خبرخبر سیاسی

یواش‌تر! اوباما از خنده غش کرد

برخی رسانه های آمریکایی معتقدند اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل از سر ضعف سخنرانی کرد. فارین پالیسی در این زمینه طی تحلیلی با عنوان «امپراتوری آمریکا مرده است» نوشت: اوباما برای سران جهان در سازمان ملل سخنرانی کرد و آمریکا را به عنوان یک ابرقدرت بی اراده تصویر کرد ابر قدرتی که آماده مقابله با ایران و کشتن دشمنان خود با هواپیمای بدون سرنشین است ولی کمترین آمادگی برای اقدام نظامی علیه سوریه یا دیگر کشورهای مسئله دار ندارد…

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری فقط یک روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود …» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

etelaat  455667

اوباما لاف می زند امپراتوری آمریکا مرده است

روزنامه کیهان نوشت: برخی رسانه های آمریکایی معتقدند اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل از سر ضعف سخنرانی کرد. فارین پالیسی در این زمینه طی تحلیلی با عنوان «امپراتوری آمریکا مرده است» نوشت: اوباما برای سران جهان در سازمان ملل سخنرانی کرد و آمریکا را به عنوان یک ابرقدرت بی اراده تصویر کرد ابر قدرتی که آماده مقابله با ایران و کشتن دشمنان خود با هواپیمای بدون سرنشین است ولی کمترین آمادگی برای اقدام نظامی علیه سوریه یا دیگر کشورهای مسئله دار ندارد.

واشنگتن پست نیز معتقد است: سخنان اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل یک نطق ضعیف بود و اشکالات بسیاری در آن دیده می شد از جمله اینکه رئیس جمهور آمریکا بیانات قدیمی و غلط خود در مورد اینکه به یک دهه جنگ پایان داده را تکرار کرد. هنوز هم یک جنگ داخلی خونبار در سوریه جریان دارد که وی به هر دلیلی تصمیم گرفته درگیر آن نشود. به ماجرای سوریه، حوادث شمال آفریقا، درگیری ها در عراق و سرکوب خونین در مصر را اضافه کنید تا مشخص شود منظور اوباما پایان دادن به دوره ای است که آمریکا دیگر چیزی که ارزش جنگیدن داشته باشد، پیدا نمی کند.

از سوی دیگر روزنامه وال استریت ژورنال در تحلیلی تأکید کرد: اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل به چیزی بیش از مترجمان نیاز داشت. هیچ جای تعجب ندارد اگر با قرار گرفتن رئیس جمهوری آمریکا پشت تریبون سازمان ملل، یک سؤال ناخوشایند همچنان بدون جواب ماند مبنی بر اینکه دیگر کشورها چه سهمی در سیاست خارجی اوباما دارند؟ بن رودز، مشاور معاون امنیت ملی آمریکا پیش تر با اشاره به اینکه «آمریکا برای دهه ها نقش زیربنایی را در معماری امنیت جهانی و اعمال هنجاری های بین المللی داشته» هشدار داد «ما به هیچ وجه نمی خواهیم ارسال کننده این پیام باشیم که آمریکا از این کار دست می کشد. اما صبر کنید. آیا عقب نشینی آمریکا از به دوش کشیدن بار رهبری جهان، پیامی نیست که دولت اوباما از همان آغاز اعلام کرده بود؟

عصبانیت فتنه گران و ضد انقلاب از مواضع اصولگرایانه روحانی در نیویورک

کیهان نوشت: مواضع خوب رئیس جمهور در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل و امتناع از دست دادن با اوباما، عصبانیت محافل ضد انقلاب و فتنه گر را موجب شد.در این زمینه شبکه صهیونیستی بالاترین به قلم یکی از عناصر ضد انقلاب نوشت: «روحانی نه احمدی نژاد هست و نه خاتمی بلکه دقیقاً کپی شده [آیت الله] خامنه ای است. سخنان حسن روحانی در جاهای مختلف را که می شنوم تنها یاد یک شخصیت می افتم. آن شخصیت نه احمدی نژاد نه خاتمی بلکه شخص [آیت الله] سیدعلی خامنه ای است. شما می توانید نقطه نظرات مختلف روحانی را بررسی کنید. از نقطه نظر در مورد کهریزک تا نقطه نظر در مورد فتنه (جنبش سبز ملت ایران). از نقطه نظر در مورد رفع شبهه در انتخابات تا نقطه نظر در مورد سپاه پاسداران حتی در مورد توبه کردن موسوی و کروبی و امثالهم هم نظرات خامنه ای را دقیقاً تکرار می کند.»

همکار بالاترین می افزاید: اگر بخواهیم شخصیت رهبر را هم در نظر بگیریم او آن تندروی های خاص را ندارد و بسیاری مواقع حد بین تندروها و اصلاح طلبها می شود. حال که روحانی به سازمان ملل رفت بسیاری انتظار داشتند که یک معجزه کند ولی چیزی که دیدیم و شنیدیم دقیقا سخنان رهبر بود که در آنجا بازتاب داده شد و دقیقا همان ژست ها گرفته شد. مثلاً نرفتن به سر سفره شام [ناهار!] بان کی مون که مبادا با اوباما دیدار کند یا نرفتن به سخنرانی اوباما. خوب است سخنرانی [آیت الله] خامنه ای در دهه ۶۰ در سازمان ملل را هم ببینید.از سوی دیگر سایت فتنه گر جرس (ارگان حلقه لندن) از قول مرتضی- ک از اعضای متواری گروهک ملی مذهبی نوشت: روحانی در سازمان ملل تلاش کرد سخنگو و مجری همان «نرمش قهرمانانه» ای باشد که رهبر جمهوری اسلامی از آن می گوید: همه سخنان روحانی در یک «متن» متبلور می شد و صورت بندی؛ «اقتدار جمهوری اسلامی».

روحانی به وضوح تلاش می کرد سخنگو و مجری همان «نرمش قهرمانانه» ای باشد که رهبر جمهوری اسلامی از آن می گوید. این چنین، وی تمام ارتفاع صدا و بلاغت کلام و جدیت سیمای خود را به کار گرفت که به مخاطبان- و به خصوص غرب- یادآوری کند «جمهوری اسلامی ایران بر اعمال حقوق خود پافشاری می کند»؛ رعایت «احترام» جایگاه جمهوری اسلامی، ضروری است؛ و «پذیرش اعمال حق غنی سازی و سایر حقوق هسته ای ایران» برای تهران اهمیت دارد و اینکه ایران «یک قدرت منطقه ای» است که نه فقط در قبال «امنیت منطقه»، احساس مسئولیت می کند بلکه «امنیت جهان» را نیز در نظر دارد. روحانی البته چنان که مشتاقان تغییر منتظر بودند، قدرت فرصت عالی را ندانست.همچنین جمشید- ب در تحلیل بی بی سی با تخطئه مواضع دکتر روحانی مدعی شد «روحانی هیچ گام روشن و مشخصی برنداشت» و صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرد «روحانی برای اینکه با اوباما مواجه نشود و دست ندهد به ضیافت بان کی مون نرفت. عدم حضور روحانی در این مهمانی نشانه تجربه وی و هماهنگی او با رهبری و سپاه پاسداران است.»

اما از جمله مضحک تر اظهارات «روح الله- ش» از اعضای فراری شاخه جوانان حزب مشارکت است که در وبلاگ خود می نویسد: «من اگر جای روحانی بودم سر میز ناهار و شراب می نشستم و از میزبان می خواستم سر میز من گوشت خوک و مشروبات الکلی نگذارد و… خود من اینجا در دانشگاه متوجه نشده ام اما آشپزها به من تذکر داده اند که غذا از گوشت خوک درست شده (!).
دکتر روحانی به خاطر سرو مشروبات الکلی در مهمانی بان کی مون از حضور در آن امتناع کرد.

روایت نیویورک تایمز از درایت و هوشمندی رهبر انقلاب

کیهان نوشت: «شرکت قدرتمندانه رئیس جمهور ایران در نشست سازمان ملل منحصراً به پشتوانه حمایت کامل رهبر عالی ایران انجام شد».روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این تحلیل نوشت: رهبر اسرارآمیز ایران از رویکرد گشایش استقبال می کند اما به عنوان کسی که می گوید انقلابی است نه دیپلمات، به رئیس جمهور و تیم او سفارش کرده هرگز طبیعت و ذات دشمنان را از یاد نبرند. او به صراحت از نرمش قهرمانانه در جایی که بتوان نرمش نشان داد اما هرگز اهداف را زیر پا ننهاد، سخن گفت.

این روزنامه اضافه می کند: کارشناسان خارجی آیت الله خامنه ای ۷۴ ساله را فردی کاملاً اسرارآمیز و زیرک، باهوش و تنها کسی که به روحانی مسئولیت پی گیری تعامل با آمریکا را داده است خطاب می کنند و در عین حال این نکته را هم یادآور می شوند که رهبر ایران می تواند حمایتش را بردارد. رهبری در نظام سیاسی پیچیده ایران، حرف آخر (فصل الخطاب) و تمام کننده را می زند. اگر گفت وگوها منجر به کاهش یا لغو تحریم ها شود، او اجازه ادامه راه را خواهد داد اما اگر بی نتیجه بماند، این آزمونی برای محک زدن آمریکا خواهد بود. در هر دو صورت این امر کمک به امتیاز بیشتر رهبری نظام است. آیت الله خامنه ای به امیال و سیاست های آمریکا بدبین است و از سایر مسئولان می خواهد ماهیت دشمنی آمریکا را فراموش نکنند.

کیهان، آمریکا را شیطان بزرگ می داند

کیهان نوشت: محافل سیاسی و رسانه ای غرب معتقدند با وجود نرمش های دیپلماتیک، آمریکا نمی تواند با ایران به توافق برسد چرا که تحت فشار صهیونیست هاست و توقعات غیرقانونی دارد.در این زمینه روزنامه فایننشال تایمز با اشاره به گرم شدن بحث بهبود روابط آمریکا و ایران و متن و حواشی نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: مذاکرات ایران و ۵+۱ از سر گرفته خواهد شد و وزیر خارجه ایران با کاترین اشتون دیدار کرده است ولی آیا زمانی که مذاکرات انجام شود، توافقی در عمل حاصل خواهد شد؟ خواسته های آمریکا برای رسیدن به توافق قابل تامل است. آمریکا می خواهد برنامه هسته ای ایران به میزان قابل توجهی به عقب بازگردد.

آمریکا خواهان تعطیلی سایت غنی سازی فردو است. همچنین خواستار توقف غنی سازی با درجه خلوص بالاست از ایران خواسته شده که ذخیره فعلی اورانیوم با درجه خلوص بالا را نیز به خارج از کشور انتقال دهد. به همین دلیل خواسته های آمریکا و متحدان آن از حد نوعی تعدیل معقول فراتر می رود. در مقابل ایران توقع دارد تحریم ها لغو شود و برنامه هسته ای این کشور به رسمیت شناخته شود.

از سوی دیگر رابرت بائر افسر سابق سازمان سیا به بی بی سی گفت: مهم ترین مانع در بهبود روابط آمریکا و ایران، اسرائیل است که یک گوشه آرام نمی نشیند. اسرائیل توانایی دارد روند حل مسئله را منحرف کند. آنها در واقع نفوذ بسیار زیادی در کنگره آمریکا دارند.وی به رسمیت شناختن سازمان تروریستی منافقین از سوی آمریکا را اشتباه دانست و گفت: آمریکا باید وقتی درباره ایران صحبت می کند، لحن خود را تغییر دهد.

مضمون سخنان بائر، عیناً در سخنان دان شاپیرو سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا مشهود است که در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: آمریکا در هیچ شرایطی پیشرفت برنامه هسته ای ایران را نخواهد پذیرفت.واشنگتن پست نیز در گزارشی تصریح کرد «لغو تحریم ها کار دشواری است» و آسوشیتدپرس نوشت: «کاهش تحریم ها، هدفی دشوار برای رئیس جمهور ایران است» در واقع هر دو رسانه اذعان می کنند که فراتر از لفاظی مقامات آمریکایی، در عمل اتفاق درخور توجهی رخ نخواهد داد و این تداعی همان ضرب المثل معروف است که «دو صد گفته چون نیم کردار نیست»

در همین حال روزنامه واشنگتن پست با اشاره به تحلیل ها و پیش بینی های کیهان نوشت: روزنامه کیهان اوباما را جنایتکار جنگی می داند.آسوشیتدپرس نیز نوشت: روزنامه کیهان اوباما را یک جنایتکار جنگی توصیف کرده و خاطرنشان کرده اوباما همان شیطانی است که مجازات های اقتصادی علیه ملت ایران را امضا کرد.

یواش تر! اوباما از خنده غش کرد!

کیهان آورده است:یک تحلیلگر غرب زده ادعا کرد آمریکاستیزی ملت ایران نوعی چپ زدگی است. او همچنین ادعا کرده دشمنی آمریکا نوعی واکنش به دشمنی ایران است؛ ادعایی که حتی باراک اوباما هم جرئت نمی کند مطرح کند.صادق زیباکلام در مصاحبه با سایت فرارو گفته است: بنده معتقدم آمریکایی ها دشمنی خاصی با ایران ندارند بلکه به دلیل یکسری مسائل ایدئولوژیک چند ماه پس از انقلاب یک جریان نیرومند آمریکاستیزی در کشور به راه افتاد.»وی افزود: «این جریان آمریکاستیزی چون معتقد بود آمریکا دشمن ایران و انقلاب اسلامی است سعی کرد با آمریکا مقابله کند که اولین مورد آن اشغال سفارت آمریکا بود و سپس در سال ۵۸ تمام جریان های معتدل و میانه رو را به عنوان آمریکایی بودن کنار زد.»

زیباکلام گفت: «علت راه افتادن این جریان آمریکاستیزی بسیار پیچیده است و دلایل بسیار زیادی دارد. یکی از مهم ترین دلایل آن نقش و نفوذ جریان چپ در ایران در آن مقطع زمانی بود به طوری که بخش عمده ای از ادبیات انقلابیون مسلمان ملهم و متاثر از ادبیات مارکسیستی بود.»او همچنین گفت: «من معتقدم زمان آن فرا رسیده که در یک فضای غیرمغرضانه و غیرتعصبانه بنشینیم و یک بار دیگر این مسئله که علت دشمنی ایران و آمریکا با یکدیگر چیست را بررسی کنیم. ما نمی خواهیم بگوییم ایران با آمریکا دشمنی دارد اما لااقل می توانیم این موضوع را بررسی کنیم که چرا آمریکایی ها با ایران دشمنی می کنند که به نظر من دشمنی آمریکا نوعی واکنش به دشمنی ایران است.»زیباکلام روز گذشته نیز ضمن مقاله ای در روزنامه غربگرای شرق مدعی شد اقشار تحصیلکرده دیگر باوری به دشمنی آمریکا ندارند(!)

زیباکلام توضیح نمی دهد که اولا آیا برای انزجار از تعدی و ظلم و زورگویی حتما باید چپ بود و آیا نوع ملت های صاحب عزت و شخصیت زورگویی مستکبران را می پذیرند؟ ثانیا آیا دشمنی ایران و آمریکا واقعا از سال ۱۳۵۷ (انقلاب) آغاز شده و مثلا کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ و ۲۵ سال حمایت از رژیم فاسد، خودکامه و دست نشانده پهلوی را باید از اوراق تاریخ کند و دور انداخت؟ ثالثا آیا تسخیر سفارت آمریکا مسبوق به سابقه خیانت ها و جنایت های آمریکا نبود و اسناد کشف شده نیز ابعاد تکان دهنده این خوی استکباری را نشان نداد؟ رابعا آیا منطق «لاتظلمون و لاتظلمون» و «کونا للظالم خصما و للمظوم عونا» که منطق قرآنی و نبوی و علوی است، نعوذبالله از مارکسیسمی که عمر یک سده ای دارد و به گورستان تاریخ سپرده شده اخذ شده است؟!

اگر چنین است چرا با وجود نابودی مارکسیسم و بلوک قدرت آنها، منطق ضد استکباری ملت ایران امروز عالمگیر شده و ملت ها در کشورهای مختلف از آمریکا ابراز انزجار می کنند.و بالاخره باید گفت این گونه که آقای زیباکلام در آخرین فراز از سخنانش می گوید ظاهرا ملت ایران بوده که دشمنی را شروع کرده، ۶۰ سال پیش علیه دولت آمریکا کودتا ترتیب داده، دیکتاتوری و اختناق را به آن کشور تحمیل کرده، اقدام به حمایت از تروریست ها کرده، جنگ به راه انداخته و به مجازات و تحریم اقتصادی ملت آمریکا پرداخته است!! با این اوصاف باید پرسید این آقا اصالتا ایرانی است یا آمریکایی؟!

لغو کمک ۷۰ میلیارد تومانی دولت به یک استانداری

خراسان نوشت:در حالی که هیئت دولت دهم در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با صدور مصوبه ای، مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مدیریت بحران کشور را در اختیار یکی از استانداری های مرکز کشور قرار داده بود تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود، بر اساس بخشنامه ای که اخیرا از سوی یک مسئول ارشد دولتی به دستگاههای مسئول ارسال شده، تخصیص این اعتبار لغو می شود.

مجوز واردات یخچال و کاغذ برای مرزنشینان

خراسان نوشت: بر اساس بخشنامه ای که اخیرا از سوی نهادهای مسئول و به استناد ماده ۴ قانون مقررات صادرات و واردات و ماده ۷ قانون سازماندهی مبادلات مرزی ابلاغ شده است، مقرر شده از این پس مرزنشینان بتوانند اقدام به واردات یخچال و فریزر، چرخ گوشت، ماشین لباسشویی هر کدام به تعداد یک دستگاه برای هر ده خانوار در طول یک سال، یک ست چمدان،۵۰ کیلوگرم خوراک دام، طیور و آبزیان و نیز واردات کاغذ با تخفیف ۵۰ درصدی کنند.

جبهه پایداری در برابر دولت هم می ایستد و هم کمک می کند

تهران امروز نوشت: امیرحسین قاضی زاده سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به هدف فراکسیون اصولگرایان به سایت هشت صبح گفته است: هدف اصلی این فراکسیون ثبات و آرامش است و در برابر دولت هم می ایستد و هم کمک می کند. سخنگوی جبهه پایداری درباره فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: این فراکسیون به دنیال عزل یا نصب کسی نیست و حتی دنبال تایید یا رد موضوع یا شخصی نیست. امیرحسین قاضی زاده با اشاره به هدف فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: هدف اصلی این فراکسیون ثبات و آرامش است و در برابر دولت هم می ایستد و هم کمک می کند. وی ادامه داد: فراکسیون هدفش مشخص است و طبق چارجوب تشکیل شده است و طبق همین چارچوب اعضای جبهه حرکت می کنند نه چیزی زیادتر و نه چیزی کمتر، نگاه های سیاسی نادرستی در این باره تعریف شده است.

مجلس حق ندارد

تهران امروز نوشت: الیاس نادران،نماینده مجلس در اخطار قانون اساسی اظهار داشت: آنچه مصوبه کمیسیون است از جهات مختلف با اصول قانون اساسی در تعارض است، از جمله اصل ۱۱۰، ۱۱۲، ۷۵ و بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی. چرا که براساس تفسیر شورای نگهبان و تدابیر رهبری، مجلس نمی تواند در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود کند.در مجمع تشخیص مصلحت نظام آیین نامه ای تصویب شد که براساس آن گردش کار و اختیار مجمع مشخص شده است و در ماده ۷ این آیین نامه تصریح شده که در موارد اختلاف مجلس و شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصوبه ای خواهد داشت و این مصوبه فقط توسط خود مجمع قابل اصلاح است و مجلس اجازه ورود ندارد که این رویه تاکنون عمل می شده و مجلس اجازه ورود به مصوبات مجمع را نداشته است.

«راستگو» مردانه ایستادگی کرد

تهران امروز نوشت:پرویز سروری نماینده شورای شهر تهران در گفت وگو با مشرق گفت: به نظرم با شجاعتی که خانم راستگو از خودش نشان داد خط بطلانی بر روند سیاسی شورای شهر کشیدند، ایشان زنی است که مردانه مقابل زیاده خواهی ها ایستاد و مردانه رأی خودش را به آقای قالیباف داد و اعلام کرد نظر کارشناسی من این است و حزب هرچه می خواهد بگوید، من به قالیباف رسیده ام و بر اساس تعهد شرعی و قسمی که داده ام به شایسته سالاری رأی می دهم. وی ادامه داد:خانم راستگو با این اقدام شجاعانه، هم تهدید شد و هم تهمت شنید و دست آخر، اخراج شد، اما مردانه روی رأی خودش ایستاد و این آهنگ ناهماهنگ سمفونی اصلاح طلبان و احزاب را بر هم زد. سروری افزود: هم اینجا اعلام می کنیم که اگر احزاب بخواهند برای شوراها تصمیم بگیرند، با تمام قدرت جلوی این خواهیم ایستاد، هر چه می خواهد بشود. یعنی ما نگران شوراها نیستیم، نگران آینده سیاسی کشور هستیم که احزاب قیم مآبانه بخواهند از فردا در مجلس و در جاهای مختلف، نقطه نظرهای خودشان را به نمایندگان تحمیل کنند.

بحران کمبود آب شرب در همدان

جمهوری اسلامی نوشت: بحران کمبود آب شرب در شهر همدان به حدی است که مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از اتمام ذخیره آب سد اکباتان تا ۴۵ روز دیگر خبر می دهد. مهندس صفرعلی کمندانی با تأکید بر اینکه ذخیره کنونی آب سد اکباتان چهار میلیون و هفتصد هزار متر مکعب است، اعلام کرد: میزان قابل برداشت سه میلیون و هفتصد هزار متر مکعب است که این مقدار آب ذخیره شده بیشتر از ۴۵ روز نمی تواند آب شرب شهر همدان را تامین کند. هر چند استاندار همدان بارها در جلسات و نشست های سال جاری عنوان می کرد مردم نگران نباشند با برنامه ریزی های صورت گرفته مشکل کمبود آب شرب در استان همدان وجود ندارد اما خجسته نماینده مردم شهرهای همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی طی چند روز اخیر در اظهارات صریح و تندی نسبت به عملکرد مدیران دولت دهم، مشکل کمبود آب در همدان را کوتاهی و کم کاری مدیران طی ۲ سال اخیر دانست. چند سالی است طرح آب رسانی از سد تالوار زنجان به همدان در دستور کار مسئولان قرار گرفته که مردم استان همدان همچنان چشم انتظار اجرای این طرح هستند.

ملک عبد الله ورزشگاه را به هم ریخت!

قدس نوشت: حضور فردی شبیه به پادشاه عربستان سعودی در میان تماشاگران یک مسابقه فوتبال در ریاض، توجه همه را به خود جلب کرد. پس از حضور این فرد در ورزشگاه ملک فهد در ریاض، تماشاگران و حتی گزارشگران فوتبال فرصت را غنیمت شمرده و با این فرد عکس یادگاری گرفتند. روزنامه المرصد نوشت: این فرد که شباهت بسیاری به ملک عبدالله دارد، عبدالله محمد نام دارد و تبعه سوریه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا