آشپزی

۱۰ غذای برتر هلندی

۱٫ Erwtensoep

erwtensoep در اصل یک وعده غذایی است، یک سوپ نخود غلیظ است – در واقع آنقدر غلیظ است که برخی می گویند باید یک قاشق را در آن بگذارید! آن را با استفاده از نخود سبز خرد شده و سبزیجات دیگر مانند کرفس، پیاز، تره فرنگی، هویج و سیب زمینی درست می کنید. سپس برش هایی از سوسیس دودی را درست قبل از سرو اضافه کنید. که معمولا با یک تکه نان چاودار (راگبرود) که روی آن بیکن دودی (کاتنسپک)، پنیر و کره است. در حالی که هلندی ها به طور سنتی در روز سال نو Erwtensoep را می خورند، در ماه های سرد زمستان نیز یک انتخاب محبوب است.

https://www.aparat.com/v/Md3xl

۲٫ Pannenkoeken

پاننکوئکن برای قرن ها جزء اصلی غذاهای محلی هلند باقی مانده است و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. این پنکیک هلندی دلچسب را می توان با مواد شیرین یا خوش طعم پر کرد. مانند بیکن، سالمون، سیب، پنیر، شکلات، پودر قند و استروپ (یک شربت هلندی). اما گول نخورید که آنها شبیه انواع آمریکایی یا اسکاچ هستند، زیرا می توانند بزرگ باشند! در نتیجه، می‌توان آن‌ها را به‌عنوان غذای اصلی برای ناهار، شام یا دسر – در صورت داشتن جا، میل کرد.

۳٫ Poffertjes

اگر نمی توانید کاملاً یک pannenkoeken را مدیریت کنید، پس چرا بهترین چیز بعدی را نداشته باشید – poffertjes. این پنکیک های کوچک و کرکی که با مخمر و آرد گندم سیاه تهیه می شوند، بافتی سبک و اسفنجی دارند و غذای محبوبی در جشنواره ها و رویدادهای هلندی هستند. غرفه های غذا معمولاً آنها را به صورت گرم روی یک تکه کاغذ مقوایی با پودر قند، کره یا شربت (استروپ) سرو می کنند. آنها را در تابه های مخصوص پوفرتس می پزند که دارای فرورفتگی های کم عمق زیادی هستند. اما اگر آنها را در خانه درست می‌کنید، می‌توانید به سادگی قاشق‌های کوچکی از خمیر را در ماهیتابه یا ماهیتابه بریزید و با احتیاط آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد.

https://bestkid.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d8%aa%d8%ba%d8%b0%db%8c%d9%87-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9/%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3%db%8c%d8%aa-%d9%86%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%af-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%af%d8%b1-%d9%88-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86.html

۴٫ بامی گورنگ

با توجه به ارتباط استعماری هلند با اندونزی، هنگام کاوش در غذاهای هلندی، غذاهای عجیب و غریبی خواهید یافت. در واقع، رستوران های اندونزیایی را در همه جای کشور خواهید یافت و تقریباً همه آنها بامی گورنگ را در منو خواهند داشت. این غذای نودل تخم مرغ سرخ شده سیر، پیاز، سبزیجات، گوشت، تخم مرغ و فلفل قرمز را با هم مخلوط می کند تا طعمی تند به شما بدهد. دیگر غذاهای اندونزی که در هلند باید به آن توجه کنید عبارتند از: رندانگ (گوشت در شیر نارگیل و مخلوط ادویه جات)، ریستتافل (برنج که با غذاهای کوچکی از گوشت و سبزیجات سرو می شود)، و یک کیک با لایه ادویه دار به نام spekkoek.

۵٫ تمبر

شاید این پیچیده ترین غذایی نباشد که در هلند با آن مواجه می شوید، اما مطمئناً در آن شب های سرد زمستانی سپاسگزار آن خواهید بود. استمپپات که به معنای واقعی کلمه “مش دیگ” ترجمه می شود، غذای راحتی نهایی است و شامل له کردن سیب زمینی با سبزیجات دیگر و سرو آن با یک سوسیس دودی بزرگ و سس است. انواع مختلفی از تمبر وجود دارد که می‌توان آن را امتحان کرد، از جمله boerenkool (کلم پیچ)، zuurkool (کلم ترش)، hutspot (پیاز و هویج)، و rauweandijvie (اندیو). مقوی، خوشمزه و آسان برای تهیه، بدون شک یکی از محبوب ترین غذاهای هلندی است که می توانید پیدا کنید.

۶٫ هات اسپات

یکی دیگر از محبوب‌ترین کلاسیک‌های زمستانی، hutspot حاوی پوره سیب‌زمینی، پیاز و هویج است. این غذا شامل نوعی هویج است که به نام وینترپین (هویج زمستانی) شناخته می شود که به آن طعم خاصی از شیرینی می دهد که هویج معمولی نمی تواند. به طور سنتی با یک تکه گوشت گاو سرخ شده (کلاپستوک) یا یک کوفته نیز سرو می شود. همانطور که افسانه می گوید، این دستور غذا در سال ۱۵۷۴ آغاز شد، زمانی که نیروهای اسپانیایی پس از تلاش برای محاصره مجبور به ترک شهر لیدن شدند. آنها همه چیز را پشت سر گذاشتند، از جمله جعفری، هویج و پیاز. مردم گرسنه لیدن این مواد را با هم مخلوط کرده و از یک جشن لذت بردند.

۷٫ ساته

یکی دیگر از غذاهای بسیار محبوب اندونزیایی، ساته به بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای هلندی تبدیل شده است. اعتقاد بر این است که منشاء آن در جاوه است و شامل گوشت سیخ شده و کبابی است که با سس غلیظ سرو می شود. این از سس سویا شیرین، کره بادام زمینی و یک سس فلفل هندی به نام سامبالوئلک تهیه می شود. در حالی که ممکن است قبلاً در کشورهای دیگر طعم ساته (یا ساتای) را چشیده باشید، این احتمال وجود دارد که مانند هلند از آن لذت نبرید – که در بالای سیب زمینی سرخ کرده سرو می شود! حالا، این برای اغماض چگونه است؟

۸٫ هاچی

این خورش هلندی دلچسب از کلمه فرانسوی hachée (به معنای خرد شده یا آسیاب شده) گرفته شده است از گوشت گاو و پیاز کاراملی شده که برای لطافت به آرامی پخته می شود. تصور می شود قدمت این غذا به قرون وسطی برمی گردد، زمانی که گوشت دوباره استفاده می شد و در اجاق هلندی همراه با سبزیجاتی که در دسترس بود پخته می شد. شراب یا سرکه اضافه می کردند تا گوشت لطیف تر شود و خورش را با سس غلیظی که شامل میخک و برگ بو بود سرو می کردند. Hachée یک غذای بسیار محبوب در هلند و مورد علاقه خانواده در طول ماه های سرد زمستان است.

۹٫ بوترکوک

درست کردن آسان و خوردن آن بسیار خوشمزه است، بوترکوک هلندی (کیک کره ای) یکی از شیرین ترین غذاهای لذیذی است که در هلند خواهید یافت. این شیرینی لبنی که با کره، شکر و آرد درست می شود، گاهی اوقات با خمیر بادام پر می شود تا طعم بیشتری به آن بدهد. بسته به ترجیح می تواند شامل وانیل، نمک یا پوست لیمو نیز باشد. به دلیل قوام متراکم و طعم غنی آن، معمولاً به صورت قطعات کوچک در می آید و با یک فنجان قهوه بخارپز (کافی) بهتر است. لکر!

۱۰٫ Appeltaart

هلندی ها قرن هاست که از appeltaart (یا پای سیب) لذت می برند. در واقع، اولین کتاب آشپزی چاپ شده که به سال ۱۵۱۴ برمی گردد حاوی دستور العملی برای یک کتاب است. appeltaart یک پای عمیق است که با تکه های سیب مخلوط با شکر، دارچین، آب لیمو و گاهی کشمش یا مویز پر می شود. به طور سنتی، بالای پای یک شبکه جذاب از نوارهای شیرینی است. که به شما امکان می دهد فیلینگ خوشمزه زیر را ببینید. این دسر بهشتی با یک وعده سخاوتمندانه خامه فرم گرفته (Slagroom) و یک فنجان قهوه حتی بهتر است.

https://en.wikipedia.org/wiki/Apple_pie

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا