اخبار گوناگونخبر

نیروهای خارجی برای حمله به سوریه مهیا می‌شوند

رسانه‌های غربی از آمادگی کشورهای غربی و متحدین آنها درخاورمیانه خبر می‌دهند، نیروهای نظامی اسرائیل نیز به صورت مخفیانه برنامه‌های خود را به پیش می‌برند …

یک پایگاه خبری تحلیلی صهیونیستی با اشاره به آمادگی آمریکا و متحدین منطقه‌ای‌اش برای حمله به سوریه از آماده‌باش نیروی دریایی روسیه برای اعزام سریع به این کشور و نیز احتمال حمله موشکی دولت بشار اسد به اسرائیل، ترکیه و قطر خبر داد.
niroo hai khareji sooriye54576

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری تحلیلی صهیونیستی دبکا مدعی شد که نیروهای غربی و خاورمیانه‌ای به رهبری آمریکا نیروهای خود را شنبه شب و صبح یکشنبه به حرکت درآورده‌اند تا اولین ضربه را علیه سوریه وارد سازند.

این پایگاه خبری تحلیلی به نقل از منابع نظامی خود مدعی شد که اولین حمله هدفمند نشانگر آغاز مجموعه‌ای از حملات تحت رهبری آمریکا برای سرنگون کردن دولت بشار است خواهند بود. این عملیات‌ها ممکن است شامل ایجاد منطقه پرواز ممنوع و نیز جلوگیری از ورود نیروهای دولتی به مناطق شمالی و جنوبی کشور باشد.

این پایگاه اینترنتی اسرائیلی با اشاره به نشست امروز (یکشنبه) فرماندهان نظامی برخی کشورها در اردن ادعا کرد که هدف از این نشست با حضور آمریکا، بریتانیا، ترکیه، عربستان سعودی، قطر، فرانسه، ایتالیا و کانادا هماهنگی برای حمله به سوریه است.

شنبه شب چهار ناوشکن آمریکایی شامل موشک‌های کروز تام‌هاوک نیز به سواحل سوریه نزدیک شدند.

در حالی که رسانه‌های غربی از آمادگی کشورهای غربی و متحدین آنها درخاورمیانه خبر می‌دهند، نیروهای نظامی اسرائیل نیز به صورت مخفیانه برنامه‌های خود را به پیش می‌برند.

به ادعای این پایگاه خبری تحلیلی اسرائیلی در صورت حمله به سوریه، اسرائیل، ترکیه و قطر انتظار حملات موشکی از جانب این کشور را خواهند داشت و بنابراین خود را آماده چنین وضعیتی می‌کنند. هر سه دولت همچنین انتظار بروز حملات گسترده تروریستی را دارند.

در ادامه گزارش حاضر چنین ادعا شده است که مسکو نیز ناوگان دریایی روسیه را در دریای مدیترانه و دریای سیاه به حالت آماده‌باش درآورده است تا در صورت لزوم آنها را سریعا به جنوب و مرکز سوریه اعزام کند.

دبکا در انتها اعلام کرده که درخواست‌های غربی‌ها برای ارائه اسناد استفاده دولت بشار اسد از گاز‌های شیمیایی نیز راه به جایی نخواهد برد زیرا بنا بر ادعاهای مطروحه در این مواد شیمیایی مقادیر بسیار کمی گاز سارین با مقادیر زیادی سایر گازهای مبارزه با شورش‌ها ترکیب شده است. چنین ادعا شده که ایران مبدع این فرمول است.

منبع : تسنیم

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا