پیشگیری یا درمان

۴ کاری که می توانید برای حمایت از سلامت روان نوجوان خود انجام دهید

چه شما و نوجوانتان به خوبی با هم کنار بیایید یا با چالش هایی روبرو باشید، مهم است که نشان دهید که آنها را دوست دارید و از آنها حمایت می کنید. شما می توانید به آنها کمک کنید تا از زمان های سخت بگذرند و همیشه در کنار آنها بمانید.

در اینجا چهار چیز وجود دارد که باید هنگام گفتگو با نوجوان خود به خاطر داشته باشید که «حالت چطور است؟» و نشان دهید که همیشه در کنار او هستید. پوسیدگی دندان کودک ۱ ساله را بشناسید.

۱٫ آنها را تشویق کنید تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند

به دنبال راه‌هایی برای تماس با نوجوان خود باشید. از آنها بپرسید که روزشان چگونه بوده و چه کار کرده اند. این می تواند با دعوت از آنها برای پیوستن به شما در یک کار، مانند آماده کردن شام باشد، بنابراین می توانید از زمان برای گپ زدن در مورد روز آنها استفاده کنید.

به آنها یادآوری کنید که شما در کنار آنها هستید، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، و می خواهید احساس آنها و آنچه را که فکر می کنند را بشنوید. چند کلمه تشویقی ساده می تواند به آنها کمک کند احساس راحتی کنند و احساسات خود را با شما در میان بگذارند.

مهم است که احساساتی را که ممکن است تجربه کنند، حتی اگر احساس ناراحتی کنند، بپذیرید و درک کنید. هنگامی که آنها به روی شما باز می شوند، می توانید با “من درک می کنم”، “به نظر می رسد یک موقعیت دشوار است” یا “این منطقی است” پاسخ دهید. تهیه غذای کمکی نوزاد ۵ ماهه از مطالب امروز ما برای مطالعه است.

به راحتی می توان به کارهایی که نوجوان شما انجام می دهد و دوست ندارید توجه کرد. اما همچنین سعی کنید آنها را به خاطر کاری که به خوبی انجام می دهند توجه کنید و آنها را تحسین کنید – حتی یک چیز ساده مانند تمیز کردن پس از خود.

۲٫ برای حمایت از آنها وقت بگذارید

روی تنظیم روال های جدید و اهداف روزانه قابل دستیابی با هم کار کنید. می توانید در کارهای خانه در حول کار مدرسه قرار بگیرید یا هدفی مانند انجام تکالیف قبل از شام تعیین کنید.

نوجوانی یعنی استقلال! سعی کنید زمان و فضای مناسبی را به نوجوان خود بدهید تا خودش باشد. نیاز به فضا بخشی طبیعی از رشد است.

چند راه بیابید که بتوانید از نوجوان خود حمایت کنید و آن را تشویق کنید تا برای انجام کارهایی که از آنها لذت می‌برد (از تکالیف مدرسه، کارهای خانه یا سایر فعالیت‌هایی که ممکن است روی آنها کار می‌کنند) استراحت کند. اگر نوجوان شما احساس ناامیدی می کند، با او کار کنید تا راه حل هایی برای مشکلات پیدا کنید. سعی کنید مسئولیت را به عهده نگیرید و به آنها بگویید چه کاری انجام دهند.

۳٫ با هم از طریق تعارض کار کنید

به نظرات نوجوان خود گوش دهید و سعی کنید با آرامش تعارض را حل کنید. به یاد داشته باشید: همه استرس می گیرند!

هرگز در هنگام عصبانیت درباره موضوعی بحث نکنید. دور شوید، نفس بکشید و آرام باشید – می توانید بعداً با نوجوان خود در مورد آن صحبت کنید.

از جنگ قدرت اجتناب کنید. با توجه به اینکه جهان در حال حاضر غیرقابل پیش بینی است و گزینه ها محدود به نظر می رسند، نوجوانان ممکن است در تلاش برای کنترل باشند. هر چقدر هم که در لحظه ممکن است دشوار باشد، به جای تلاش برای مقابله یا غلبه بر آن، با تمایل آنها برای اعمال کنترل در یک زمان ترسناک همدلی کنید.

با نوجوان خود صادق و شفاف باشید: می توانید به او بگویید که استرس بیشتری نیز تجربه می کنید. نشان دادن نحوه برخورد با احساسات دشوار خود به آنها می تواند به آنها کمک کند تا بدانند احساساتشان خوب است.

هنگامی که درگیری وجود دارد، کمی زمان بگذارید تا در مورد اینکه چگونه شما و نوجوانتان می توانید آن را حل کنید فکر کنید. شما می توانید این بازتاب ها را با نوجوان خود در میان بگذارید، تا آنها ببینند که شما چگونه ایده ها را پردازش می کنید.

۴٫ مراقب خودت باش

مراقبان چیزهای زیادی برای مقابله دارند. شما همچنین نیاز به مراقبت و حمایت از خود دارید. نشان دادن مراقبت از خود نیز راه خوبی برای الگوسازی این تمرین برای نوجوان شما است.

اگر احساس ناراحتی می کنید، منتظر نمانید تا از دیگران کمک بخواهید. طبیعی است و اشکالی ندارد که چنین احساسی داشته باشید. یکی از اعضای خانواده یا فردی را پیدا کنید که بتوانید با او صحبت کنید.

برای روابط خود وقت بگذارید. سعی کنید چند نفر را پیدا کنید که بتوانید احساسات و تجربیات خود را با آنها به اشتراک بگذارید. هر روز زمانی را با آنها در نظر بگیرید تا احساس خود را بررسی کنید.

در روز برای انجام کارهایی که به شما در مقابله و مدیریت استرس کمک می کند، وقت بگذارید. چه روز شما شلوغ باشد و چه کند، ما می دانیم که وقت گذاشتن برای مراقبت از خود برای سلامتی شما ضروری است. انجام کارهایی که دوست دارید یا صرفاً چند دقیقه استراحت از روزتان می تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش و انرژی مجدد داشته باشید.

استراتژی های مقابله ای مثبت متفاوتی را امتحان کنید که برای شما مفید است. برخی از ایده‌ها عبارتند از: ورزش کردن، صحبت کردن با دوستان، تهیه فهرست کارها یا برنامه‌ریزی از پیش، حفظ روال‌ها و ساختارها، تأمل در مورد چیزهایی که به خاطر آنها سپاسگزار هستید یا به آن افتخار می‌کنید، و انجام کارهایی که از آن لذت می‌برید، مانند موسیقی، هنر، رقصیدن و داشتن یک دفتر خاطرات.

 

دکمه بازگشت به بالا