خبرخبر سیاسی

دیدار روحانی و پوتین

چمدان سفر خارجی حسن روحانی رییس جمهور جدید ایران در حالی روز ۵ شنبه به مقصد بیشکک قرقیزستان بسته شده بود که بسیاری این سفر را به دلیل حضور روسای جمهور چین و روسیه اجلاسی مهم برای ایران می دانستند…

دیدار روحانی و پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای را باید دیداری مهم دانست.

roohani va pootin 456

به گزارش خبرآنلاین، چمدان سفر خارجی حسن روحانی رییس جمهور جدید ایران در حالی روز ۵ شنبه به مقصد بیشکک قرقیزستان بسته شده بود که بسیاری این سفر را به دلیل حضور روسای جمهور چین و روسیه اجلاسی مهم برای ایران می دانستند.

شاید از همین رو بود که در کنار مساله سوریه بسیاری پرونده هسته ای ایران را مهمترین موضوع دیدارهای حاشیه ای این اجلاس عنوان کردند.

روحانی در دیدار با ولادیمیر پوتین ضمن حمایت از ابتکار این کشور در حل بحران سوریه، بار دیگر بر حقانیت موضوع هسته ای ایران تاکید کرد. رئیس‌جمهور روسیه نیز با تاکید بر موضع مسکو در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت: استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ایران است.

اما دیدار پوتین با روحانی گرچه به همین حد محدود شد اما گویا دیدار روحانی با پوتین روند مطلوبی داشته است که از سخنگوی کاخ کرملین اعلام داشته ولادیمیر پوتین به دعوت روحانی به تهران سفر خواهد کرد تا روابط ایران و روسیه در دوران روحانی روندی متفاوت از گذشته به خود بگیرد.

خبرآنلاین در نظرخواهی از کاربران خود خواسته است نظر خود را درباره این عکس بیان کنند. کاربران محترم می توانند در بخش کامنت نظر خود را درج کنند.

منبع : برترین ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا