اخبار گوناگونخبر

خاطرات مردی که صدام را مخفی کرده بود

علاء نامق با افتخار می‌گوید: من کسی بودم که برای صدام حفره کندم، حفره‌ای که جهان آن را به اسم “حفره عنکبوت” می‌شناسد. آن حفره اتاق کوچکی در زیر زمین مزرعه‌ام بود که نیروهای آمریکایی در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۳ در آنجا صدام را پیدا کردند…

مردی که صدام را مخفی کرده بود، به حرف آمد و جزئیات مخفی کردن صدام را تشریح کرد.

sadam 567

علاء نامق با افتخار می‌گوید: من کسی بودم که برای صدام حفره کندم، حفره‌ای که جهان آن را به اسم “حفره عنکبوت” می‌شناسد. آن حفره اتاق کوچکی در زیر زمین مزرعه‌ام بود که نیروهای آمریکایی در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۳ در آنجا صدام را پیدا کردند.

وی تصریح کرد: صدام به نزد من و برادرم آمد و از ما خواست که به او کمک کنیم و ما هم موافقت کردیم، چرا که از عادت‌های عربی و اسلامی ماست که اگر کسی از ما کمک بخواهد، به او کمک کنیم.

علاء نامق گفت که وی و قیس، برادرش شش ماه با صدام در زندان ابو غریب در حبس به سر بردند.

وی در گذشته به عنوان راننده و معاون صدام کار می‌کرد و طی چند سال اخیر راننده تاکسی بود تا این که چند هفته قبل با جمع کردن پول رستورانی افتتاح کرد.

راننده صدام در جریان این مصاحبه چند بار تاکید کرد: من همه چیز را به شما نمی‌گویم، روزی تمام چیزهایی را که می‌دانم، می‌گویم و شاید کتابی بنویسم و یا فیلمی بسازم.

نامق عنوان داشت که وی به همراه برادرش از زمان حمله آمریکا به عراق در مارس ۲۰۰۳ صدام را به چند خانه منتقل کردند تا این که صدام شناسایی و بازداشت شد.

وی تاکید کرد که صدام از تلفن استفاده نمی‌کرد، چرا که می‌دانست آمریکایی‌ها تماس‌ها را شنود می‌کردند تا وی را پیدا کنند.

راننده صدام اعلام کرد که وی بسیار زیاد شعر و نثر می‌خواند و نوشته‌هایش توسط نیروهای آمریکایی که او را بازداشت کردند، مصادره شد.

نامق تصریح کرد: صدام برای همسر و دخترانش نامه می‌نوشت اما به هیچ وجه آنها را ندید. تنها کسانی که به دیدنش می‌آمدند، عدی و قصی، دو پسرش بودند که من شرایط دیدار محرمانه آنها را فراهم می‌کردم.

وی گفت: صدام در هنگامی که مخفی شده بود خطبه‌های آتشین خود را می‌نوشت و حامیانش را به مبارزه با آمریکایی‌ها تحریک می‌کرد.

نامق تصریح کرد که در زندان ابو غریب در حبس به سر برد و سربازان آمریکایی به صورت روزانه از وی درخصوص سلاح های کشتار جمعی و مکان‌هایی که معاونان صدام در آن مخفی شده بودند، بازجویی می‌کردند.

وی تصریح کرد، زمانی که سربازان آمریکایی وی را بازداشت کردند، صورت او را پوشاندند و سگ‌های نگهبان او را گاز گرفتند و در معرض شکنجه‌هایی قرار دادند که روزی صد بار آرزوی مرگ می‌کرد و موسیقی راک را پخش می‌کردند که گوش را کر می‌کرد.

وی بدون هیچ شوخی اظهار کرد: می‌توانستم شکنجه‌ها و سگ‌ها را تحمل کنم، اما نمی‌توانستم صدای آن موسیقی را تحمل کنم.

در کتابی که از خلیل الدلیمی، وکیل صدام در سال ۲۰۰۹ منتشر کرد، آمده است که قیس نامق کسی بود که صدام را به نیروهای آمریکایی تحویل داد، اما علاء نامق کاملا این مساله را تکذیب کرد.

منبع : برترین ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا