اخبار گوناگونخبر

صداوسیما به روزه داران رحم کند

امسال همان طور که همه احساس می کنیم و رسانه ها و حتی صداوسیما هم اذعان دارند، ماه رمضان در شرایطی آمده که هوا بسیار گرم است و طبعا روزه داری دشوارتر است و البته مردم مومن و متدین زحمت و سختی آن را برای اجرای فرمان الهی به جان می خرند.

اما نکته ای که گاه با آن برخورد می شود، این است که گاه صداوسیما به روزه داران رحم نمی کند.

چند روز قبل حدود ساعت ۹ صبح سوار بر تاکسی بودیم که میان برنامه ها چند آگهی بازرگانی پخش شد.
جالب است بدانید در آن گرمای هوای ماه رمضان امسال، آگهی هایی که پخش شد، یکی درباره بستنی بود، دیگری درباره آبمیوه و یکی دو تای دیگر هم مربوط به همین موارد خوشمزه و گوارا و خنک بودند و البته صدای ریخته شدن آنها در لیوان یخ هم از رادیو پخش می شد و دل روزه داران که گرمای اول صبح را در تاکسی و پشت ترافیک می گذراندند، می برد.

کار به جایی کشید که صدای یکی از مسافران هم در آمد که این آگهی ها چرا باید صبح ماه رمضان و وقتی شنونده ها در حال روزه هستند از رادیو پخش شود؟

برای من سوال شد که وقتی این همه صداوسیما به زعم خود برای ترویج فرهنگ روزه داری فعالیت می کند، این کارهای متناقض چیست؟

یا افرادی که به هماهنگی این برنامه ها و آگهی ها اشتغال دارند، حواسشان به زمان نیست و یا این قدر کج سلیقه هستند که آگهی خوردنی و نوشیدنی خنک را در این مقطع پخش می کنند، یا وضع مالی صداوسیما آن قدر خراب است که برای به دست آوردن پول، دیگر هیچ مورد دیگری برایش مطرح نیست.

جالب آن که یکی از دوستان که عضو یکی از سایت های تخفیف کالای مالزی بود، تعریف می کرد از ابتدای رمضان، هیچ کالایی که جنبه خوراکی داشته باشد، در منوی این سایت ارائه نمی شود تا مبادا برخی اعضا در ساعات روزه داری به آنها بر بخورند و برایشان سخت باشد.

اما آیا صداوسیمای جمهوری اسلامی از این سایت های خصوصی خارجی هم بی ملاحظه تر است؟

منبع : انتخاب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا