بیوگرافی بازیگران

چگونه بیوگرافی بنویسیم

 

بیوگرافی یک تجارت بزرگ است. چه در قالب کتاب و چه در زندگینامه هالیوود، زندگی افراد مشهور و گاهی نه چندان مشهور، ما را مجذوب خود می کند.

در حالی که درست است که بیشتر بیوگرافی ها درباره افرادی است که در معرض دید عموم هستند، گاهی اوقات موضوع کمتر شناخته شده است. اکثراً، چه معروف و چه نه، شخصی که در مورد او نوشته می شود، زندگی ای داشته است که به نوعی باورنکردنی است.

در حالی که دانش‌آموزان شما به احتمال زیاد درک اولیه‌ای از زندگی‌نامه خواهند داشت، ارزش آن را دارد که کمی زمان بگذارید تا قلم روی کاغذ بیاورند تا تعریفی واضح از اینکه زندگی‌نامه دقیقا چیست.

بیوگرافی چیست؟

به زبان ساده، بیوگرافی گزارشی از زندگی شخصی است که توسط شخص دیگری نوشته شده است. در حالی که ژانری وجود دارد که به عنوان بیوگرافی تخیلی شناخته می شود، در بیشتر موارد، زندگی نامه ها طبق تعریف غیرداستانی هستند.

به طور کلی، بیوگرافی ها شرحی از زندگی سوژه از اولین روزهای کودکی، تا امروز یا مرگ آنها، در صورتی که سوژه فوت کرده باشد، ارائه می دهد.

وظیفه یک بیوگرافی بیش از ترسیم حقایق خالی از زندگی یک فرد است.

به جای فهرست کردن جزییات اساسی تربیت، سرگرمی‌ها، تحصیلات، کار، روابط و مرگ آنها، یک بیوگرافی خوب نوشته شده باید تصویری از شخصیت سوژه و همچنین تجربه آنها از زندگی را ترسیم کند.

ویژگی های اصلی یک بیوگرافی چیست؟

قبل از اینکه دانش آموزان شروع به نوشتن بیوگرافی کنند، باید درک محکمی از ویژگی های اصلی این ژانر داشته باشند. یک راه خوب در ابتدا برای تعیین میزان درک آنها از این عناصر اساسی ژانر این است که از آنها بخواهید یک چک لیست تهیه کنند.

حداقل، چک لیست آنها باید حاوی موارد زیر باشد. قبل از رفتن به فرآیند نوشتن، حتما به آنها کمک کنید تا شکاف‌های موجود را پر کنند.

هدف از بیوگرافی ارائه گزارشی از زندگی یک نفر است

زمان: نوشته شده در زمان گذشته (اگرچه پایان ممکن است به زمان حال / آینده تغییر کند)

ساختار:

● سوم شخص نوشته شده است

● با یک قلاب محکم باز می شود تا توجه خواننده را جلب کند

● معمولاً به ترتیب زمانی نوشته می شود

● از اتصالات زمانی استفاده می کند

● جلدها: دوران کودکی، تربیت، آموزش، تأثیرات، دستاوردها، روابط و غیره – همه چیزهایی که به خواننده کمک می کند تا شخص را درک کند.

● جزئیات خاصی در مورد افراد، مکان ها، رویدادها، زمان ها، تاریخ ها و غیره می دهد

● در مورد چگونگی شکل‌دهی رویدادها به موضوع تأمل می‌کند

● ممکن است تعدادی عکس مرتبط با شرح داشته باشد

● نتیجه گیری می کند که سوژه اکنون چه می کند یا میراث آنها چه خواهد بود.

فعالیت عملی:

هنگامی که دانش آموزان شما یک چک لیست جامع از ویژگی های اصلی یک بیوگرافی تهیه کردند، به آنها اجازه دهید تا از آن برای ارزیابی برخی از زندگی نامه های کتابخانه با استفاده از چک لیست استفاده کنند.

وقتی دانش‌آموزان مجموعه‌ای از زندگی‌نامه‌ها را ارزیابی کردند، مدتی را به عنوان کلاس برای بحث در مورد آنها اختصاص دهید. می توانید بحث را بر اساس اعلان های زیر قرار دهید:

● کدام بیوگرافی تمام معیارهای چک لیست خود را پوشش می دهد؟

● کدام بیوگرافی ها اینطور نبودند؟

● کدام بیوگرافی از نظر ساختار خواندنی ترین بود؟

● به نظر شما کدام بیوگرافی کمترین ساختار را داشت؟ چگونه این را بهبود می دهید؟

وقت گذاشتن برای بررسی چگونگی تفسیر سایر نویسندگان این فرم به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا قبل از تلاش برای تهیه بیوگرافی، معیارهای لازم را درونی کنند.

هنگامی که دانش‌آموزان درک روشنی از ویژگی‌های اصلی زندگی‌نامه داشتند، آماده شروع کار برای نوشتن زندگی‌نامه هستند.

وقتی زمان گذاشتن قلم روی کاغذ فرا رسید، مطمئن شوید که آنها به نکات مهم زیر مجهز هستند تا اطمینان حاصل شود که تا حد ممکن آماده هستند.

دکمه بازگشت به بالا