اخبار حوادثخبر

خودکشی یک نماینده برای استاندار شدن

در حالی که تا کنون اگر نماینده‌ای به قصد حضور در دولت به رایزنی می پرداخت، بحث بر سر معاونت ریاست جمهوری یا وزارت بود، اما یکی از نمایندگان مجلس در اقدامی نادر، تمام تلاش را به کار بسته تا شاید پست استانداری آذربایجان غربی را به دست آورد…

انتخاب استانداران یکی از موضوعاتی است که این روزها در کانون توجه اکثر نمایندگان قرار دارد و نمایندگان سعی می کنند با معرفی گزینه های کارامد و نزدیک تر به خود فضای تعامل مثبتی در استانهای خود ایجاد کنند.

به گزارش ملیت، در حالی که تا کنون اگر نماینده‌ای به قصد حضور در دولت به رایزنی می پرداخت، بحث بر سر معاونت ریاست جمهوری یا وزارت بود، اما یکی از نمایندگان مجلس در اقدامی نادر، تمام تلاش را به کار بسته تا شاید پست استانداری آذربایجان غربی را به دست آورد.

این اقدام عجیب این نماینده، از یک سو باعث تحیر مقامات دولت شده است و از سوی دیگر باعث تاسف آنها شده است که چرا یک نماینده که باید برای ۴ سال بار نمایندگی مردم و حوزه انتخابیه خود را بر دوش بکشد و برای این کار در برابر موکلانشان سوگند خورده‌است برای استانداری این استان اینقدر تلاش بی وقفه می‌کند.

بنابر این گزارش پیشتر وقتی که تعداد زیادتری از نمایندگان وسوسه استاندار شدن یا رفتن به دولت با مناصب پایین تری را داشتند، رئیس مجلس و برخی از افراد پرنفوذ مجلس نمایندگان را از این امر برحذر داشتند تا از این طریق هم حرمت مجلس شورای اسلامی حفظ شود و هم مردم این حوزه‌های انتخابیه بدون نماینده در این مدت سه سال نمانند.

هر چند این توصیه از سوی اکثریت نمایندگان مستمع شد ولی یکی دو نفر از نمایندگان هنوز در سودای استانداری در حال رایزنی و لابی گری گسترده و فشار بر دولت هستند.

منبع : تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا