خبرخبر اقتصادی

رکود بازار خودرو ادامه دارد

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در همان روزهایی که برنامه های خود برای کسب رای اعتماد به مجلس ارائه می کرد اعلام کرد که برنامه ویژه ای برای صنعت خودرو و حمایت از این صنعت دارد…

iran khoodro 354656

هم اکنون در شرایطی که رکود نسبی در بازار خودرو حاکم است قیمت پراید ۱۳۲ در بازار حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

به گزارش نامه، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در همان روزهایی که برنامه های خود برای کسب رای اعتماد به مجلس ارائه می کرد اعلام کرد که برنامه ویژه ای برای صنعت خودرو و حمایت از این صنعت دارد.

هم اکنون در شرایطی که حدود ۱۰ روز از حضور نعمت زاده در وزارت صنعت می گذرد فعالان بازار خودرو در انتظار تصمیمات خودرویی دولت یازدهم هستند و بر همین اساس بازار خودرو با رکود رو به رو است.

اخیرا نعمت زاده اعلام کرده است که کمتر از یک ماه دیگر با اتخاذ تصمیمات مناسب مشکل قیمت گذاری خودرو را برطرف می کنیم که البته این موضوع واکنش جمشید پژویان رئیس شورای رقابت را در پی داشته است.

پژویان اعلام کرده است که مسئول قیمت گذاری خودرو شورای رقابت است و در صورتی که وزارت صنعت به این موضوع ورود پیدا کند به قوه قضائیه شکایت خواهیم کرد.

این در شرایطی است که بر اساس اعلام بسیاری از کارشناسان مشکل اصلی صنعت خودرو کاهش تولید خودرو است و تا زمانی که از پتانسیل تولید خودرو در کشور استفاده نشود نمی توان مشکلات را برطرف کرد.

هم اکنون در شرایطی که رکود نسبی در بازار خودرو حاکم است قیمت پراید ۱۳۲ در بازار حدود ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز حدود ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

در جدول زیر جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار آمده است:

قیمت انواع خودرو داخلی در بازار

خودرو

مدل

قیمت (تومان)

شرکت سایپا

پراید ۱۳۲

SX

۱۶٫۳۰۰٫۰۰۰

پراید ۱۱۱

SX

۱۶٫۸۰۰٫۰۰۰

تیبا

SX

۱۹۰۰٫۰۰۰

شرکت ایران خودرو

سمند

LX

۲۶٫۹۰۰٫۰۰۰

پژو ۴۰۵

 یورو ۴ – GLX

۲۷٫۲۰۰٫۰۰۰

تندر L90

E2

۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰

پژو ۲۰۶

تیپ ۲

۳۴٫۸۰۰٫۰۰۰

پژو ۲۰۶

تیپ ۶

۵۲٫۰۰۰٫۰۰۰

پژو ۲۰۶ SD

V9  اتوماتیک

۵۳٫۰۰۰٫۰۰۰

پژو پارس

سال

۳۳٫۸۰۰٫۰۰۰

پژو ۲۰۷i

دنده دستی

۴۶.۰۰۰٫۰۰۰

پژو ۲۰۶ SD

V8

۳۷٫۸۰۰٫۰۰۰

پژو ۲۰۷i

اتوماتیک

۵۶٫۵۰۰٫۰۰۰

منبع  : نامه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا