اخبار گوناگونخبر

ناراحتی بهنوش بختیاری از جدایی کریمی+(عکس)

بهنوش بختیاری بازیگر توانمند سینما و تلویزیون باز هم یک کار خاص کرد تا باعث تعجب همگان شود.

این خانم خوش اخلاق و بی ریای سینما همیشه از کارهای متفاوت استقبال می کند و این بار هم گزارشگری فوتبال را به کارنامه هنری اش اضافه کرد…

 

behnosh bakhtiari 5466

 

جام ورزشی، این خانم خوش اخلاق و بی ریای سینما همیشه از کارهای متفاوت استقبال می کند و این بار هم گزارشگری فوتبال را به کارنامه هنری اش اضافه کرد.
او در حال حاضر تصمیم گرفته توانایی های خود را در شرایط خاص و نقش های متفاوت نشان دهد و به همین دلیل باز هم پیشتاز بود. بختیاری گزارشگری بازی های فوتبال کامپیوتری را قبول کرد. به امید اینکه روزی بتواند مسابقات فوتبال را گزارش کند. او یک پرسپولیسی دو آتشه هم است. که فوتبال را با نگاه کارشناسانه می بیند.

گفتگو با بهنوش بختیاری را در ادامه می خوانید:

* باز هم بهنوش بختیاری یک کار خاص انجام داد.
– بله، من همیشه دنبال کارهایی بودم که با یک کار معمولی فرق داشته باشد. کارهای متفاوت برای من جذابیت زیادی داشته.

* چطور شد که این کار را قبول کردید؟
– یک شرکت این پیشنهاد را به من داد. این بازی های کامپیوتری برای نوجوانان ساخته شده و از من خواسته شد که این بازی ها را گزارش کنم. کار جالبی از آب درآمده، بخاطر علاقه زیادی که به فوتبال و حواشی آن دارم این کار را قبول کردم.

* از کدامیک از گزارشگران الگوبرداری کردید؟ به عنوان مثال گزارش های فردوسی پور، مزدک میرزایی یا خیابانی در ذهن تان بود؟
– من اصلا قابل مقایسه با آقایان فردوسی پور، خیابانی و میرزایی نیستم. من با صدای زنانه گزارش کردم و اگر می خواستم لحن مردانه گزارش کنم کار بدی از آب درمی آمد. ولی برای گزارش هیجان زیادی داشتم و از اصطلاحات فوتبال استفاده کردم. مثلا در این گزارش ها گفتم، این بازیکن چقدر شل بازی می کند یا این صحنه خطا بود.

* این کار سخت نبود؟
– در این کار متوجه شدم که فوتبال چقدر مهندسی می خواهد و از لحاظ بازی، چقدر تکنیکی است. فوتبال مثل زندگی واقعی است و هم هیجان دارد و هم اعتدال می خواهد. به نظر من یک بازیکن خوب باید روان شناس باشد چون فوتبال هوش زیادی می خواهد. بازیکنی که گل می زند هوش ما فوق بشری دارد!

* واقعا اینطور فکر می کنید؟
– بله، خیلی سخت است که در چند ثانیه یک بازیکن زمین را تقسیم کند، فاصله با دروازه بان و زاویه زدن توپ به داخل دروازه را بسنجد. کار فوتبالیست ها خیلی سخت است و هر چقدر پول می گیرند حقشان است!

* مخالف دادن این پول ها به فوتبالیست ها نیستید؟
– نه، نوش جانشان! واقعا فوتبال بازی کردن سخت است، به نظر من باید برای علی دایی احترام زیادی قائل شویم. او نابغه است و آقای گل جهان شدن کار راحتی نیست.
* برای انجام این کار با چه کسانی مشورت کردید؟
– از کسی مشورت نگرفتم ولی یک کتاب درخصوص فوتبال خواندم و چند فوتبال هم دیدم. اصطلاحات و اسامی فوتبالیست ها را هم می دانستم.

* گزارشگری سخت تر است یا بازیگری؟
– این کار انرژی بیشتری ازکار تصویر از من گرفت و واقعا خسته شدم. از بازیگری سخت تر بود. در ۱۰ روز این کار را انجام دادم که زمان فشرده ای بود. من ساعت ۱۰، ۱۱ شب بعد از کار فیلمبرداری به استودیو می رفتم و باید با هیجان زیادی گزارش می کردم. تازه فهمیدم آقای فردوسی پور چقدر کارش سخت است و واقعا انرژی زیادی برای گزارشگری صرف می کند.

* دوست دارید فوتبال پخش مستقیم را گزارش کنید؟
– خیلی دوست دارم. همیشه به عنوان یک خانم دوست داشتم این کار را بکنم و توانایی هایم را ثابت کنم. من خیلی دوست دارم به استادیوم بروم اما نمی شود. رفت!

*درخواستت چیست؟
حالا که تیم ملی به جام جهانی رفته امیدوارم اقداماتی انجام شود تا زمینه برای حضور بانوان در ورزشگاه ها را فراهم کنند. باید نگاه ها عوض شود و به خواسته های جوانان تغییراتی بدهند. البته قانون و ضوابط هم باید رعایت شود. باید در صورتی این کار را بکنند که به خانم ها لطمه نخورد و از لحاظ شخصیتی اشکالی وارد نشود.
* به همین خاطر گزارشگری را قبول کردید تا ثابت کنید زنان هم می توانند؟
– فوتبال یک نماد است و زنان هم به این رشته علاقه دارند. زن جدی گرفته نمی شوند در حالیکه خانم ها مسئولیت پذیرتر هستند. بله، بخاطر این محدودیت ها همیشه خواستیم خودمان را ثابت کنیم و به همین خاطر این کار برای ما لذت بخش بود.

* بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی کجا بودید؟
– من سر فیلمبرداری بودم اما با بقیه بچه ها کار را تعطیل کردیم و گفتیم. فوتبال واجب تر است! حتی تهدید کردیم که کار نمی کنیم! بعد از اینکه تیم ملی توانسته کره را شکست دهد، صحنه فیلمبرداری را ترک کردم و همراه همسرم به خیابان رفتم و در شادی مردم شریک بودم.

* پرسپولیسی هم که هستید؟
– بله، پرسپولیس تیم مورد علاقه من است و همیشه دلم می خواهد بهترین جایگاه را داشته باشد.
* اما پرسپولیس در این چند سال خوب کار نکرده؟
– من از آن طرفدارانی نیستم که وقتی تیمم ضعف داشت بگویم طرفداری و حمایت تعطیل است. من همیشه پایه پرسپولیس هستم و دوستش دارم حتی در بدترین شرایط! حالا شانسش یاری نکرده و یک سری مسائل بوجود آمده که پرسپولیس نتوانسته خوب کار کند. اما امسال می تواند موفق باشد.
* به نظرتان پرسپولیس امسال می تواند با دایی موفق شود؟
– علی دایی برای من اسطوره بوده و هست. اگر هم نتواند قهرمان شود من از چشم دایی نمی بینم. شاید بخاطر مسائل مدیریتی مانند سال های پیش شرایط تیم بهم بریزد. ما بخاطر غیرت پرسپولیس دوستش داریم و احساس غرور می کنیم.
* در جریان یارگیری های پرسپولیس هستید؟
– در جریان جزئیات نیستم اما شنیدم بازیکنان خوبی گرفته است. امسال پرسپولیسی ها زیاد سر و صدا نکردند.

* ولی باشگاه های دیگر مثل سپاهان بازیکنان ستاره گرفتند؟
– خب این باشگاه پولدار است. اما پرسپولیس با همین بازیکنان موفق می شود. باشگاه های دیگر ستاره ها را گرفتند اما پرسپولیس ستاره می سازد. لیگ امسال خیلی جذاب می شود چون سپاهان، استقلال و تراکتور خوب یارگیری کردند. در جریان مسابقات خیلی چیزها ثابت می شود چون جمع و جور کردن یک تیم پرستاره خیلی سخت است و شاید حاشیه ساز شود.
* از جدایی کریمی ناراحت شدید؟
– خیلی ناراحت شدم و دوست داشتم در پرسپولیس بماند. اما خودش تصمیم گرفت بنابه شرایط پیش آمده به تراکتور برود.

* فکر می کنید، او در تراکتور موفق شود؟
– صددرصد. کریمی هرجا باشد موفق می شود. من حس خوبی به تراکتور دارم وبه خاطر مردم تبریز به این تیم علاقمند هستم. امیدوارم تراکتور بتواند فصل آینده در آسیا خوب کار کند.

* با این حساب دوست دارید در اولین بازی لیگ پرسپولیس پیروز شود یا تراکتور؟
– دوست دارم پرسپولیس ببرد ولی علی کریمی گل بزند!

* مسابقات والیبال را هم دیدید؟
– بله و خیلی هم لذت بردم. تا جایی که می توانستم پیام تبریک برای والیبالیست ها گذاشتم و سعی کردم از آنها تشکر کنم. واقعا همه به وجد آمده بودند.

* به نظر شما درست است که فوتبالیست های ما در تیم های اماراتی بازی کنند؟
– ما که اینقدر ترانه می خوانیم و از غیرت و تعصب حرف می زنیم نباید این اتفاق ها را ببینیم، همین!

* تیم ملی می تواند در جام جهانی نتایج خوبی بگیرد؟
– صددرصد! امسال فقط برای خودنمایی به جام جهانی نمی رویم! تیم ملی در برزیل موفق می شود و احساس غرور و افتخار به ملت ایران برمی گردد. ما باید از غرور ملی مان دفاع کنیم ما ایرانی ها دعا می کنیم و دعا انرژی مثبتی را به تیم ملی منتقل می کند. با کی روش موفق می شویم و امیدوارم کدورت ها در تیم ملی را کنار بگذارند.

* پرسپولیس امسال قهرمان می شود؟
– دوست دارم اول شود اما نمی دانم در جریان مسابقات چه اتفاقی می افتد. پرسپولیس با دایی موفق می شود. بقیه تیم ها هرچقدر می خواهند پول خرج کنند آخرش پرسپولیس قهرمان می شود! حتی اگر پرسپولیس آخر جدول هم شود باز از این تیم حمایت می کنم و کری می خوانم!
* اگر حرفی باقی مانده بفرمایید.
– فقط دوست دارم بنویسید اگر دوست می خواهید اهلی اش کنید!

منبع : تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا