اخبار گوناگونخبر

خواننده آلمانی برای “جهاد” به سوریه رفت

ابومالک بعد از گرویدن به اسلام، روابط دوستانه نزدیکی با “ابو اسامه الغریب” از سرکردگان القاعده که چهار سال در زندان های اتریش بوده است، برقرار کرد…

خواننده رپ آلمانی معروف به دیزو داگ ( Deso Dogg) در اقدامی عجیب برای مشارکت در آنچه جهاد برای تشکیل حکومت اسلامی نامیده می شود، وارد خاک سوریه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم این خواننده آلمانی در سال ۲۰۰۸ تحت تاثیر کشتار کودکان غزه در نتیجه تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه، اعلام کرد که مسلمان شده و لقب “ابومالک” را برای خود برگزید.

ابومالک بعد از گرویدن به اسلام، روابط دوستانه نزدیکی با “ابو اسامه الغریب” از سرکردگان القاعده که چهار سال در زندان های اتریش بوده است، برقرار کرد.

خبرگزاری آسیا از چند روز پیش باخبر شده است که ابومالک با هدف جهاد برای تاسیس آنچه حکومت اسلامی نامیده می شود، وارد خاک سوریه شده و منابع جهادی این خبر را تایید کرده اند.

پیش از این نیز فضل شاکر خواننده لبنانی در اقدامی مشابه به گروه تروریستی احمد الاسیر پیوسته بود.

وی در سال ۲۰۱۲ و با آغاز بحران و جنگ در سوریه به گروه تروریستی “احمد الاسیر” در شهر صیدا در لبنان پیوست و اعلام کرد که خوانندگی را کنار گذاشته است.

صدها تن از شهروندان کشورهای اروپایی در طول دو سال گذشته راهی سوریه شده اند تا به زعم خود در جهاد برای تشکیل خلافت اسلامی شرکت کنند که تاکنون ده ها نفر از این افراد در درگیری با ارتش سوریه و کمیته های مردمی به هلاکت رسیده اند.

اتحادیه اروپا به شدت نگران بازگشت این افراد پس از پایان بحران سوریه به کشورهای عضو است و تلاش های بسیاری کرده تا در این رابطه با سازمان اطلاعات سوریه که از تعداد زیادی از این افراد بازجویی کرده، ارتباط بگیرد و اطلاعاتی کسب کند.

منبع : تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا