خبرخبر سیاسی

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران: محسن هاشمی با ۱۷ رای شهردار می‌شود

«محسن سرخو» عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با رد این ادعا گفت: «برخی جریانات با انتشار این اخبار غیرواقعی سعی در ایجاد اختلاف میان اصلاح‌طلبان دارند.»…

تشکیک در تعداد آرای احمدمسجدجامعی، رییس شورای شهر تهران ایجاد شده است. ۱۷ رای یا ۱۶ رای. در جلسه روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور با حضور هیات‌رییسه سنی، محسن پیرهادی و حسین طلا رییس نظارت مرکزی در انتخابات شورای چهارم و فرماندار تهران در سال ۸۸ آرا شمارش شد.

moohsen hashemi 345

اصلاح‌طلبان خواستار حضور یک نماینده در فرآیند شمارش آرا بودند. اما مصلحی نماینده فرمانداری مانع از اجرای این درخواست شد و سلطانی‌فر را از روی سن به پایین کشید. آرا شمارش شد. در مرتبه نخست شمارش آرا ۱۶ به ۱۴ به نفع احمد مسجدجامعی اعلام شد. آرا دوباره شمارش شد و در ادامه اعلام شد که احمد مسجدجامعی ۱۶ رای و مهدی چمران ۱۵ رای کسب کرده است. در ادامه برخی سایت‌ها از رای «الهه راستگو» به «مهدی چمران» خبر دادند.

«محسن سرخو» عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با رد این ادعا گفت: «برخی جریانات با انتشار این اخبار غیرواقعی سعی در ایجاد اختلاف میان اصلاح‌طلبان دارند.»

وی افزود: «از کجا معلوم تعداد آرا بیشتر نبوده باشد و اشتباه خوانده شده باشند؟ از کجا معلوم ۱۶ رای نه و ۱۷ رای نبوده باشد؟ اجازه حضور نماینده اصلاح‌طلب‌ها در فرآیند شمارش آرا داده نشد و البته این اختلاف رای در نتیجه تاثیری نداشت اما قصد تفرقه‌افکنی دارند.»

«محمد حقانی» دیگر عضو اصلاح‌طلب شورای شهر هم با رد شایعات در زمینه رای راستگو به چمران گفت: «چنین چیزی نیست و راستگو رسما اعلام کرده است که یک اصلاح‌طلب است و اصلاح‌طلبان برای انتخاب محسن هاشمی در مسند شهرداری ۱۷ رای دارند و قطعا شهرداری را با رای بالا انتخاب خواهیم کرد.»

حقانی در ادامه با اعلام انتخاب شهردار تا پایان هفته گفت: «در جلسه روز یکشنبه برنامه نامزدها اعلام می‌شود و البته قالیباف منتخب شورای قبل بود و از ۱۲ شهریور دیگر مسوولیتی در شهرداری ندارد و حق هزینه‌کرد و تخصیص اعتبار ندارد چراکه در این‌صورت این هزینه‌ها خلاف قانون است.»

وی در ادامه درباره دلایل انتخاب محسن هاشمی گفت: «هاشمی سال‌ها در شهرداری کار کرده است، با معاونت‌های شهرداری همکاری داشته است. آدم اجرایی است و به دور از سیاست است. فراجناحی عمل می‌کند. پاکدست و ولایت‌مدار است. عضو خانواده‌ای است که همگی پایبند به اصول انقلاب، نظام و رهبری هستند.»

محسن سرخو هم در ادامه گفت‌وگویش  گفت: «دستور کار جلسه روز یکشنبه ارایه برنامه‌های نامزدهای شهرداری تهران و انتخاب شهردار با یک مکانیزم مناسب.»

سرخو درباره چرایی انتخاب محسن هاشمی گفت: «اعتقاد دارم فردی که شهردار تهران می‌شود باید برای از بین‌بردن و کاهش مفاسد مالی که در برخی قسمت‌های شهرداری وجود دارد اقدام کند و برنامه و عزم جدی داشته باشد. باید بتواند تعامل خوبی با دولت و قوای دیگر داشته و بتواند منافع شهرداری و در واقع منافع مردم را احصا کند. دید مهندسی در رابطه با پروژه‌ها داشته باشد به برنامه‌ها و پروژه‌ها با دید تبلیغاتی نگاه نکند. موجبات آرامش فکری شهروندان را فراهم کرده و دغدغه‌های آنها را به حداقل برساند.»

وی در ادامه تاکید کرد: «فشارهایی که از جانب دستگاه‌های بیرونی اعمال می‌شود نمی‌تواند روی نظر اعضای شورا تاثیری بگذارد و اجازه دهند اعضای شورا در فضای آرام و غیرسیاسی تصمیم‌گیری کنند و برخی با اعمال این فشارها قصد ایجاد فضای تنش‌آلود در شورای شهر را دارند اما باید بدانند صحن شورا محل مناقشات سیاسی نیست و فضای دوستانه و تخصصی است.»

هرچند سرخو به دستگاه و فرد خاصی اشاره نمی‌کند اما در روزهای اخیر برخی نمایندگان مجلس از جمله کوچک‌زاده، رسایی و… قصد اعمال فشار بر شورا داشتند و نسبت به اعضای شورا لحن تهدیدآمیزی را به‌کار گرفته‌اند؛ لحنی که حکیمی‌پور درباره آن می‌گوید: «تاریخ انقضای این لحن گذشته است و نتیجه عکس دارد.»

از سوی دیگر «حسین مظفر» نماینده مجلس و رییس ستاد انتخاباتی قالیباف و «فاطمه آلیا» عنوان می‌کنند که از نظر آنها محسن هاشمی ردصلاحیت شده است اما حضور وزیرانی که تجربه ردصلاحیت در انتخابات شورای چهارم یا نمایندگی مجلس را دارند در کابینه اعتدال و امید از بی‌اثر بودن این مطلب حکایت می‌کند.

«مهدی چمران» هم در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در این دوره نیز در مورد تایید حکم شهردار تهران از سوی وزیر کشور، شورای چهارم با چالش روبه‌رو شود، گفت: «اشکالی در این مورد نمی‌بینم.»

احمد مسجدجامعی، رییس شورای شهر از انتخاب شهردار در جلسه علنی روز سه‌شنبه خبر داده است. حال پیش‌روی شورای شهر چهارم مهم‌ترین تصمیم چهارسال عمر شورا قرار دارد؛ دستور کار انتخاب شهردار. در این میان رای ورزشکارهای شورا اهمیت دوچندان یافته است. رای عباس جدیدی، حسین رضازاده، هادی ساعی و علیرضا دبیر؛ ورزشکارهایی که با اقبال عمومی به شورای چهارم راه یافتند. درحالی که همواره انتقادات زیادی به حضور ستاره‌ها، نقش آنها و تاثیرگذاری‌شان در شورا مطرح بوده است. وزن اعضای شورای چهارم و حضور۱۴ اصلاح‌طلب و ۱۳ اصولگرا و چهار ورزشکار، ورزشکاران شورای شهر را در موقعیتی تاریخی قرار داده است.

موقعیتی برای شنیدن پیام تغییر مردم در ۲۴خرداد. در جلسه روز سه‌شنبه و انتخاب احمد مسجدجامعی، رای تعیین‌کننده ورزشکاران او را بر مسند ریاست شورا نشاند. هرچند که رای علیرضا دبیر همچنان با قالیباف است اما به نظر می‌رسد سه عضو دیگر ورزشکار شورا پیام تغییر مردم در انتخابات شورای شهر را شنیده‌اند.

منبع : خبر آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا