خبرخبر سیاسی

محمدرضا صادق کیست؟

«صادق» یکی از نزدیکان رئیس جمهور ایران است. او چهره ای بوده که از ابتدای انقلاب در پست ها و مشاغل متعدد فعالیت کرده و کمتر در رسانه ها ظاهر شده است. صادق اما برای نخستین بار عصر پردلهره ی ۲۱ اردیبهشت، در ستاد انتخابات وزارت کشور و در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی مقابل دوربین خبرنگاران ظاهر شد…

 این روزها در رسانه ها همواره با نام “محمدرضا صادق” مواجه هستیم اما افکار عمومی اطلاع چندانی در مورد پیشینه ی او ندارد.

 mohammad sadeghi 45667

«صادق» یکی از نزدیکان رئیس جمهور ایران است. او چهره ای بوده که از ابتدای انقلاب در پست ها و مشاغل متعدد فعالیت کرده و کمتر در رسانه ها ظاهر شده است. صادق اما برای نخستین بار عصر پردلهره ی ۲۱ اردیبهشت، در ستاد انتخابات وزارت کشور و در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی مقابل دوربین خبرنگاران ظاهر شد . او چند روز پس از ثبت نام آیت الله هاشمی ، معاونت تبلیغات ستاد انتخاباتی وی را عهده دار شد، اما این مسئولیت چندان دوامی نداشت، چرا که آیت الله ۱۰ روز پس از ثبت نام از سوی شروای نگهبان، صلاحیتش احراز نشد!

صادق اما به خواست آیت الله هاشمی – که سالهاست ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با او دارد – به همراه جمع دیگری از حامیان آیت الله به کمک دکتر حسن روحانی شتافت و حتی در فیلم انتخاباتی وی حاضر شد. او البته از سال ها پیش با روحانی ارتباط نزدیک داشت و از مدیران وی محسوب می شد . وی طی یک سال اخیر به نیابت از برخی بزرگان من جمله آیت الله هاشمی، تلاش های جدی و سنگینی را برای به میدان آوردن روحانی به عرصه انتخابات آغاز کرده بود. صادق در روز و زمان رای گیری هم به عنوان نماینده روحانی در شورای نگهبان حضور داشت و از نزدیک، اوضاع و شرایط انتخابات را رصد می کرد.

پس از پیروزی شگفت انگیز روحانی در انتخابات، رسانه های خبری از حضور موثر صادق در کمیته های انتخاب وزرا خبر داده و او را یکی از ۱۰ ژنرال رئیس جمهور منتخب معرفی کردند.

«صادق» در روزهای داغ انتخاب وزرا، به عنوان نماینده ی رئیس جمهور با رسانه ها گفت و گو کرده و در ایام رای اعتماد نیز، ضمن حضور دائم و موثر در مجلس شورای اسلامی، به پرسش خبرنگاران پارلمانی پاسخ می داد.

با این حال، و در شرایطی که بسیاری تصور می کردند او سخنگوی دولت یازدهم خواهد بود ، اما صبح امروز اعلام شد یکی دیگر از چهره های رسانه ای و نزدیک به رئیس جمهور، یعنی دکتر محمدباقر نوبخت عهده دار این سمت شده است.

ناظران سیاسی معتقدند او همچنان نفر نخست رسانه ای دولت باقی خواهد ماند .

صادق کیست؟

متولد ۱۳۳۹ / کرمانشاه

مسئول  تبلیغات اسلامی و امور اطلاع رسانی در استانها و مناطق غربی ایران وجبهه های جنگی (۶۰ – ۶۷)

نمایندگی ستاد تبلیغات جنگ در مناطق عملیاتی و مسوول دفتر تبلیغات قرارگاه خاتم الانبیا در مناطق عملیاتی غرب وشمال غرب

مسئول توسعه خبرگزاری جمهوری اسلامی و معاونت خبر این سازمان در دو دوره زمانی۶۷تا ۷۲ وسالهای ۷۶ تا ۷۸

مسول برگزاری و دبیرکل اجلاس بین المللی  در ایران با شرکت  روسای خبرگزاریهای ۱۰۲ کشور عضو عدم تعهد

معاون طرح وبرنامه وتوسعه امور گمرکی  گمرگ ایران (۷۲-۷۶) / اجرای طرح اتوماسیون گمرکات ایران در قالب پروژه آسیکودا با همکاری آنکتاد و دفتر توسعه وعمران سازمان ملل متحد

مسول اطلاع رسانی شورای عالی امنیت ملی (۷۸ – ۸۴) و عضویت در برخی کمیته های دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دوران مسوولیت دکتر روحانی

مسئول کارگروه غرامت از دولت آمریکا در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی (۷۸ تا ۸۴)

مشاور دادستان کل (دری نجف آبادی)

مسئول نظارت و بازرسی مناطق آزاد از (۸۱ تا ۸۵)

معاونت اطلاع رسانی و تبلیغات دبیرخانه مجمع (۷۶ تا ۸۰)

معاونت اطلاع رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع

مسئول ارتباط و هماهنگی بین مجمع و دولت سید محمد خاتمی (۸۰ تا ۸۴)

عضویت در چندین کمیته ی تخصصی از جمله کمیته های پژوهشی و شورای مشورتی

رییس کمیته سیاسی مجمع که اعضای آن چهره های شاخصی چون دکتر سریع القلم، سردار علایی، و .. حضور دارند.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلاحت نظام

تحصیلات

محمدرضا صادق برخوردار از تحصیلات در علوم  حوزوی و دانشگاهی در رشته های اقتصاد و علوم سیاسی است. وی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و مدرس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده های علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز و نیز کرج بوده است.

منبع : انتخاب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا