فرهنگ و هنر

برنامه های تلویزیونی برتر

۲۰۰۵: دفتر (۲۰۰۵–۲۰۱۳)

– امتیاز IMDb: 8.9

– رای کاربران IMDb: 361,295

– ستارگان: استیو کارل، جنا فیشر، جان کرازینسکی، راین ویلسون

نسخه آمریکایی سریال بی‌بی‌سی با همین نام، «دفتر» در سال ۲۰۰۵ عرضه شد و برای ۹ فصل پخش شد. این سریال با نمایش یک دیدگاه کمدی از زندگی اداری برای کارمندان شرکت کاغذی داندر میفلین، حرفه بازیگران متعددی از جمله استیو کارل، جان کرازینسکی و میندی کالینگ را به خود اختصاص داد.

۲۰۰۶: دکستر (۲۰۰۶–۲۰۱۳)

– امتیاز IMDb: 8.6

– رای کاربران IMDb: 623,963

– ستارگان: مایکل سی هال، جنیفر کارپنتر، دیوید زایاس، جیمز رمار

«دکستر» سریالی درباره یکی از دوست‌داشتنی‌ترین قاتل‌های زنجیره‌ای است که تا به حال در صفحه نمایش کوچک ظاهر شده است. دکستر با بازی مایکل سی هال یک قاتل با وجدان است. او نمی تواند جلوی خود را از تمایل به قتل بگیرد، اما تنها با بیرون بردن افراد بد، خواسته های خود را کنترل می کند. این نمایش که از رمان “دکستر رویای تاریک” نوشته جف لیندزی اقتباس شده است، توسط نویسنده جیمز مانوس جونیور ساخته شد و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ اجرا شد. فصل‌های کامل را می‌توانید در نتفلیکس تماشا کنید.

۲۰۰۷: مردان دیوانه (۲۰۰۷–۲۰۱۵)

– امتیاز IMDb: 8.6

– رای کاربران IMDb: 196439

– ستارگان: جان هام، الیزابت ماس، وینسنت کارتایزر، ژانویه جونز

«مردان دیوانه» که در یک آژانس تبلیغاتی در دهه ۱۹۶۰ در نیویورک می گذرد، پویایی بین مدیران تبلیغات، کار و خانواده آنها را بررسی می کند. جان هام نقش دان دریپر، مدیر خلاق پیچیده، متضاد، اما درخشان یک آژانس موفق را بازی می کند. این برنامه هفت فصل از شبکه AMC پخش شد. قسمت ها را می توان در Netflix یا از طریق AMC Premiere مشاهده کرد.

۲۰۰۸: بریکینگ بد (۲۰۰۸–۲۰۱۳)

– امتیاز IMDb: 9.5

– رای کاربران IMDb: 1,359,579

– ستارگان: برایان کرانستون، آرون پل، آنا گان، بتسی برانت

یک معلم شیمی دبیرستانی مبتلا به سرطان لاعلاج تشخیص داده می شود و تصمیم می گیرد تنها راه برای رها کردن خانواده اش از نظر مالی این است که آزمایشگاه متا زیرزمینی خود را اداره کند. این سریال با بازی برایان کرانستون در نقش والتر وایت، به مدت پنج فصل از شبکه AMC پخش شد و برنده ۱۶ جایزه امی شد. کل سریال را می توان در نتفلیکس در دسترس قرار داد.

۲۰۰۹: کماندار (۲۰۰۹–اکنون)

– امتیاز IMDb: 8.6

– رای کاربران IMDb: 131,885

– ستارگان: H. Jon Benjamin، Judy Greer، Amber Nash، Chris Parnell

این مجموعه انیمیشن بزرگسالان در سال ۲۰۰۹ در شبکه FX عرضه شد و ماجراهای تا حدودی مشکوک مامور مخفی استرلینگ آرچر و همکارانش را به نمایش می‌گذارد. این برنامه که توسط آدام رید ساخته و نوشته شده است، در سال ۲۰۱۷ به شبکه دیگر FX، FXX منتقل شد و فصل ۱۰ در آن شبکه در سال ۲۰۱۹ پخش شد.

۲۰۱۰: شرلوک (۲۰۱۰–۲۰۱۷)

– امتیاز IMDb: 9.1

– رای کاربران IMDb: 764,931

– ستارگان: بندیکت کامبربچ، مارتین فریمن، یونا استابز، روپرت گریوز

این سریال تولید بی‌بی‌سی برداشتی مدرن از کارگاه معروف لندن است که توسط سر آرتور کانن دویل ساخته شده است. این نمایش از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ با بازیگری به نام بندیکت کامبربچ در نقش شرلوک هلمز و مارتین فریمن در نقش دکتر واتسون اجرا شد. این سریال برنده جوایز متعددی شد و در حالی که هنوز تایید نشده است، شایعات حاکی از آن است که طرفداران آن ممکن است فصل پنجم را دریافت کنند.

۲۰۱۱: Game of Thrones (2011–۲۰۱۹)

– امتیاز IMDb: 9.3

– رای کاربران IMDb: 1,679,823

– ستارگان: امیلیا کلارک، پیتر دینکلیج، کیت هرینگتون، لنا هدی

سریال «بازی تاج و تخت» که بر اساس مجموعه کتاب های پرفروش جورج آر آر مارتین ساخته شده است، در سال ۲۰۱۱ از شبکه HBO پخش شد. این سریال شامل نبردهای خونین و جاسوسی تاریک چندین خانواده نجیب در تلاش برای ادعای تاج و تخت آهنین هفت پادشاهی است. نامزد ۴۷ جایزه امی شده است. فصل آخر آن در سال ۲۰۱۹ از شبکه HBO پخش شد.

۲۰۱۲: Gravity Falls (2012–۲۰۱۶)

– امتیاز IMDb: 8.9

– رای کاربران IMDb: 64624

– ستارگان: جیسون ریتر، الکس هیرش، کریستن شال، لیندا کاردلینی

مجموعه انیمیشن دیزنی به نام Gravity Falls از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ پخش شد. داستان دو خواهر و برادر که تابستان را با عموی بزرگشان در میان اتفاقات ترسناک و ماوراء طبیعی می گذرانند، این سریال در طول اجرای خود دو جایزه امی دریافت کرد و نامزد چندین جایزه دیگر شد.

۲۰۱۳: ریک و مورتی (۲۰۱۳–اکنون)

– امتیاز IMDb: 9.2

– رای کاربران IMDb: 341,044

– ستارگان: جاستین رویلند، کریس پارنل، اسپنسر گرامر، سارا چالک

ریک و مورتی، بخشی از مجموعه «شنای بزرگسالان» شبکه کارتون، ماجراهای متحرک یک دانشمند دیوانه و نوه‌اش را به تصویر می‌کشد که زمان خود را بین زندگی خانوادگی و سفر به سیارات و ابعاد دیگر تقسیم می‌کنند. این سریال در فصل چهارم است و در حال حاضر در Hulu و سرویس پخش بزرگسالان Swim در دسترس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا