خبرخبر سیاسی

به حسن روحانی نامه نوشتم

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که به «حسن روحانی» همتای ایرانی خود نامه‌ای نوشته است ولی دو طرف ارتباط مستقیمی با هم نداشته‌اند….

اوباما در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گفت که برای حسن روحانی نامه نوشته و مدعی شد که رئیس‌جمهوری ایران هم به این نامه پاسخ داده است ولی تاکید کرد که دو طرف ارتباط مستقیمی نداشته‌اند.

obama 3445

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که به «حسن روحانی» همتای ایرانی خود نامه‌ای نوشته است ولی دو طرف ارتباط مستقیمی با هم نداشته‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، اوباما در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» گفت که برای حسن روحانی نامه نوشته و مدعی شد که رئیس‌جمهوری ایران هم به این نامه پاسخ داده است.

وی به جزئیات بیشتری از این نامه اشاره‌ای نکرده است.

اوباما با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای تهران گفت: «تهران می‌داند که نگرانی آمریکا درباره تلاش‌های ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در مقایسه با تسلیحات شیمیایی سوریه، مسئله‌ای بسیار بزرگ‌تر است.»

وی افزود که عدم اقدام نظامی آمریکاعلیه سوریه نباید این تصور را در طرف ایرانی به وجود بیاورد که واشنگتن علیه برنامه هسته‌ای این کشور هیچ واکنشی نشان نخواهد داد.
اوباما در ادامه گفت که حسن روحانی از ظرفیت دیپلماسی برای حل مساله هسته‌ای ایران آگاه است، ولی این مسئله به صورت ناگهانی و به آسانی حل و فصل نخواهد شد.
اوباما با بیان این‌که مذاکره با ایران دشوار است، گفت که به اعتقاد وی چنانچه تهدید به توسل به زور با تلاش دیپلماتیک تلفیق شود، امکان دستیابی به توافق فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد که رویکرد دولت آمریکا در قبال تسلیحات شیمیایی سوریه باید به ایران نشان دهد که برای یک رویارویی تسلیحاتی، پتانسیل حل مسئله به شکل دیپلماتیک وجود دارد ولی تمایل وی به حل دیپلماتیک مساله نباید به منزله عدم اقدام نظامی علیه تهران تعبیر شود.
بر اساس این گزارش، قرار است اوباما و روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کنند ولی هنوز برنامه‌ای برای دیدار آنها در دستور کار نیست.

 

منبع : ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا