بیوگرافی بازیگران

۵ نکته در مورد نحوه نوشتن بیوگرافی شخصی

 

همه ما آنجا بوده‌ایم: در مورد چگونگی نوشتن زندگی‌نامه‌ای که خیلی خودآگاهانه به نظر نمی‌رسد یا با فروتنی به نظر نمی‌رسد، عذاب‌کشیده‌ایم.

“بیوگرافی چیست؟” ممکن است بپرسید بیو قطعه ای از کار است که جزئیات زندگی یک فرد را نشان می دهد. علاوه بر حقایق اساسی، مانند تحصیل و اشتغال، به منظور به تصویر کشیدن تجربیات زندگی آنها نیز هست.

نوشتن بیوگرافی حرفه ای و در واقع باعث ایجاد علاقه می شود. و بهینه سازی آن برای دید بیشتر در موتورهای جستجو می تواند کار شما را حتی سخت تر کند.

در بسیاری از موارد، بیوگرافی شخصی شما اولین برداشت آنلاین شما را هنگامی که توسط گوگل جستجو می‌شوید مشخص می‌کند:

یک کارفرما یا مشتری بالقوه قبل از مصاحبه.

شخصی در یک رویداد شبکه ای که می خواهد درباره شما بیشتر بداند.

یک مشتری یا مشتری بالقوه که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر قبل از همکاری با شما است.

و هنگامی که شخصی نمایه های رسانه های اجتماعی، وب سایت شخصی یا صفحه بیوگرافی شرکت شما را پیدا می کند، بیوگرافی شما برای خوشامدگویی به آنها وجود دارد.

این می تواند باعث شود که کسی بخواهد قدم بعدی را بردارد و با شما کار کند یا خیر.

بنابراین مهم است که آن را حساب کنید.

۱٫ چگونه یک بیوگرافی در مورد خود بنویسید که تمام کادرها را بررسی کند.

وقتی نوبت به نوشتن یک بیوگرافی شخصی یا حرفه ای می رسد، مواردی وجود دارد که استاندارد هستند. در حالی که ممکن است یک بیو همه این موارد را نداشته باشد، اگر یکی از موارد زیر در مورد شما صدق می کند، باید آنها را درج کنید. از نقاط گلوله زیر برای نوشتن لیستی از اطلاعات خود استفاده کنید. از آنجا، می‌توانید از هر آیتم خطی اطلاعات بگیرید تا بیوگرافی خود را شروع کنید.

  • نقش فعلی شما
  • زادگاه/محل سکونت فعلی
  • تجربه کاری
  • تاریخچه آموزش و پرورش
  • مهارت ها و ویژگی های خاص
  • دستاوردهای حرفه ای
  • دستاوردهای شخصی
  • اهداف و آرزوهای شخصی در سطح بالا
  • دستاوردهای حرفه ای سطح بالا
  • سرگرمی ها و سرگرمی ها
  • علایق شخصی
  • جوایز یا افتخارات
  • Mentions را فشار دهید
  • متفرقه (چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند!)

شروع با یک لیست تضمین می کند که چیزی را کنار نخواهید گذاشت.

۲٫ خودتان را مانند یک شخص واقعی معرفی کنید.

این یکی از مهمترین بخش های درک نحوه نوشتن بیوگرافی شخصی است. همیشه با نام خود شروع کنید.

هنگامی که بسیاری از افراد شروع به یادگیری نحوه نوشتن بیو می کنند، از این بخش مهم صرف نظر می کنند. مردم قبل از اینکه بفهمند شما چه کار می کنید باید بدانند شما کی هستید. به یاد داشته باشید که مهمترین جزئیات شما باید در همان جمله اول ذکر شود.

جمله اول را کوتاه و شیرین نگه دارید، یا با توصیف کاری که انجام می دهید در سطح بالا یا با جزئیات بیشتر در مورد نقش خاص خود توضیح دهید. هدف خود را به گونه ای توصیف کنید که حرفه ای باشد … اما همچنین انسانی.

۳٫ مراقب تعداد کلمات خود باشید.

وقتی شروع به نوشتن بیوگرافی در مورد خود می کنید، تعیین طول ممکن است یک فکر بعدی به نظر برسد – چیزی که فقط زمانی اتفاق می افتد که تایپ نکنید. با این حال، این چیزی است که قبل از شروع نوشتن باید به آن فکر کنید – و تعداد کلمات ایده آل شما ممکن است بسته به تمرکز اصلی شما تغییر کند.

از منظر سئو، هرچه کلمات بیشتری در بیوگرافی شخصی خود استفاده کنید، بهتر است. اگر بخش بیوگرافی یک نمایه را پر می کنید، محدودیت کلمه یا کاراکتر را بیابید – بیوگرافی شما باید چقدر طولانی باشد. اگر در حال نوشتن بیو در وب سایت شخصی خود هستید، هر چه طولانی تر باشد، بهتر است. برای نوشتن ۵۰۰ کلمه برنامه ریزی کنید – حداقل. اگر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه در خود دارید، حتی بهتر است.

از دیدگاه برندسازی، ممکن است برداشت متفاوتی از طول بیوگرافی خود داشته باشید. شاید ترجیح می دهید مطالب را کوتاه و شیرین نگه دارید یا نیاز فوری به تعداد ۱۵۰۰ کلمه را احساس نکنید. اگر چنین است، آن هم خوب است. بیوگرافی شخصی خود را به اهداف خود برسانید. از کوچک شروع کنید. پیشنهاد طول می تواند بر اساس موقعیت شما و اهداف نهایی تغییر کند.

۴٫ بیوگرافی خود را به صورت سوم شخص بنویسید.

این یکی از متداول ترین مراحلی است که ممکن است هنگام یادگیری نحوه نوشتن بیوگرافی در مورد خود با آن مشکل داشته باشید. در حالی که ممکن است در ابتدا صحبت کردن در مورد خود به صورت سوم شخص عجیب به نظر برسد، انجام این کار مزایای بسیار واضحی دارد:

از منظر سئو، نوشتن بیو به صورت سوم شخص به شما این امکان را می دهد که نام کامل خود را در سراسر بیو درج کنید. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد بدانند که این محتوای طولانی، اصلی و به خوبی نوشته شده در مورد شماست. در حالی که روشن کردن این موضوع که این کار عالی در مورد شماست، در مورد بهینه‌سازی موتورهای جستجو مهم است، اجازه ندهید که صحبت به زبان سوم شخص خیلی خوب باشد.

هرگز هنگام نوشتن بیو از نام خود زیاده روی نکنید یا آن را به گونه ای وارد نکنید که غیرطبیعی به نظر می رسد. در عوض، در صورت مناسب از نام خود استفاده کنید. با انداختن نام خود به صورت مکرر، موتورهای جستجو ممکن است فکر کنند که مقاله مشکوک/هرزنامه به نظر می رسد – یا خیلی خوب نوشته نشده است.

۵٫ داستان بنویسید نه فهرست.

هنگام نوشتن یک بیوگرافی شخصی، به راحتی می توان در دام شکست دادن دستاوردها گرفتار شد، اما رزومه شما برای همین است. بیوگرافی شما باید بالاتر و فراتر از جوایز شما باشد و به اصل شخصیت شما و آنچه در مورد آن هستید بپردازد.

اکنون، ممکن است به نظر سخت بیاید، اما با کمی برنامه ریزی، می توانید آن را انجام دهید. شما می توانید نحوه نوشتن بیو را از نقطه نظر فنی درک کنید، اما نگاه کردن به آن از طریق این دریچه راهنمای شما در آینده خواهد بود. از خودتان سؤالاتی بپرسید: “مخاطبان شما چه کسانی هستند؟” یا، “مطالب اصلی برای خواننده شما چیست؟” و “چه اتفاقاتی در زندگی شما به بهترین شکل این نکات اصلی را نشان می دهد؟” بیوگرافی خود را به داستانی تبدیل کنید که خواننده را درگیر خود کند.

کسانی که به مراحل نحوه نوشتن بیو تسلط دارند، زمان زیادی را صرف این کار می کنند. اگر به نوشتن بیوگرافی مانند داستان نزدیک شوید، به خودتان این فرصت را می دهید که خود را از دیگران متمایز کنید و واقعاً با خواننده ارتباط برقرار کنید.

دکمه بازگشت به بالا