خبرخبر سیاسی

اولین تاثیر هسته ای انتخاب روحانی رقم خورد

تصمیم کنگره آمریکا برای تاخیر در ارسال لایحه تحریم های ایران به کاخ سفید در حالی است که ایران و گروه ۱+۵ برای آغاز مذاکرات جدید هسته ای آماده می شوند. آخرین دور این مذاکرات ۱۶ می در شهر استانبول ترکیه برگزار شده است…

roohani47889

کنگره آمریکا ارسال قانون سالانه تحریم های ایران را به کاخ سفید به تاخیر انداخته که علت اصلی آن ملاحظات خاص کنگره در خصوص انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران بوده است.

پرس تی وی به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: اگر قانون تحریم های آمریکا که با هدف تشدید تحریم ها بر ضد تهران تهیه شده تا پایان امسال نیز آماده شود تا ماه اکتبر به کاخ سفید ارسال نخواهد شد.

این در حالی است که کنگره آمریکا پیش از این هر سال لایحه و قانون تحریم های ایران را در فصل تابستان به کاخ سفید ارسال می کرده است.

گرچه علت اصلی این مساله به صورت رسمی اعلام نشده ولی روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که ممکن است علت تاخیر در ارسال لایحه تحریم های آمریکا بر ضد ایران به کاخ سفید، ملاحظات خاص کنگره نسبت به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران باشد.

روحانی ۵۰٫۷ درصد آرا را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به دست آورده است. بر اساس آمارهای وزارت کشور ۷۲٫۷ درصد از ۵۰٫۵ میلیون ایرانی واجد شرایط رای دهی در این انتخابات شرکت کرده اند.

تصمیم کنگره آمریکا برای تاخیر در ارسال لایحه تحریم های ایران به کاخ سفید در حالی است که ایران و گروه ۱+۵ برای آغاز مذاکرات جدید هسته ای آماده می شوند. آخرین دور این مذاکرات ۱۶ می در شهر استانبول ترکیه برگزار شده است.

 

منبع : برترین ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا