خبرخبر سیاسی

اولین اشتباه دیپلماتیک وزارت خارجه ایران

در تصاویری که خبرگزاری‌ها از دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و “جفری فلتمن” دیپلمات ارشد و معاون سابق وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر معاونت سیاسی دبیرکل سازمان ملل را برعهده دارد، منتشر کردند تصاویری از دو نماد انقلاب اسلامی و کشور ایران مشاهده نمی‌شود …

در دیدار محمدجواد ظریف و “جفری فلتمن” آمریکایی ، دو نماد اصلی انقلاب اسلامی و کشور ایران غایب بودند که نمی‌توان برای آن پاسخ درخور و شایسته‌ای پیدا کرد.
vezarat khareje 4345 vezarat khareje 4346 vezarat khareje 4347 vezarat khareje 4348 vezarat khareje 4349

در تصاویری که خبرگزاری‌ها از دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و “جفری فلتمن” دیپلمات ارشد و معاون سابق وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر معاونت سیاسی دبیرکل سازمان ملل را برعهده دارد، منتشر کردند تصاویری از دو نماد انقلاب اسلامی و کشور ایران مشاهده نمی‌شود.

این در حالی است که در دیدارهای رسمی و دیپلماتیک از نماد پرچم به عنوان نماد استقلال و هویت سیاسی و فرهنگی کشورها به عنوان یکی از بدیهی‌ترین اصول اولیه تشریفات دیپلماتیک استفاده می‌شود.

شاید این غفلت ناشی از عدم هماهنگی تیم تشریفات در ابتدای دولت یازدهم باشد که امیدواریم دیگر شاهد این ناهماهنگی‌ها به‌ویژه در تیم تشریفات وزارت خارجه نباشیم.

از سوی دیگر در ملاقات دکتر روحانی با پادشاه عمان نیز شاهد غیبت تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودیم که نمی‌توان پاسخ شایسته‌ای برای آن پیدا کرد.
منبع : عرش نیوز

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا