بیوگرافی بازیگران

نکاتی برای نوشتن بیوگرافی درخشان

 

نکته ۱ برای نوشتن بیوگرافی: موضوع خود را هوشمندانه انتخاب کنید

چندین نکته وجود دارد که دانش آموزان هنگام تصمیم گیری در مورد موضوعی برای زندگی نامه خود باید به آنها فکر کنند. بیایید نگاهی به مهم ترین نکاتی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد موضوع برای بیوگرافی در نظر بگیریم، بیندازیم:

علاقه: برای تولید بیوگرافی نیاز به نوشتن مداوم از دانش آموز است.

به همین دلیل دانش آموزان باید موضوع خود را به خوبی انتخاب کنند.

به هر حال، بیوگرافی شرحی از کل زندگی یک فرد تا به امروز است. دانش آموزان باید اطمینان حاصل کنند که موضوعی را انتخاب می کنند که علاقه آنها را در طول فرآیندهای تحقیق، نوشتن و ویرایش حفظ کند.

شایستگی: ارتباط نزدیکی با نکته قبلی دارد، دانش آموزان باید در نظر بگیرند که آیا موضوع مورد علاقه خواننده است یا خیر.

جدای از کارهای ناب عاشقانه، نوشتن باید با در نظر گرفتن خواننده انجام شود. در حالی که تولید بیوگرافی مستلزم نگارش پایدار از نویسنده است، از خواننده نیز مستلزم مطالعه پایدار است.

بنابراین، دانش‌آموزان باید از خود بپرسند که آیا موضوع انتخابی آن‌ها زندگی‌ای داشته است که درخور توجه خواننده و زمانی است که برای خواندن زندگینامه‌شان نیاز دارند؟

نکته ۲ برای نوشتن بیوگرافی: تحقیق کنید!

در حالی که این احتمال وجود دارد که دانش آموز از قبل کمی در مورد موضوعی که انتخاب کرده است بداند. احتمال اینکه آنها هنوز هم برای نوشتن بیوگرافی خود نیاز به انجام تحقیقات قابل توجهی داشته باشند، ۱۰۰٪ است.

مانند بسیاری از انواع نوشتار، تحقیق بخشی ضروری از فرآیند برنامه ریزی است که نباید نادیده گرفته شود. اگر دانش آموزی بخواهد تا حد امکان شرح کاملی از زندگی موضوع خود ارائه دهد، باید در مرحله تحقیق وقت بگذارد.

یک روش موثر برای رویکرد به فرآیند تحقیق این است که:

۱٫ یک جدول زمانی از حقایق، تاریخ ها و رویدادهای اصلی زندگی سوژه تهیه کنید.

۲٫ توضیحات مفصلی از ویژگی های شخصی زیر تهیه کنید:

● ظاهر فیزیکی

● ویژگی های شخصیتی

● ارزش ها و باورها

۳٫ چند سؤال تحقیق را بر اساس موضوعات مختلف جمع آوری کنید تا تمرکز تحقیق را فراهم کنید:

● دوران کودکی: کجا و چه زمانی به دنیا آمدند؟ پدر و مادر آنها چه کسانی بودند؟ سایر اعضای خانواده چه کسانی بودند؟ چه آموزشی دریافت کردند؟

● موانع: آنها باید بر چه چالش هایی غلبه می کردند؟ چگونه این چالش ها آنها را به عنوان فردی شکل داد؟

● میراث: این شخص چه تأثیری بر جهان و/یا افراد اطرافش گذاشت؟

● گفتگو و نقل قول ها: گفت و گو و نقل قول ها توسط موضوع و در مورد آن روشی عالی برای آوردن رنگ و زندگی به زندگی نامه است. دانش آموزان باید مراقب جواهراتی باشند که در میان منابع خود پنهان می شوند.

همانطور که دانش آموز در تحقیقات خود عمیق تر می شود، سؤالات جدیدی مطرح می شود که می تواند روند تحقیق را بیشتر کند و به شکل گیری جهتی که زندگی نامه در نهایت به آن می رود کمک کند.

به همین ترتیب، در طول تحقیق است که مضامین اغلب خودشان را نشان می دهند. کاوش در این مضامین برای عمق بخشیدن به بیوگرافی ضروری است، اما در ادامه این مقاله بیشتر در مورد آن بحث خواهیم کرد.

مهارت های تحقیق:

تحقیق برای بیوگرافی یک راه عالی برای دانش آموزان برای تقویت مهارت های تحقیقی خود به طور کلی است. توسعه مهارت های خوب تحقیق برای موفقیت تحصیلی آینده ضروری است. دانش آموزان فرصت هایی خواهند داشت تا یاد بگیرند که چگونه:

● اطلاعات مربوطه را جمع آوری کنید

● منابع اطلاعاتی مختلف را ارزیابی کنید

● اطلاعات مناسب را انتخاب کنید

● اطلاعات را در یک متن سازماندهی کنید.

دانش‌آموزان به منابع اطلاعاتی چاپی و آنلاین دسترسی خواهند داشت و در برخی موارد، ممکن است به افرادی که موضوع را می‌دانند یا می‌دانند (مانند بیوگرافی یکی از اعضای خانواده) نیز دسترسی داشته باشند.

نکته شماره ۳: مضامین خود را در نوشتن بیوگرافی پیدا کنید

اگرچه این داستان عمدتاً یک ژانر غیرداستانی است، اما همچنان نقش مهمی در نوشتن زندگی نامه خوب ایفا می کند.

مهارت های شخصیت پردازی و ساختار داستان در اینجا قابل انتقال است. و درست مانند داستان‌های تخیلی، کاوش مضامین در یک اثر زندگی‌نامه‌ای به ارتباط شخصی با امر جهانی کمک می‌کند.

البته، اینها نباید اجباری شوند. این امر باعث می شود که اثر ساختگی به نظر برسد و خواننده ممکن است ایمان خود را نسبت به صحت گزارش از دست بدهد. یک زندگینامه نویس باید اعتماد خواننده را به دست آورد و حفظ کند.

خوشبختانه، تم ها نباید اجباری شوند. زندگی خوب پر از معنا است و مضامینی که نویسنده دانشجو به دنبال آن است، بدون زحمت از کنش ها و رویدادهای زندگی سوژه بیرون می آید. این فقط یک مورد برای یادگیری نحوه تشخیص آنها است.

یکی از راه‌های شناسایی مضامین زندگی، جستجوی رویدادها یا موقعیت‌های تکراری در زندگی یک فرد است. اینها باید از تحقیقات تکمیل شده قبلی آشکار شوند. دانش آموزان باید به دنبال شناسایی این الگوهایی باشند که در زندگی آزمودنی ظاهر می شوند.

برای مثال، شاید آنها مجبور بوده اند در طول دوره های مختلف زندگی خود بر موانع مختلفی غلبه کنند. در آن صورت، مضمون غلبه بر ناملایمات وجود دارد و مشخص شده است.

معمولاً، یک بیوگرافی دارای چندین موضوع است، بنابراین مطمئن شوید که دانش آموزان شما تلاش می کنند تا بیش از یک موضوع را در زندگی موضوع خود شناسایی کنند.

نکته: شماره ۴ چیزی از خود را در نوشتن قرار دهید

در حالی که ویژگی تعیین کننده یک بیوگرافی این است که شرحی از زندگی یک فرد ارائه می دهد، دانش آموزان باید درک کنند که این تمام زندگی نامه نیست.

ارتباط دادن حقایق و جزئیات زندگی یک موضوع کافی نیست. زندگی نامه نویس دانشجو نباید از درمیان گذاشتن افکار و احساسات خود با خواننده در طول شرح زندگی موضوع خود هراس داشته باشد.

دانش‌آموز می‌تواند برخی از شخصیت‌های خود را با ارائه نظرات و نظرات خود در تار و پود متن ببافد و رویدادهای زندگی فرد و بافت اجتماعی گسترده‌تر آن زمان را بازگو کند.

برخلاف رویکرد منفصل و عینی، انتظار داریم که در کتاب درسی تاریخ، در زندگینامه دانش‌آموزان نویسندگان شوق خود را برای موضوع خود در نوشته‌های خود بیان کنند.

این باعث می شود که خواننده تجربه صمیمی تری داشته باشد، زیرا آنها حس آشنایی با نویسنده و همچنین موضوعی که در مورد آن می نویسند را به دست می آورند.

دکمه بازگشت به بالا