اخبار گوناگونخبر

در ستایش کاپیتان پرواز ۲۷۷ ایران ایر از تهران به ارومیه

دیروز یک نامه‌ی چند خطی از هموطنی دریافت کردم که تاکنون ندیدمش، اما انگار سالهاست که می‌شناسمش. نوشتار پیش رو، به بهانه‌ی آن نامه و با یک امید سبز به رشته تحریر درآمده است …

kapitan 3445

روز گذشته، از یک هموطن عزیز بوشهری به نام آقای فرزان اسدی، یادداشت کوتاهی دریافت کردم که نوشته بود:
«سلام، روز یکشنبه ۱۶ شهریور برای انجام ماموریتی به ارومیه رفته بودم. نزدیک ارومیه خلبان هواپیما به شماره ۲۷۷ ایران ایر با نام کاپیتان علیدادی این چنین گفت: مسافرین محترم کاپیتان با شما صحبت می‌کنه … کسانی که در سمت چپ هواپیما نشسته‌اند تا یک دقیقه دیگر دریاچه مظلوم و خشک ارومیه را خواهند دید که امیدوارم با تدابیر جدید دوباره احیاء شده و شادی را برای مردم ایران به ارمغان آورد. این جمله محیط زیستی کاپیتان هواپیما مرا بسیار مسرور و شاد کرد و گفتم به شما نیز اطلاع داده باشم.»

mohit zist 345

نمای هوایی دریاچه ارومیه در دوم مرداد ۱۳۸۶ – موقعیت پل شهید کلانتری در آن مشخص است

کاش آقای روحانی بداند که حتی نمی‌تواند حدس بزند که چه گروه‌هایی از جامعه با چه موقعیت‌های اجتماعی به او و عملکرد دولتش امید بسته‌اند.
کاش رییس جمهور دولت یازدهم با تمام وجودش درک کند، که تا چه اندازه مردم به کلید تدبیر او باور داشته و آرزو می‌کنند تا حسن روحانی، گره‌گشا و بازکننده‌ی قفل‌هایی باشد که می‌توانستند وجود خارجی نداشته باشند، اگر همتایان پیشینش آینده را بهتر طراحی کرده بودند.
گفتن ندارد که کاپیتان علیدادی را دوست دارم؛ چرا که معتقدم این بسیار دشوار و در عین حال سخت ارزشمند است که بتوانی در عین آن که تلخی حقیقت را از مخاطبت، مخفی نمی‌کنی، شیرینی نگاه و صداقت کلامت را باور کند و از غلظت امیدش به آینده کاسته نگردد.
برای آن کاپیتان طبیعت دوست؛ برای حسن روحانی و برای دریاچه عزیز ارومیه آرزوی روزهایی بهتر و نشاطی ماندگارتر دارم.
و بدین‌ترتیب،
امیدوارم در پایان
در پایان ِ پایان‌ها
نسلی که نگین فیروزه‌ای و جاندار شمال باختری وطن را در کمتر از دو دهه به کفنی سپیدپوش و خاموش بدل ساخت، بتواند در پیشگاه تاریخ از شرمندگی به درآید.
آمین …

پی نوشت:

بعدازظهر دیروز، در یک برنامه رادیویی با حضور دکتر حسین آخانی و سرکار خانم مهندس فاطمه ظفرنژاد شرکت داشتم که موضوعش بررسی بحران دریاچه ارومیه بود؛ برنامه‌ای که قرار بود در آن علیرضا دائمی از وزارت نیرو و دکتر پرویز کردوانی هم شرکت کنند که البته نشد! به هر حال، این برنامه را می‌توانید پنج شنبه این هفته از رادیو اقتصاد گوش دهید.

منبع : خبر آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا