عمومی

۶ راه برای شاد بودن

۱٫ با دوستان بررسی کنید

دوستان عشق، حمایت، سرگرمی، آسایش، سرگرمی، گوش شنوا، دوست ماجراجویی و خیلی چیزهای دیگر را فراهم می‌کنند – با این حال، ما اغلب اجازه می‌دهیم که دوستی‌ها از بین بروند، زیرا سایر تعهدات بیشتر احساس می‌کنند. با این حال، برای وقت گذاشتن برای دوستان نیازی به تلاش زیادی نیست! برای مثال یکی از عادات شاد روزانه دکتر والدینگر را در نظر بگیرید. او می‌گوید: «هر روز هدفم را ایجاد می‌کنم که آگاهانه با یک نفر ارتباط برقرار کنم. حتی نیازی به یک ساعت گاب سش نیست تا موثر باشد. او می‌گوید: «یک پیامک اشکالی ندارد، اما یک تماس تلفنی یا مراجعه حضوری ترجیح داده می‌شود. وقتی نمی‌توانید شخصاً دوستتان را ببینید، یکی از این پیام‌های «به شما فکر می‌کنم» را بفرستید که روز هر کسی را خوش‌حال می‌کند.

۲. شادی را در آغوش بگیرید

حتما تا به حال در مورد احساس لذت بردن از بدبختی دیگران شنیده اید اما اگر می خواهید شادتر باشید، برعکس آن را امتحان کنید. این کلمه خنده دار به معنای لذت بردن از موفقیت و شادی دیگران است. دکتر والدینگر می گوید: این طرز تفکر نه تنها باعث تقویت روابط شما با دیگران می شود، بلکه به شما کمک می کند اعتماد به نفس و احساس مثبت تری نسبت به خودتان داشته باشید. یک هم کار را در کاری که به خوبی انجام شده است همراهی کنید یا از پختن یک غذای کامل دیگر لذت ببرید.

۳٫ با غریبه ها گفتگو کنید

ایجاد روابط نزدیک پایه‌ای برای شادی است، اما معلوم می‌شود که روابط لازم نیست عمیق یا بلندمدت باشد تا به شما شادی بدهد. یکی از شگفت‌انگیزترین یافته‌های مطالعه هاروارد این است که افراد حتی پس از صحبت کوتاه با غریبه‌ای که احتمالاً دیگر هرگز آنها را نخواهند دید، شادی قابل توجهی را تجربه کردند. دکتر والدینگر اضافه می‌کند که فقط احساس ارتباط مهم است، اما وقتی با غریبه‌ها صحبت می‌کنیم چیزهای زیادی هم می‌توانیم یاد بگیریم. دفعه بعد که بیرون آمدید، سعی کنید با باریستا در مورد آب و هوا چت کنید یا گوشواره‌هایش را به پذیرش پزشک خود تعارف کنید، سپس ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

۴. ازسر راهتان کنار بروید تا مهربان باشید…

“رایان مک آنالیز”، نویسنده کتاب “ارزش زندگی” می گوید: اعمال محبت بلوک های سازنده ای هستند که روابط و جوامع از آن ها ساخته شده اند. و نیازی نیست که یک عمل بزرگ خدماتی باشد تا تاثیر بزرگی بر روی افزایش مهربانی داشته باشد، و اثرات موجی ایجاد کند و مهربانی را فراتر از کسی که در اصل به او کمک کرده اید گسترش دهد. چند ایده که امروز می توانید امتحان کنید: در را برای کسی باز نگه دارید، زمان یا کالا را به یک خیریه اهدا کنید یا به یک همسایه مسن سوپ بدهید.

۵٫ اما محدودیت های خود را بدانید

روبین می‌گوید یادگیری نحوه تعیین مرزها – چارچوب شما برای رفتار قابل قبول و نحوه برقراری ارتباط با دیگران – بخش مهمی از داشتن روابط سالم است. این یک افسانه رایج است که اگر واقعاً کسی را دوست داشته باشید، بی حد و حصر یا بدون مرز خواهد بود، اما حقیقت این است که توافق بر روی قوانین اساسی برای تعامل، روابط قوی‌تری ایجاد می‌کند و به جلوگیری از وابستگی مشترک کمک می‌کند. نه گفتن، البته مودبانه، به دعوت‌هایی که به رویدادهایی که به هر دلیلی برای شما مفید نیستند، خوب است.

۶. کینه ها را کنار بگذارید

مک آنالی می گوید: ما شکننده هستیم، به این معنی که همیشه ممکن است به یکدیگر آسیب بزنیم. و ما آسیب پذیر هستیم، به این معنی که ما مستعد این هستیم که یکدیگر را به هزار راه مختلف از بین ببریم. این دو واقعیت را با هم در میان بگذارید، و این بدان معناست که بخشش حتی بخشی ضروری از روان ترین روابط و التیام و شادی است. او اضافه می کند: (این موضوع در مورد بخشش خود نیز صدق می کند، اما بخشش یک اشتباه می تواند آسان تر از بخشش باشد، به خصوص زمانی که آسیب عمیق و طولانی مدت باشد.

خبر خوب این است که بخشش فقط چیزی نیست که به طور جادویی اتفاق بیفتد. او می گوید این مهارتی است که می توانید روی آن کار کنید. یادگیری نحوه بخشش را هدف خود قرار دهید: کتاب بخوانید، به پادکست گوش دهید، با یک درمانگر یا یکی از عزیزان خود صحبت کنید، در مورد فلسفه و مذهب تحقیق کنید، یا در مورد بخشش مراقبه کنید. اگر شما اشتباه می کنید، به همان اندازه مهم است که بدانید چگونه معذرت خواهی کنید.

نکات تکمیلی برای شاد بودن

  • خودتان باشید
  • خیال پردازی نکنید
  • نفرت و حسادت را از خودتان دور کنید
  • به کاری سرگرم شوید
  • مسافرت بروید
  • از زندگی لذت ببرید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا