بیوگرافی بازیگران

بیوگرافی تام هاردی

تام هاردی (ادوارد توماس هاردی)، بازیگر معروف اهل انگلستان، در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۷ در هسلام، لندن به دنیا آمد. او فرزند ادوارد هنری و آن آری دیکسون هاردی است. والدین او هر دو هنرپیشه بودند. هاردی سه خواهر و برادر دارد و با خواهرش کلیر هاردی نیز در عرصه بازیگری همکاری کرده‌است.

در دوران کودکی، هاردی با مشکلات رفتاری روبرو شد و به دلیل مشکلات اعتیادی، از مدرسه اخراج شد. او در اواخر دهه ۱۹۹۰ به بازیگری علاقه مند شد و وارد دوره‌های بازیگری در مدرسه درام مکدونا به منظور ارتقاء مهارت‌های بازیگری خود شد. پس از اتمام تحصیلات، به عنوان بازیگر تئاتر و سینما به فعالیت پرداخت.

فیلم اولیه هاردی با نقش آفرینی در فیلم “Black Hawk Down” به کارگردانی ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۱ بود. اما شهرت بیشتری به وی رسید ویژگی‌های بازیگری‌اش بعد از بازی در فیلم “Bronson” به کارگردانی نیکولاس رفن در سال ۲۰۰۸ نشان داد. در این فیلم، نقش چارلز برونسون، زندانی بریتانیایی که به چندین جرم و جنایت محکوم شده بود، را با بازی هاردی برجسته‌تر کرد.

در سال ۲۰۱۰، نقش ایزاک میلر در فیلم “Inception” به کارگردانی کریستوفر نولان، او را به یک بازیگر مطرح و محبوب در صنعت سینما تبدیل کرد. از دیگر نقش‌های معروف او می‌توان به نقش ماکس راکتانسکی در فیلم “Mad Max: Fury Road”، نقش فورجر هارکنز در فیلم “The Revenant” و نقش بین هاردی در فیلم “Dunkirk” اشاره کرد. همچنین، در فیلم “Venom” که بر اساس کاراکتر کمیکی مارول است، نقش ادی براک / ونوم را بازی کرد.

تام هاردی با توانایی تغییر شخصیت‌ها، بازی‌های قوی و بازی در نقش‌های چالش‌برانگیز، از بازیگران موفق و محبوب صنعت سینما محسوب می‌شود و با درخشش در نقش‌های مختلف، علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده است.

جوایزتام هاردی

تام هاردی با بازی‌های قوی و نقش‌های برجسته‌ای که در فیلم‌ها ایفا کرده است، توانسته است تعداد زیادی از جوایز و نامزدهای مختلف را به دست آورد. در زیر به برخی از معروف‌ترین جوایز و نامزدهایی که تام هاردی دریافت کرده است اشاره می‌کنم:

۱٫ جوایز BAFTA (British Academy Film Awards):

– در سال ۲۰۱۶، برای نقش دومینیک “دوم” کابیتلو در فیلم “The Revenant”، نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

۲٫ Critics’ Choice Movie Awards:

– در سال ۲۰۱۱، برای نقش تامی کانلن در فیلم “Warrior”، نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

۳٫ London Film Critics’ Circle Awards:

– در سال ۲۰۱۱، برای نقش تامی کانلن در فیلم “Warrior”، نامزد جایزه بازیگر برتر انگلیسی روز شد.

۴٫ Empire Awards:

– در سال ۲۰۱۶، برای نقش ماکس راکتانسکی در فیلم “Mad Max: Fury Road”، نامزد جایزه بهترین بازیگر انگلیسی شد.

۵٫ Saturn Awards:

– در سال ۲۰۱۹، برای نقش ادی براک / ونوم در فیلم “Venom”، نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول شد.

همچنین، تام هاردی به عنوان یک بازیگر محبوب و موفق، در جوایز و مراسم دیگر نیز شرکت کرده و تحسین و تعریف‌های بسیاری از منتقدان و علاقه‌مندان به دست آورده است. او بازیگری است که موفق به جذب توجه مخاطبان به نقش‌های متنوع و هیجان‌انگیزش شده است.

فیلم های تام هاردی

تام هاردی بازیگری است که در فیلم‌های مختلف بازی کرده و نقش‌های متنوعی ایفا کرده است. او در تعداد زیادی از فیلم‌ها حضور داشته و بازی‌های قوی‌اش توجه بسیاری از بینندگان و منتقدان را به خود جلب کرده است. در زیر به برخی از معروف‌ترین فیلم‌های تام هاردی اشاره می‌کنم:

۱٫ Inception (2010): در این فیلم علمی-تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان، تام هاردی نقش ایزاک میلر را بازی می‌کند. این فیلم در مورد یک گروه از دزدان ماهر است که به رویاهای افراد وارد شده و اطلاعات مخفی را از ذهن آن‌ها سرقت می‌کنند.

۲٫ Warrior (2011): در این درام ورزشی به کارگردانی گاون اودر، تام هاردی نقش تامی کانلن را ایفا می‌کند. او یک کشتی‌گیر حرفه‌ای است که برای شرکت در یک مسابقه با برادر بزرگترش (نقش بازی‌شده توسط جوئل ادگرتون) روبرو می‌شود.

۳٫ The Dark Knight Rises (2012): در این فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی کریستوفر نولان، تام هاردی نقش بین هاردی، که به عنوان بازرس جوان محلات گاتهام به نام “بین” شناخته می‌شود، را بازی می‌کند.

۴٫ Mad Max: Fury Road (2015): در این فیلم اکشن و ماجراجویی به کارگردانی جورج میلر، تام هاردی نقش ماکس راکتانسکی، یک کاوشگر خودروهای خشمگین و نیروی مقاومت، بازی می‌کند.

۵٫ The Revenant (2015): در این درام و ماجراجویی به کارگردانی آلکساندر گون‌اور، تام هاردی نقش جان فیتزجرالد را بازی می‌کند. او یک شکارچی خودخواه است که در جنگل‌های برفی کانادا به جنگ با گریزن‌های همکاری‌نکرده‌ی خود می‌پردازد.

۶٫ Venom (2018): در این فیلم اکشن و علمی-تخیلی، تام هاردی نقش ادی براک / ونوم، یک روزنامه‌نگار و میزان‌سنج، را بازی می‌کند که در اثر اتصال با یک موجود فضایی، به قدرت‌های فوق‌العاده می‌آید.

این لیست تنها چند نمونه از فیلم‌های معروف تام هاردی است و وی در بسیاری از فیلم‌های دیگر نیز حضور داشته است که بازی‌های قوی و حرفه‌ای او را نشان می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا