خبرخبر سیاسی

جنگ آمریکا در سوریه ۳ روزه است

سوریه همچنین در برد ناو هواپیمابر آمریکایی و کشتی‌های جنگی همراه آن در دریای سرخ قرار دارد که شامل یک کشتی جنگی و سه ناوشکن است که همه آنها قابلیت پرتاب موشک‌های کروز را دارند…
طراحان جنگ آمریکا برای حمله سه روزه گسترده به سوریه آماده می‌شوند تا بمبارانی شدیدتر از آنچه که پیشتر اعلام شد، انجام دهند.

به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، مقامات آمریکا اعلام کردند، پنتاگون با حملات موشکی شدید پس از حمله به اهدافی که در بمباران اولیه کاملا نابود نشده‌اند، برای بمبارانی شدیدتر به سوریه آماده می‌شوند که از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، شدیدتر است.

این مقامات آمریکایی گفتند، برنامه ریزی برای حملات شدیدتر در سه روز نشانگر افزایش این عقیده در کاخ سفید و پنتاگون است که آمریکا حتی برای ایجاد لطمه‌های جزئی به نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری آمریکا که در دو هفته گذشته به شدت پخش شده‌اند، نیازمند قدرت بیشتری است.

دو تن از مقام‌های آمریکا اعلام کردند، کاخ سفید در چند روز اخیر خواستار فهرست مفصل‌تر اهداف شده است که ۵۰ هدف اولیه را نیز شامل می‌شود. در نتیجه طراحان جنگ پنتاگون بررسی می‌کنند که آیا علاوه بر پنج ناوی که در حال حاضر در شرق دریای مدیترانه مشغول گشت‌زنی هستند، از بمب‌افکن‌های نیروی دریایی برای پرتاب موشک‌های کروز و موشک‌های هوا به سطح که کاملا خارج از برد نیروی دفاع هوایی سوریه است، استفاده کنند یا خیر.

سوریه همچنین در برد ناو هواپیمابر آمریکایی و کشتی‌های جنگی همراه آن در دریای سرخ قرار دارد که شامل یک کشتی جنگی و سه ناوشکن است که همه آنها قابلیت پرتاب موشک‌های کروز را دارند.

یکی از مقامات آمریکایی آگاه به این نقشه گفت: بمباران‌های متعددی وجود خواهد داشت و بعد از هر بمباران یک ارزیابی صورت خواهد گرفت اما تمام این اقدامات طی ۷۲ ساعت صورت می‌گیرد.

این مقامات افزودند، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هنوز خواستار یک حمله محدود است که شامل ارسال تعداد بسیار زیاد کشتی‌های جنگی برای پرتاب موشک نمی‌باشد.

اما برخی از مقامات ارتش شک دارند که آیا یک حمله هوایی شدیدتر با استفاده از پرتاب موشک‌های کروز از ساحل می‌تواند به اندازه کافی نیروهای اسد را از بین برده و مانع استفاده آتی سلاح‌های شیمیایی شود یا خیر. یکی از مقامات این عملیات برنامه‌ریزی شده را به عنوان یک نمایش کوچک قدرت توصیف کرده‌ و نه تغییر دهنده بازی در جنگ دخلی سوریه.

یکی از مقامات آمریکایی آگاه از برآوردهای اطلاعاتی اخیر گفت: حمله برنامه‌ریزی شده آمریکا از نظر استراتژیکی بر وضعیت کنونی جنگ داخلی سوریه تاثیری نخواهد گذاشت و ممکن است جنگ داخلی سوریه دو سال دیگر نیز ادامه یابد.

پنتاگون با نقشه‌ای که طراحی کرده قصد دارد پس از دور اول حملات با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و دیگر سیستم‌های نظارتی لطمه وارده به نیروهای اسد را ارزیابی کند. سپس ارتش آمریکا می‌تواند اهدافی را که تخریب نشده‌اند؛ هدف قرار دهند و یا اهداف جدیدی را انتخاب کند.

طراحان جنگ پنتاگون گزینه‌هایی را نیز برای حمله مجدد به اسد در صورت اقدام تلافی جویانه وی یا حامیانش علیه آمریکا یا متحدانش پیشنهاد کرده‌اند.

منبع : خبر آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا