اخبار گوناگونخبر

چقدر خوب که وزیر بهداشت پولدار است

قاضی پور حتی به وزیر بهداشت پیشنهاد کرد تا لیست اموال خود را ارائه دهد و گفت به مسائل شخصی آقای هاشمی کاری ندارم به من گفتند در زمان جنگ کارهای خوبی انجام داده‌اید و من هرچند مسائلی دارم که بگویم اما به احترام نمایندگان مشهد که همکاران من هستند چیزی نمی گویم…

هفته جنجالی مجلس درروز بررسی صلاحیت وزیربهداشت یکی از پر سر و صدا ترین روزهای خود را داشت اما وقتی به اوج رسید که نادر قاضی پور مخالف شیرین لهجه وزیربهداشت فریاد زد اگر این وزیر مستضعف بود هم از او حمایت می کردید یا به خاطر پول از او حمایت می کنید؟

vazir behdasht 3455

قاضی پور حتی به وزیر بهداشت پیشنهاد کرد تا لیست اموال خود را ارائه دهد و گفت به مسائل شخصی آقای هاشمی کاری ندارم به من گفتند در زمان جنگ کارهای خوبی انجام داده‌اید و من هرچند مسائلی دارم که بگویم اما به احترام نمایندگان مشهد که همکاران من هستند چیزی نمی گویم. شایعاتی هست که نمی گویم اما میخواهم لیست اموالتان را ارائه دهید و توضیح دهد که خمس و مالیات آنها رعایت شده یا نه تا جواب بعضی از ما داده شود.
اما کار به همینجا ختم نشد درروز تودیع و معارفه هم دکتر طریقت منفرد به زبان دیگری آن را بیا ن کرد منفرد بعد از تعربف های علمی که از رییس جمهور کرد گفت “به لحاظ اقتصادی نیز قربان خدا بروم، وقتی عنایت کند، طرف را غرق می کند. برای همین برای ایشان آرزوی توفیق می کنم. امیدوارم با خداوند معامله کند، چون از مردم چیزی در نمی آید.”
وزیر بهداشت پولدار است این را همه می دانند حداقل بیمارستان نور در تهران و کلینیک های وابسته اش را هیچکاه وزیر نمی تواند پنهان یا کتمان کند اما مگر این ثروت از راهی به جز پزشکی و درمان به دست آمده است؟
وزیر بهداشت مطمئننا تاجرفرش نبوده است اما پزشکی بوده است با عقل معاش ؛قدرتی که سال های سال است وزارت بهداشت ما یعنی بزرگترین وزرات خانه کشور از نداشتنش و عدم برنامه ریزی برای آن رنج می برد .وزارت بهداشت در طول این ۳۰ سال همچون چاه ویلی بوده است که پر کردنش کار هر کسی و هر بودجه ای نیست از ۶ میلیارد بودجه تخصیص یافته و هرگز پرداخت نشده از هدفمندی یارانه ها بگذریم کار وزارت بهداشت دیگر از این حرف ها گذشته است .کمبود بودجه این وزارت خانه هنوز نیامده صدای دکتر هاشمی را هم درآورده است تا جای که او کسری بودجه وزارت بهداشت را مهم ترین چالش پیش روی این وزارتخانه می داند و می گوید ۱۰″ درصد از درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها به مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان باید به بخش بهداشت ودرمان اختصاص داده می شد که تخصیص نیافت.بدهی فعلی دولت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها به بخش سلامت ۳۵۰۰ میلیارد تومان است که تا پایان سال به ۷۰۰۰ میلیارد می رسدوطلب ۱۵۰۰ میلیاردی از بیمه‌ها، هنوز به بیمارستانهای دولتی پرداخت نشده است.”
و چه خوب است که حالا این وزارتخانه وزیری دارد که شاید با تجربیات موفقش در بخش خصوصی بتواند به دادش برسد. بتواند تجربه سال ها کارش را حالا در طبق اخلاص بگذارد و با بخش خصوصی و سرمایه گذارهایش در حوزه سلامت آشتی کند ،شاید رقابت و تنگ نظری ها بین بخش دولتی و خصوصی را بتواند به دوستی ها و همکاری ها تبدیل کند و بالاخره شاید بازهم با تجربه و خلاقیتش بتواند با گسترش توریسم سلامت ،بهداشت و درمان را تبدیل به وزارت خانه ای ارز آور کند .چرا که او بلد این کار است .
باورکنید همه این اتفاق ها شدنی است ،فقط کافی است تغییرات را بپذیریم و باور کنیم نه تنها پول بد نیست بلکه وزیر پولدار داشتن هم بسیار خوب است.

 

منبع : خبر آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا