خبرخبر سیاسی

حلقه یاران رئیس دولت یازدهم

حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی یازدهمین رئیس‌جمهور کشورمان در حالی با تکیه به شعارها و مواضع‌اش توانست در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود که دوستان و همراهانش نیز در این مسیر وی را یاری کردند…

نعمت‌زاده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ریاست ستاد انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی را برعهده داشت و توانست با یک برنامه و سازماندهی منسجم روند جدیدی را در برنامه‌های تبلیغاتی- انتخاباتی وی به نسبت نامزدهای دیگر ایجاد کند.

roohani43546
راه دانشجو:  حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی یازدهمین رئیس‌جمهور کشورمان در حالی با تکیه به شعارها و مواضع‌اش توانست در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود که دوستان و همراهانش نیز در این مسیر وی را یاری کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر حسن روحانی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری با حمایت قاطعانه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و سید محمد خاتمی و همراهی افرادی چون محمدباقر نوبخت، حسین فریدون، حجت‌الاسلام علی یونسی، محمدرضا نعمت‌زاده، اکبر ترکان، محمود واعظی و فاطمه و یاسر هاشمی توانست بر دیگر رقیبان خود غلبه کرده و در راه جدیدی گام بردارد.

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یک تیم ماهر را تشکیل داد که تمامی این افراد از دوستان و یاران نزدیک وی محسوب می‌شدند لذا در گزارش حاضر درصددیم افرادی را که در پیروزی حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی وی را یاری کرده و نقش داشتند، معرفی کنیم.

** محمدرضا نعمت‌زاده

وی را می‌توان مهمترین فرد در حلقه همراهان و نزدیکان حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی دانست، نعمت‌زاده تحصیلات خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آمریکا گذرانده و سابقه طولانی در مدیریت بخش‌های دولتی و خصوصی دارد.

نعمت‌زاده قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کارخانجات بخش خصوصی فعال بوده است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در دولت‌های شهید رجایی، میرحسین موسوی و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دارای مسئولیت‌های مختلفی بوده است.

وی در دولت سازندگی به وزارت صنایع و معادن رسید، در دولت اصلاحات مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود و در دولت احمدی‌نژاد نیز یکی از معاونت‌های وزارت نفت را در اختیار داشته است.

نعمت‌زاده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ریاست ستاد انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی را برعهده داشت و توانست با یک برنامه و سازماندهی منسجم روند جدیدی را در برنامه‌های تبلیغاتی- انتخاباتی وی به نسبت نامزدهای دیگر ایجاد کند.

** اکبر ترکان

ترکان را می‌توان از مهره‌های اصلی تیم حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی دانست که در طراحی و ترسیم برنامه‌های وی در انتخابات ریاست‌جمهوری نقش بسزایی داشت.

وی در سال ۵۸ در جهاد سازندگی لرستان حضور پیدا کرده و در سال ۶۰ نیز استانداری ایلام را بر عهده گرفت و سپس راهی استانداری هرمزگان شد.

ترکان در سالهای ۶۴ تا ۶۸ ، مدیرعامل سازمان صنایع دفاع بود و توانست در نخستین کابینه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی علی‌رغم اینکه وزارت دفاع به نظامیان واگذار می‌شد، وزیر دفاع شده و در این حیطه به فعالیت بپردازد.

وی در دولت دوم آیت‌الله هاشمی وزیر راه و ترابری شد و در دولت خاتمی نیز مدیرعاملی شرکت نفت و گاز پارس را برعهده گرفت.

ترکان در نخستین دولت محمود احمدی‌نژاد از معاونان وزارت نفت بود و در حال حاضر نیز مدیر گروه پژوهشی امور زیربنایی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

ترکان به همراه نعمت‌زاده و نوبخت از جمله افرادی هستند که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در رسانه ملی به تشریح مواضع و دیدگاه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پرداختند.

** محمود واعظی

واعظی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام معاونت پژوهش‌های سیاست خارجی را برعهده دارد و از جمله افراد نزدیکی به حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی است.

وی درحال حاضر رئیس کارگروه سیاست‌خارجی رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران را برعهده دارد.

** فاطمه و یاسر هاشمی

از ابتدای اعلام حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تبعیت حمایت پدرشان، حضور پررنگی را در اطراف وی داشتند.

فاطمه هاشمی به دلیل عضویت در حزب اعتدال و توسعه یکی از احزاب حامی حجت‌الاسلام روحانی تقریبا در تمامی برنامه‌های وی حضور چشم‌گیری را داشت.

وی به همراه برادرش یاسر از ابتدا از حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد اما هیچ‌گاه به طور رسمی اعلام نشد که وی در ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی چه سمتی داشته است.

یاسر هاشمی نیز از ابتدا در ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی و در اتاق فکر وی به فعالیت مشغول بود.

** حجت‌الاسلام علی یونسی

حجت‌الاسلام علی یونسی را می‌توان یکی دیگر از اعضای اثرگذار در حلقه یاران رئیس جمهور منتخب دانست.

وی وزیر اسبق اطلاعات و در حال حاضر مشاور ارشد حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی است که در زمان انتخابات در معرفی رئیس‌جمهور منتخب ملت در سراسر کشور نقش تاثیرگذاری را ایفا کرد.

حجت‌الاسلام علی یونسی از نخستین افرادی بود که زمانی که حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی آمادگی خود را در حضور در انتخابات اعلام کرد ، در کنار وی قرار گرفت.

وی در حال حاضر معاونت حقوقی رئیس‌جمهور منتخب ملت در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد و رئیس کارگروه سیاسی- امنیتی است.

** حسین فریدون

حسین فریدون برادر کوچکتر حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی است که سالها در کنار برادر حضور دارد و همراه و همیار وی است.

فریدون قبل از پیروزی انقلاب در کنار حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی مشغول مبارزه علیه رژیم پهلوی بوده است و در زمان انقلاب هم تلاش‌های بسیاری برای تثبیت انقلاب انجام داده است، حسین برادر کوچکتر رئیس جمهور منتخب، پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم در عرصه‌های مختلف به خدمات رسانی پرداخته است.

رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در بخشی از کتاب خاطراتش در مورد برادرش می‌نویسد: “حسین فریدون پیش از انقلاب در مبارزه علیه رژیم پهلوی همواره پیشگام بوده و جزء فعالین این عرصه به شمار می‌رفته است. حسین آقا همچنین در زمان بازگشت حضرت امام(ره) به کشور در ۱۲ بهمن ۵۷ ، جزء تیم حفاظتی و امنیتی بوده است و مسئولیت برقراری نظم و مدیریت مراسم انتقال امام(ره) از فرودگاه به بهشت‌زهرا را برعهده داشته است.”

برادر کوچکتر رئیس دولت یازدهم پس از تثبیت نسبی انقلاب اسلامی، فرماندار نیشابور شده و پس از آن به عنوان فرماندار کرج منصوب گردید و مدتی هم در این شهرستان به ایفای وظیفه پرداخت.

فریدون پس از حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی وارد وزارت امور خارجه شد و کم‌کم به عنوان یک دیپلمات،  فعالیت‌های خود را دنبال کرد به طوریکه توانست به مدت ۸ سال به عنوان سفیر ایران در مالزی مشغول به فعالیت شود و پس از آن نیز به مدت چند سال به عنوان یکی از نمایندگان ایران در سازمان ملل متحد به ایفای نقش بپردازد.

وی پس از بازگشت به ایران به عنوان مشاور حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تعیین شد و همچنان هم در این جایگاه حضور دارد.

حسین فریدون پس از کاندیداتوری برادرش همواره حتی در کوچکترین برنامه‌ها نیز وی را همراهی کرده است و در حال حاضر نیز در تمامی دیدارهای رئیس‌جمهور منتخب در کنار برادر بزرگش حضور دارد.

** محمدباقرنوبخت

محمدباقر نوبخت نماینده مردم رشت در چهار دوره مجلس و سخنگوی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بود.

وی دارای دکترای اقتصاد از انگلستان است و از پایه‌گذاران حزب اعتدال و توسعه است و در حال حاضر دبیرکلی این حزب را نیز برعهده دارد.

سابقه نزدیکی نوبخت به تیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی به همکاری آنان در مجلس و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص برمی‌گردد.

نوبخت از تنظیم کنندگان برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم است و از سوی رئیس جمهور منتخب به عنوان رابط بین مجلس و دولت یازدهم انتخاب شده است.

لازم به ذکر است از میان چهره‌های نزدیک به رئیس دولت یازدهم، نوبخت نسبت به بقیه در بیشتر امور رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران مشارکت دارد.

نوبخت به پشتوانه حزب اعتدال و توسعه و افرادی که در این حزب حضور دارند توانست در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پیروزی حجت‌الاسلام و‌المسلمین روحانی نقش بسزایی داشته باشد.

حال با توجه به اینکه دایره دوستان رئیس‌جمهور منتخب ملت از چهره ها و شخصیت‌های شناخته شده و کارآمدی تشکیل شده است، باید منتظر ماند تا دید کدامیک از این افراد در کابینه و یا جمع مشاوران و معاونان رئیس‌جمهور منتخب ملت به فعالیت خواهند پرداخت.

 

منبع : برترین ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا