اخبار گوناگونخبر

حسن روحانی و اجرای نخستین قولی که به مردم داده بود

۲۷ مرداد ۱۳۹۲ – نخستین جلسه کابینه تدبیر و امید به ریاست دکتر حسن روحانی، رییس دولت یازدهم در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. رییس جمهور در انتهای این جلسه خطاب به خبرنگاران گفت: با توجه به قولی که به مردم داده بودیم در خصوص دریاچه ارومیه نیز تصمیماتی اتخاذ شد…

محمد – نجات دریاچه ارومیه، یکی از مهم‌ترین مطالبات محیط زیستی مردم ایران است؛ مطالبه‌ای که هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. حسن روحانی هم همواره در سخنان قبل و پس از پیروزی‌اش در انتخابات ۲۴ خرداد، بر این مطالبه‌ی به حق مردم پای فشرده و قول داده بود که در صورت موفقیت در انتخابات، درمان این بحران را در اولویت برنامه‌های دولت متبوعش قرار دهد؛ کاری که دیروز در نخستین جلسه کابینه یازدهم، نشان داد که عزمی جزم برای انجامش اختیار کرده است. نوشتار پیش رو، به انگیزه‌ی ادای نخستین پیمان یا قول محیط زیستی رییس جمهور به مردمش شکل گرفته است …

mohammad  nejat 467

دیروز – ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ – نخستین جلسه کابینه تدبیر و امید به ریاست دکتر حسن روحانی، رییس دولت یازدهم در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. رییس جمهور در انتهای این جلسه خطاب به خبرنگاران گفت: با توجه به قولی که به مردم داده بودیم در خصوص دریاچه ارومیه نیز تصمیماتی اتخاذ شد و مقرر گردید کارگروهی زیر نظر وزیر نیرو به عنوان «کارگروه نجات دریاچه ارومیه» مسایل و مشکلات این دریاچه را بررسی و گزارش آن را در جلسات آینده به دولت ارایه دهد.

از منظر نگارنده و به عنوان یک فعال و پژوهش‌گر حوزه محیط زیست، این رخداد بسیار میمون و مبارک است. اینکه نخستین قولی که رییس دولت می‌کوشد تا نسبت به مردمش ادا کند، یک قول محیط زیستی برای نجات بزرگ‌ترین دریاچه داخلی کشور و بیستمین دریاچه بزرگ جهان است.

roohani 245

امیدوارم تیم کارشناسی که در کارگروه نجات دریاچه ارومیه عضویت دارند، بتوانند در کمینه‌ی زمان ممکن، سیمایی دقیق و واقعی از دلایل اصلی فرو افتادن در این منجلاب را در شمال باختری کشور بررسی کرده و شجاعانه بکوشند تا بهترین و مؤثرترین اقدام عملی برای توقف روند بیابان‌زایی در سر گربه‌نشان و دوست داشتنی نقشه‌ی وطن ارایه کنند.
در عین حال، اهتمام دولت تدبیر و امید به جایگاه مسایل و ملاحظات محیط زیستی در بین اولویت‌های راهبردی‌اش، این نوید را می‌دهد که شاهد آغاز عصر تازه‌ای از توجهی بایسته به آموزه‌های محیط زیستی را در ایران عزیز شاهد باشیم. همان آموزه‌هایی که مطابق اصل ۵۰ قانون اساسی، لحاظ آنها، لازمه‌ی حیات اجتماعی روبه رشد مردم ایران است و کیفیت زندگی ایشان را تضمین می‌کند.

 

منبع : خبر آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا