فرهنگ و هنر

ما ۱۴ بهترین انیمیشن تمام دوران، از سفید برفی تا روح را رتبه بندی کردیم

انیمیشن امکانات بی حد و حصر داستان گویی را ارائه می دهد. اینها بهترین فیلم های انیمیشنی هستند که تا به حال ساخته شده اند.

این دسته از انیمیشن های سرگرم کننده و کلاسیک بهترین شکل هنر مدرن ماندگار و در حال تکامل هستند. در این مقاله رتبه بندی قطعی بهترین انیمیشن های بلند در تاریخ از جمله شاهکارهای والت دیزنی،شگفتی های فن آوری های مدرن در پیکسار، لایکا و همچنین ایلومینیشن را برای شما آورده ایم. ما علاقه زیادی به انیمیشن های داریم زیرا آنها در بهترین حالت ممکن، امکانات بی پایانی را برای داستان گوئی به ما ارائه می دهند. برای تهیه این فهرست نکاتی کلی از جمله کیفیت کلی فیلم ها، تاثیرات فرهنگی، سن آنها و قابلیت تماشای مجدد آنها را در نظر میگیریم.

به ترتیب صعودی، در اینجا ۱۴ فیلم انیمیشن برتر تاریخ، رتبه بندی شده اند.

بهترین فیلم های انیمیشن تمام دوران

۱۴٫ من نفرت انگیز (۲۰۱۰)

داستان یک شرور به نام گرو است که خدمتکارانی عجیب به نام مینیون ها، موجودات زرد دوست داشتنی، دارد که بعد از به فرزندخواندگی گرفتن ۳ دخترشیرین و جذاب به جای شرور از او یک پدر مهربان و دلسوز می سازند. بعد از این فیلم اسپین آفی از پیدایش مینیون ها ساختند که پیشنهاد می کنیم تماشا کنید.

۱۳٫ سه گانه پاندای کونگ فو کار (۲۰۰۸-۲۰۱۶)

هر سه فیلم پر جنب و جوش این مجموعه به شدت توصیه می شود – اما قسمت دوم بهترین است. دنباله‌ای که عمیق‌تر، تاریک‌تر، هنرمندانه‌تر و جاه‌طلبانه‌تر از سلف خود، پو (جک بلک) و لرد شن (گری اولدمن)، طاووس سفید شیطانی شرور Furious Five است که در تلاش است چین را فتح کند. پاندای کونگ فو کار ۲ به کارگردانی جنیفر یو نلسون ۶۶۵ میلیون دلار فروخت. این فیلم پرفروش‌ترین فیلمی بود که توسط یک زن کارگردانی شد تا اینکه دو سال بعد Frozen ساخته شد. پردرآمدترین فیلم تنها توسط یک زن تا فیلم Wonder Woman در سال ۲۰۱۷٫ استعدادهای صوتی برایان کرانستون، کیت هادسون و جی.کی. سیمونز به قسمت سوم سال ۲۰۱۶ کمک کرد تا این مجموعه را با صدای بلند پایان دهد.

۱۲٫ موانا (۲۰۱۶)

مناظر سه بعدی خیره کننده و کرم های گوش شست پا، نکات برجسته فیلم ماجراجویی کمدی موزیکال استودیو دیزنی درباره دختری پلینزیایی است که قصد دارد جزیره خود را با کمک یک نیمه خدا از بلای نجات دهد. داستان بسیار معمولی است، اما زیبایی سمعی و بصری در حال انتقال است. نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند، باخت به Zootopia از همان استودیو.

۱۱٫ نام شما (۲۰۱۹)

به لطف روایتی غنی و تصاویری فوق‌العاده که با امتیازی به یاد ماندنی مطابقت دارد، این انیمه فانتزی تعویض بدنه رام-کام نوجوانان تبدیل به یک عزیز منتقد و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ باکس آفیس ژاپن شد. یک بازسازی لایو اکشن آمریکایی در پارامونت در حال ساخت است.

۱۰٫ آقای فاکس فوق العاده (۲۰۰۹)

اولین انیمیشن و اولین فیلم اقتباسی وس اندرسون بر اساس کتاب رولد دال در سال ۱۹۷۰ ساخته شده است که در مورد بن بست بین کشاورزان و یک خانواده حیله گر روباه است. «آقای فاکس شگفت‌انگیز» وفادار به روح دال و فیلم‌های خانوادگی بزرگ ویلی ونکا و کارخانه شکلات‌سازی، با اعتماد به نفس عجیب و غریب و ترسناک است. استاپ موشن اندرسون Isle of Dogs در سال ۲۰۱۷ آثار هنری نفس گیر و بسیاری از چیزهای غیر حساس نژادپرستانه داشت.

۹٫ ​​فیلم لگو (۲۰۱۴)

قرار دادن محصول با سرگرمی های چندگانه ملاقات می کند. سرگرمی های چندگانه با هنر در یک عزیز منتقد شوخ و متا غافلگیرکننده ملاقات می کند که همراه با نگهبانان کهکشان در همان سال، کریس پرت را به یکی از بزرگترین ستاره های سینما در جهان تبدیل کرد. همه چیز در عاقبت چنین، کم کارآمد و دیرهنگام کمی کمتر جذاب بود.

۸٫ کتاب جنگل (۱۹۶۷)

«کتاب جنگل» که ۱۰ ماه پس از مرگ والت دیزنی منتشر شد (این آخرین فیلمی است که او تولید کرد)، کتاب سال ۱۸۹۴ رودیارد کیپلینگ را با شخصیت های به یاد ماندنی و آهنگ های جذاب اقتباس کرد. تجسم مجدد هیبریدی اکشن زنده جان فاورو در سال ۲۰۱۶ با اختلاف کم، علامت پرطرفدار بازسازی های دیزنی است.

۷٫ Ghost in the Shell (1995)

انیمه آینده نگر که در اولین اجرای خود قبل از دستیابی سریع به وضعیت فرقه در ویدیوی خانگی، یک مامور سایبورگ را دنبال می کند و به موضوعات هویت و فناوری می اندیشد. در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک عکس اکشن لایو اکشن، بی جان و بدنام شده هالیوود بازسازی شده است.

۶٫ مولان (۱۹۹۸)

دیزنی با ترکیبی برنده از توانمندسازی زنان، دعواهای پرمخاطره و طنز روشن و گاه نابهنگام، ووشیا کامل می کند. مسلماً بازسازی لایو اکشن ۲۰۲۰ فتوژنیک عمدتاً یک فرصت از دست رفته بود، با اکشنی که به نوعی وزن کمتری نسبت به کارتون داشت، و موشو (ادی مورفی) را به دلیل ادعای واقع گرایی رد کرد – در حالی که بانویی شرور را اضافه کرد که گاهی به پرنده تبدیل می شود. عجیب.

۵٫ Zootopia (2016)

پنجاه و پنجمین انیمیشن دیزنی طرح‌های بلندپروازانه‌ای را ارائه می‌کند. حماسه جنایی/کمدی هیبریدی Zootopia که در کلانشهر پستانداران انسان نما می گذرد، چیزهای زیادی در ذهن خود دارد: نژادپرستی سیستماتیک، ناآرامی اجتماعی، حتی اعتیاد و تجارت غیرقانونی مواد مخدر. این یک تلاش جسورانه است که تصویری سرگرم‌کننده ارائه می‌کند که خانواده‌ها می‌توانند منفعلانه از آن لذت ببرند – و زیرمتنی که برای مخاطبان بالغ باقی می‌ماند.

۴٫ کورالاین (۲۰۰۹)

کورالاین با بازی استعدادهای آوازی داکوتا فانینگ و تری هچر بر اساس رمانی فانتزی به همین نام نوشته نیل گیمن ساخته شده است، انیمیشن خیره کننده استاپ موشن لایکا برای روایت داستان دختری که جهان موازی را با رازهای تاریک کشف می کند، استفاده می شود. یک درگاه در خانه جدیدش

۳٫ Frozen (2013) و Frozen 2 (2019)

در این اثر، میل به ساخت یک جناس let it go را کنار گذاشته ایم، در سال ۲۰۱۳ فیلم های دیزنی و دنباله کمی برتر از آن، جز پرفروشترین و پرمخاطبترین فیلم های موجود در تاریخ هستند، و به راحتی میتوان با پیامهای قدرتمند و براندازانه برای دختران در اینجا محسور گردی.

۲٫ کوکو (۲۰۱۷)

شاهکار پیکسار با عنوان” کوکو” داستانی فوق العاده شیرین برای نشان دادن اهمیت خانواده و اتحاد در آن، میباشد.داستانی در مورد سنن مختلف مردم مکزیک در مورد مرگ و سوگواری آن نیز سخن گفته شده است. موسیقی های تحسین برانگیز در این انیمیشن،آثاری به یاد ماندنی هستند.

۱٫ پرسپولیس (۲۰۰۷)

انمیشینی درام است که زندگی‌نامه‌ای مرجانه ساتراپی را روایت می کند. این انمیشن بر اساس رمان گرافیکی خودش ساخته شده است. داستان او در پس‌زمینه انقلاب ایران است. داستانی دلخراش، سرکش و گاه نشاط آور است. این انمیشن برنده جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم کن شده ۲۰۰۷ شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا