کارها را انجام دهند.»

این وزیر اسبق نفت با اشاره به این که «در حال حاضر برخی از افرادی که برای سمت وزارت نفت مطرح می شوند به درد این کار نمی خورند» گفته بود: تعداد خیلی خیلی اندکی هستند که می توانند این کار را انجام دهند.

از سوی دیگر یک گزارش موثق حاکی است که طی سال های ۸۳ تا ۸۴ و در وزارت آقای زنگنه به منظور تغییر ساختار شرکت ملی نفت ایران، تمام اطلاعات صنعت نفت ایران در اختیار یک شرکت صهیونیستی به نام «بین» ایتالیا قرار گرفت.

قرارداد مطالعاتی طرح جامع تغییر ساختار شرکت نفت در سال ۸۳ و در دولت خاتمی توسط بیژن زنگنه با یک شرکت بین المللی ایتالیایی به نام «بین» عملیاتی شد به طوری که ریاست این شرکت برعهده خانم اوریت گادیش عضو ارتش و همکار سازمان ضد جاسوسی ارتش صهیونیست بود.

بنابراین اولین سؤالی که به ذهن متبادر می شود، این است که چگونه طرحی تا این حد مهم که قرار است جزئی ترین اطلاعات و اسناد نفت و گاز یک کشور که بعضاً شاید اطلاعات محرمانه و سری هم در بین آنها یافت شود را در اختیار یک شرکت خارجی قرار داد، به طوری که حتی طرف مورد معامله و ماهیت شرکت طرف قرارداد نیز مورد بررسی قرار نگیرد؟ اکنون سؤال این است آقای روحانی چگونه حاضر شده اند، شخصی با این سوابق را برای تصدی وزارتخانه حساس و تعیین کننده نفت به مجلس معرفی کنند. گزینه ای که خود آقای روحانی بر عدم صلاحیت ایشان تاکید داشته اند؟!

روحانی وابسته به جمهوری اسلامی است نه کسی که ما تصور می کردیم

روزنامه کیهان آورده است:«خیر آقای روحانی آن فرد میانه رویی که غرب می پسندد نیست. او وابسته به جمهوری اسلامی است.»

این تحلیل را وبسایت فرانسوی مدیا پارت منتشر کرد. مدیا پارت در تحلیل خود می نویسد: ماه گذشته حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد. معنای سیاسی این رویداد چیست؟ روحانی کیست؟ برخی رسانه ها انتخاب او را به مانند روزنه امیدی تلقی کردند.

رسانه فرانسوی می افزاید: روحانی طی دهه ها یکی از مدیران جمهوری اسلامی محسوب می شده. او به مدت ۱۵ سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است.

این تحلیل خاطرنشان می کند: حسن روحانی همواره خود را یکی از طرفداران رهبر انقلاب علی خامنه ای نامیده و در سال ۱۹۹۹، در زمان شورش های خیابانی تهدید کرد که «عناصر فتنه گر» باید سرکوب شوند. اکنون نامیدن حسن روحانی به عنوان یک چهره اصلاح طلب و میانه رو قدری مبالغه آمیز و توهم گرایانه است.

اعضای سازمان همه می پرسند؛رئیس در کدام سوراخ موش خزیده است؟!

کیهان نوشت:یک عضو جدا شده سازمان منافقین از سران این سازمان خواست «توضیح دهند که رجوی ۱۰ سال است در کدام سوراخ موش و چرا قایم شده است».

محمد رزاقی که در پاریس اقامت دارد، می نویسد: سران فرقه مافیایی و جنایتکار رجوی سالها سعی کردند جلو یک پرسش را بگیرند و هر کس پرسید رجوی کجاست فوراً با مارک زدن وزارت اطلاعات افراد را بترسانند! اما زمانی که قدم به دنیای آزاد گذاشتم دیدم اولین سؤال هر آدمی که می فهمید جدا شده از فرقه رجوی هستم این بود که رجوی چرا قایم شده؟ کجاست؟ چرا خودش را نشان نمی دهد؟

وی می افزاید: برای همه ما که در درون تشکیلات فرقه مافیایی رجوی بودیم خاطرات زیادی از شیادیها و جنایات رجوی؛ مریم قجر و دیگر سران فرقه مافیایی و جنایتکار رجوی در خاطرات خود داریم. بیش از ۱۰ سال است که یک سؤال مثل صدها سؤال دیگر بی جواب مانده و سران فرقه نمی توانند به این سؤال جواب بدهند که چرا رجوی بیش از ۱۰ سال است خودش را نشان نمی دهد؟

رزاقی ادامه می دهد؛ بعد از سرنگونی ارباب رجوی (صدام) در اردوگاه بدنام اشرف برای همه اعضاء سؤال شده بود که رجوی کجاست؟ وقتی سران فرقه دیدند که این سؤال از طرف اکثر اعضاء مطرح می شود فوراً طبق روش شناخته شده سران فرقه اعلام کردند هرکس سؤالی در مورد رجوی بکند معلوم می شود که آن فرد برای وزارت اطلاعات کار می کند و بدین شیوه راه سؤال کردن برای اعضا را بستند!

وی تأکید می کند: یکسال بعد از سرنگونی صدام با دستگیری مریم قجر در پاریس توسط پلیس فرانسه در ژوئن ۲۰۰۳ معلوم شد مریم قجر به همراه نزدیک به ۲۰۰ نفر از سران فرقه اعضاء را در بیابانهای عراق زیر شدیدترین بمباران تاریخ رها کرده و به فرانسه فرار کرده و شخص رجوی هم به جای نامعلومی فرار کرده در حقیقت خود اعضاء در درون فرقه می گفتند و در بین خود سؤال می کردند رجوی در کدام سوراخ موش پنهان شده است؟ این مسئله ۲ عامل دارد؛ یکی به خاطر جنایتهای بی شماری که رجوی در حق مردم ایران؛ عراق و اعضای خود انجام داده است. و دوم به خاطر اینکه جوابگوی این همه شکست ها و تحلیل های آبدوغ خیاری خود نباشد.

عضو جدا شده «سازمان» یادآور می شود: رجوی از روزی که از ایران فرار کرد با شیادی یکبار وعده سرنگونی رژیم ایران را در کوتاهترین مدت می داد! مدت بعد وعده سرنگونی رژیم ایران در ۶ ماه می داد و بعد آن را به میان دوره تبدیل کرد وقتی میان دوره هم محقق نشد فاز سرنگونی را پیش کشید و با تحلیل های آبدوغ خیاری خیلی شیادانه و مدعی شد رژیم وارد فاز سرنگونی شده!

یک روز در اردوگاههای اهدایی صدام نشست می گذاشت و می گفت جنگ ایران و عراق دوباره شروع خواهد شد و از این فرصت استفاده کرده رژیم ایران را سرنگون خواهد کرد و… ۲۰ سال است که سران سازمان وعده سرنگونی می دهند با این تفاوت که حالا ۱۰ سال است خود رجوی به خاطر تحلیل های آبدوغ خیاری و شهوترانی ها و جنایت هایش به سوراخ موش خزیده است.

دیپلمات انگلیسی: آمریکا از ان پی تی علیه ایران سوءاستفاده می کند

روزنامه کیهان در خبر دیگری آورده است:نماینده اسبق انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمی اذعان کرد آمریکا و غرب بارها از معاهده ان پی تی سوءاستفاده کرده اند.

پیتر جنکینز ضمن تحلیلی در فارین پالیسی به اظهارات اخیر حسین موسویان پرداخته مبنی بر اینکه غرب از ان پی تی سوءاستفاده می کند و مانع از برخورداری ایران از حقوق خود می شود؛ به همین دلیل ایران حق دارد از ان پی تی خارج شود.

جنکینز می نویسد: اخیرا با موسویان سفیر سابق ایران در آلمان گفت وگو کردم. او در این گفتگو از اینکه اوباما جسارت سیاسی پیدا کرده و در برابر کنگره و اسرائیل بایستد و مسئله هسته ای ایران را حل کند و به ایران اجازه داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای بدهد و تحریم ها را به تناسب لغو کند ابراز ناامیدی کرد. با توجه به سخنان موسویان می توانم بگویم که تاکید او بر امکان خروج ایران از پیمان عدم گسترش جنگ افزارهای هسته ای یا NPTبه معنی اشاره ای است به دولت آمریکا که هر چه سریعتر این مشکل را حل کند و به آنها یادآور می شود که اگر همچنان این مشکل را کش بدهند هزینه ها چگونه می تواند افزایش یابد.

وی درباره سوء استفاده آمریکا، انگلیس و فرانسه از NPTاز سال ۲۰۰۱ تا به امروز، این کار غرب را کوته نظرانه توصیف کرد و نوشت: ماده چهار NPTدارندگان فن آوری های دوگانه را مجبور نکرده است که آن فن آوری ها را در اختیار دیگر اعضای NPTبگذارند. این همان مسئله ای است که ایران چند بار به آن اشاره کرده است. اما در عین حال همین ماده اعضای NPTرا وادار نمی کند که از فن آوری هایی که خود به دست آورده اند صرف نظر کنند مشروط بر آنکه آن فن آوری ها صلح آمیز و ایمن باشند.

سفیر سابق انگلیس در آژانس می افزاید: در سال ۲۰۰۳ و پس از آنکه رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای یا IAEA چند مورد عدم اجرای تعهدات از سوی ایران را گزارش کرد، پیش خود می گفتم ایران از نظر اخلاقی و سیاسی وظیفه دارد استفاده از فن آوری های دوگانه را کنار گذارد. اما این منطق زمانی که موارد مشکوک از سوی ایران برطرف شدند و سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که ایران قصد دستیابی به سلاح های هسته ای را فعلا ندارد رنگ باخت. متاسفانه این گونه سوء استفاده ها از NPTدر کنار دیگر اقدامات کوته بینانه در طول زمان حمایت کشورهای عضو سازمان کشورهای عاری از جنگ افزارهای هسته ای یا NNWSاز NPTرا تضعیف می کند.

وی با برشمردن برخی از سوءاستفاده های غرب تأکید کرد: در سال ۲۰۰۱ دولت بوش از یکی از تعهداتی که دولت کلینتون به اعضای NPTدر مورد اجرای پیمان منع آزمایش هسته ای داده بود عدول کرد و بودجه آن را کاهش داد. سال ۲۰۰۴ بوش پیشنهاد داد که استفاده از فن آوری های دوگانه صلح آمیز توسط کشورهای غیرهسته ای متوقف شود اما بعد اعلام کرد پژوهش های مخفیانه کره جنوبی در مورد غنی سازی اورانیوم نقض IAEAنبوده است.

همچنین سال ۲۰۰۵ دولت بوش درخواست کرد تا هند مورد استثنا قرار گیرد و بدین ترتیب چنین نشان داده شد که تدارک کنندگان هسته ای می توانند برای کشورهای دارای تسلیحات هسته ای که عضو NPTهم نیستند مواد و تجهیزات اتمی تدارک کنند البته در شرایط خاص. در سال ۲۰۰۵ و در کنفرانس بررسی پیمان NPTهم آمریکا و فرانسه یک صدا اعلام کردند که ماده ششم NPTباد هوا است و آمریکا از اسرائیل در برابر فشار کشورهای غیرمتعهد در کنفرانس ایجاد خاورمیانه عاری از جنگ افزارهای هسته ای پشتیبانی کرد.

جنکینز اذعان کرد: آمریکا و روسیه توافقنامه ای را امضا کردند که نشان دهنده اراده برای حرکت به سوی خلع سلاح هسته ای بود اما زمانی که موضوع به ایران می رسد انگار که نخست وزیر اسرائیل، دولت آمریکا و کنگره را جادو کرده است. هیچ اقدامی صورت نگرفته است که سیاست های کنگره در برابر ایران با توجه به مفاد NPTرا مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

در عوض کنگره در برج عاج خود نشسته و فرضش هم این است که پیمانهای بین المللی برای باقی دنیا مگر دوستان درجه یک و قدیمی آمریکا چیز خوبی است. تا زمانی که دولت آمریکا سیاست های ضد ایرانی کنگره را به چالش نکشد، همچنان دلیل نگرانی برای کسانی چون موسویان وجود دارد.

محکومیت ۲ایرانی به اتهام جاسوسی در ترکیه

آرمان نوشت:شنیده شد که دادگاهی در ترکیه دو ایرانی را به اتهام فروش اسناد محرمانه مربوط به نیروهای مسلح این کشور به افرادی در ایران به زندان محکوم کرد. به گزارش روزنامه زمان ترکیه، دادگاه شهر ارزروم ترکیه برای «شهرام ضرغام خویی» حکم ۱۵ سال زندان، «محمدرضا علی مالک» ۱۳ سال و چهار ماه زندان و برای «تیمور آغری» یک متهم دیگر ترک این پرونده ۱۵ سال زندان صادر کرد.

این سه نفر متهم هستند که در مقابل دریافت تنها ۸۰۰ لیره ترکیه اسناد محرمانه ای مربوط به نیروهای مسلح ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور و برخی سازمان های عمومی دیگر به افرادی در ایران فروخته اند. همزمان گزارش رسیده است که ۲۲ نفر از اتباع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه به اتهام طراحی حملات تروریستی وهمکاری با ایران در دادگاهی در باکو محاکمه شدند .

در شهریورماه سال گذشته نیز رسانه های ترکیه ادعا کردند ۹ جاسوس در چند شهر ترکیه بازداشت شده اند که یکی از این بازداشت شدگان تابعیت ایرانی داشته است. یکی از بازداشت شدگان ایرانی تبار به نام «یعقوب آهنو خوش» نیز توانسته قبل از بازداشت از مرز ترکیه به ایران فرار کند.

انتقادات فاطمی نیا از برخی رفتارها در مراسم احیا

آرمان نوشت:شنیده شد که آیت ا… فاطمی نیا با انتقاد از جلسات طولانی مدت احیا گفت: «در جلسه های احیا که ۵ الی ۶ ساعت طول می کشد مردم را خسته می کنیم، وقتی رمقشان گرفته شد تازه قرآن ها را توزیع می کنیم. دعای کمیل مان که باید ۲۰ دقیقه طول بکشد معمولا دو ساعت و نیم، سه ساعت است. ببینید اینها روز قیامت جواب دارد، اگر صاحب شریعت بگوید چرا لطائف و ظرائف شریعت ما را در ذهن مردم ثقیل جلوه دادید، چه جواب خواهیم داد؟ می خواهد برود احیا، رفتنش با خودش است برگشتن با کرام الکاتبین، بابا شش ساعت هم آخر احیا می شود؟»

میرتاج الدینی به تبریز برنمی گردد

آرمان نوشت:شنیده شد که معاون قانون اساسی رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از پایان دولت به کارهای فرهنگی و آموزشی در دانشگاه مشغول خواهم شد، گفت: اگر دانشگاه احمدی نژاد تشکیل شود به آنجا می روم .

به گزارش یکی از سایت های خبری آذربایجان شرقی از قول نماینده سابق تبریز در مجلس که در حاشیه راهپیمایی روز قدس با خبرنگاران سخن می گفت میرتاج الدینی افزود: آقای احمدی نژاد به هر کشوری که برود همه طرفداران خود و طرفداران انقلاب اسلامی و مخالفان رژیم صهیونیستی و استکبار دور او جمع می شوند، چرا احمدی نژاد در دنیا این همه معروف شد چون سخن امام را تکرار کرد که رژیم صهیونیستی رژیم فاسق و جعلی است و باید از بین برده شود و حق مردم فلسطین که ساکنان فلسطین هستند به آنها داده شود و مردم قدس باید به خانه و کاشانه خود باز گردند.

انتقاد مردم دشتی به تجزیه این شهرستان

روزنامه آرمان در خبر دیگری آورده است:شنیده شد که در پی انتقادات شخصیت های مختلف شهرستان دشتی نسبت به تجزیه این شهرستان، هزاران نفر از مردم خورموج نیز با امضای ۴ طومار جداگانه در محل حسینیه میرزا، مساجد الزهرا، امام رضا(ع) و جامع این شهر انتقاد خود را به تجزیه شهرستان دشتی اعلام کردند.

مردم دشتی در این طومار افزوده اند: اکنون بروز زمزمه هایی مبنی بر انتزاع و تجزیه این شهرستان به گوش می رسد که موجبات دغدغه مردمان شریف این دیار را فراهم آورده است. این امر به یقین پیامدهایی را از نظر اجتماعی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت و موجب محروم ماندن هر دو بخش خواهد شد. بدیهی است که نادیده انگاشتن تمام این مناسبات و پیوندها و وابستگی ها سبب بروز از هم گسیختگی فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

ابلاغ کمک هزینه غذا وایاب وذهاب کارمندان درسال۹۲

خراسان نوشت:بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر دولت، کمک هزینه غذای روزانه کارمندان حداکثر ۳۸ هزار ریال، ایاب و ذهاب کارمندانی که از سرویس سازمانی استفاده نمی کنند در تهران ماهانه حداکثر ۸۰۰هزار ریال و در شهرهای دارای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و بالاتر ماهانه حداکثر ۵۳۰ هزار ریال و مهد کودک برای زنان کارمند به ازای هر فرزند زیر شش سال، ماهانه حداکثر ۶۳۰ هزار ریال قابل پرداخت است.

دستوردولت برای بررسی نحوه مقابله باتهدیدات زیستی

خراسان نوشت:بر اساس بخشنامه جدید دولت به دستگاه های مربوطه که بر اساس مصوبه چندی پیش شورای آمایش سرزمین کشور صورت گرفته، قرار است به منظور محقق شدن راهبردهای توسعه بخش کشاورزی، تعدادی از دستگاههای اجرایی به تقویت و توسعه سامانه های پایش و مقابله با تهدیدات زیستی در مناطق مختلف جغرافیایی کشور اقدام کنند.

شرط حضور در مراسم تحلیف

تهران امروز نوشت:حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفته: تردیدی وجود ندارد که مجلس با فتنه برخورد می کند، برای ما قابل حل نیست که عده ای بخواهند نظام را زیرسوال ببرند.آقاتهرانی در حاشیه شرکت در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران در مورد احتمال حضور سیدمحمد خاتمی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب در مجلس گفته: توبه می کند و به مراسم تحلیف می آید.وی گفته: اگر توبه نکند، نمی دانم چطور می شود و چطور می خواهد پاسخگوی مردم باشد. آن را باید از خودش بپرسید.وی گفته:برای ما قابل حل نیست که عده ای بخواهند نظام را زیرسوال ببرند.

واکنش جالب دفتر رحیمی به اظهارات اژه ای

روزنامه تهران امروز نوشت:دفتر معاون اول رئیس جمهور در نامه ای به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه و در پاسخ به گلایه معاون اول رئیس جمهور از موانع سرمایه گذاری در کردستان و نیز نحوه برخورد با مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذار در این استان واکنش نشان داده و در متن پاسخ خود نوشته: برداشت جناب آقای محسنی اژه ای صحیح نبوده و دکتر رحیمی درخصوص دلیل بازداشت و ماهیت بزه انتسابی فرد و مسائل حقوقی و امنیتی اظهارنظر و اعتراضی نکرده است، بلکه از لزوم تلاش و تشویق برای ایجاد سرمایه گذاری و تسریع در حذف موانع برای ایجاد اشتغال و توسعه سخن گفته اند.

در ادامه این پاسخ آمده: سخنان معاون اول رئیس جمهور در حالی از سوی برخی افراد مورد هجمه و برداشت غلط قرار گرفت که متاسفانه تحلیل و نقل قول آنها منشأ سوءتفاهماتی شد تا جایی که خدمات بی نظیر دولت های نهم و دهم به استان کردستان نادیده گرفته شد.

هنوز مشاور عالی نشده ام

تهران امروز در خبر دیگری آورده است:علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره خبر انتصابش به عنوان مشاور عالی رئیس جمهور یازدهم گفته: هنوز درباره انتصابم به عنوان مشاور عالی روحانی تصمیم گرفته نشده است. روزهای گذشته برخی منابع خبری از انتصاب حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری به عنوان مشاور عالی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب خبر داده بودند.

ماجراهای جنجالی یک دفتر

تهران امروز نوشت:دولت احمدی نژاد در روز آخر هم نشان داد کاری به کسی ندارد و با تمام انتقادات کار خود را می کند و اکنون دفتر رئیس جمهور سابق با عنوان شیک تر «دفتر رئیس جمهور دوره نهم و دهم» هم سربرگش را زده و هم مشایی برای معاون آن حکم زده است. اسفندیار رحیم مشایی در جمع خبرنگاران گفته که در دفتر رئیس جمهور سابق ادامه کار می دهد، ولی همزمان مدعی شده که از روند شکل گیری و محل استقرارآن بی خبر است.

این اظهارات دوگانه مشایی در حالی است که اسناد موجود نشان می دهد وی از جزئیات این اقدام هم باخبر است و از جمله هفتم مردادماه جاری، برای مجتبی سروش پور، مدیر سابق تشریفات ریاست جمهوری به عنوان رئیس امور پشتیبانی دفتر رئیس جمهور دوره نهم و دهم حکم زده و از بقایی درخواست کرده برای این سمت جدید، پست سازمانی ۱۹۰۱ را اختصاص دهد.نکته جالب توجه دیگر در این حکم، آن است که مشایی از سربرگ جدید و اختصاصی «دفتر رئیس جمهور دوره نهم و دهم» استفاده کرده است، شاید تنها با این عنوان می توان مسئول دفتر رئیس جمهور سابق شد و به مسئولان نهاد ریاست جمهوری هم رونوشت برای اجرای دستور زد.

دفتر رئیس جمهور دوره نهم و دهم در ساختمانی معروف به لادن در حوالی میدان ونک تهران، در حال تشکیل و تجهیز است. با این تفاسیر پیداست دولت احمدی نژاد از پاستور دست بردار نیست.گروهی از ناظران سیاسی تشکیل دفتر رئیس جمهور سابق را راه اندازی ستاد انتخاباتی برای دوره آینده ریاست جمهوری قلمداد می کنند.برخی نمایندگان مجلس نیز این اقدام را غیرقانونی دانسته و وعده داده اند که واکنش و مخالفت قوه مقننه را به دنبال خواهد داشت.

جای این سوال باقی است که چرا آقای احمدی نژاد ۸ سال قبل به فکر استفاده از تجربیات روسای جمهور سابق برنیامد و حتی ساختمانی که در اختیار رئیس جمهور سابق بود را از وی گرفت.خاتمی که مدت اندکی در ساختمان کوچکی در سعدآباد به نام ساختمان «همراهان» اقامت داشت، با فشارهای پیاپی عوامل احمدی نژاد از این ساختمان، محترمانه اخراج شد و به ساختمانی در نزدیکی میدان آرژانتین کوچ کرد.

عارف: در کابینه حضور ندارم

تهران امروز نوشت:محمدرضا عارف گفته: در کابینه آقای روحانی حضور ندارم و انتخاب کابینه از اختیارات ایشان است و امیدواریم ایشان کابینه منسجم و هماهنگی داشته باشند. عارف در برابر این پرسش که «تا چه اندازه فشارهایی که به ایشان وارد شده است در انتخاب این افراد موثر بوده است؟»، پاسخ داد: دقیق نمی دانم؛ در جریان این موضوع نیستم.

معاون اول دولت هشتم در پاسخ به این پرسش که «آیا برای حضور در کابینه با شما مشورت شده است؟» گفته: ما یکی – دو مذاکره با ایشان داشتیم و صحبت هایی انجام دادیم و ملاقات هایی صورت گرفت.عارف درباره ضرورت همکاری گروه های مختلف سیاسی با رئیس جمهور منتخب نیز گفته: آقای روحانی رئیس جمهور منتخب کل کشور است و پس از اینکه انتخاب شده همه ما باید وارد مرحله رفاقت شویم و وظیفه همه گروه هاست که در این باره به ایشان کمک کنند.

عارف در پاسخ به این پرسش که «نظر شما درباره گزینه های مطرح شده برای کابینه پیشنهادی چیست؟» گفته: نظری ندارم. این از اختیارات آقای رئیس جمهور است و ایشان انتخاب کرده است.وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این کابینه را مثبت می بینید؟» گفته: باید مثبت نگاه کنیم. باید به آینده امید داشت تا دولت منسجم قوی روی کار آید و مشکلات را حل کند.

روزه خواری علنی در یک شرکت خودروسازی دولتی

جمهوری اسلامی هر چند روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را پشت سر می گذاریم، اما نگرانی از روزه خوری علنی و عدم برخورد متولیان امر با این منکر آشکار هر روز بیشتر می شود. متأسفانه علاوه بر روزه خوری علنی در خیابان ها، این روزها در بعضی مراکز وابسته به دستگاه های رسمی نیز این منکر مشاهده می شود.

از جمله، مراجعین به نمایندگی یک شرکت خودروسازی دولتی در خیابان آزادی تهران با دعوت کارکنان به خوردن صبحانه در روز ماه رمضان در این شرکت مواجه شدند! این افراد در تماس با روزنامه جمهوری اسلامی خواستار نظارت مسئولان این دستگاه ها بر زیرمجموعه خود و برخورد قانونی نیروی انتظامی با کسانی که آشکارا روزه خوری می کنند شدند.

 

منبع : روزنامه جام جم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا