فرهنگ و هنر

بهترین فیلم های فضانوردی

۱٫ تماس بگیرید

این فیلم جودی فاستر نوع خاصی از جانور فضایی است. در نقش دکتر آرووی، او با چیزی در دوردست‌های کیهان تماس می‌گیرد و باید برای کشف دقیق اینکه چه کسی با زمین تماس می‌گیرد، مسابقه دهد. مطمئناً، تا صحنه‌های پایانی درخشان فضای واقعی زیادی وجود ندارد، اما باید در این فهرست قرار می‌گرفت تا یک فیلم علمی تخیلی هوشمندانه و صبور باشد که شامل ناشناخته‌هایی است که فراتر از سیاره کوچک ما وجود دارد.

۲٫ Wall-E

Wall-E که روی زمین می‌گذرد تا به معنای واقعی کلمه آشفتگی بشریت را پاک کند، ربات دیگری را در یک مأموریت اسکن می‌یابد که به سمت سنگ سوم باقی مانده از خورشید فرستاده شده است. این دو با هم به یک ماجراجویی سراسر جهان می روند که برخلاف هر داستان فضایی دیگری قلب شما را گرم می کند. Wall-E به لطف جلوه های بصری خیره کننده و پیام محیطی مهم تر، یکی از بزرگترین دستاوردهای پیکسار است.

۳٫ ماه

سم راکول در فیلم ماه بازی می کند، فیلمی درباره یک معدنچی در آینده که برای آوردن سوخت جایگزین به زمین فرستاده می شود. اما از آنجایی که او در آستانه بازگشت به خانه است، وضعیت سلامتی او بدتر می شود. وقتی با نسخه جوان‌تری از خودش برخورد می‌کند، همه چیز حتی عجیب‌تر می‌شود و به همراه کلونش وظیفه می‌دهند قبل از اینکه هر دو بهای کشف شدن را بپردازند، بفهمند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. این تریلر علمی تخیلی بی‌صدا و باورنکردنی، اولین نمایش خیره‌کننده‌ای را برای کارگردان دانکن جونز، پسر دیوید بووی، رقم زد.

۴٫ جاذبه

این شاهکار علمی تخیلی به کارگردانی آلفونسو کوارون با دوربین مداری و فوق رئالیسم خود توانایی خارق‌العاده ساندرا بولاک را به نمایش می‌گذارد که بیشتر این فیلم را منزوی می‌گذراند و از وحشت فضا جان سالم به در می‌برد. دوست داشتی وقتی بزرگ شدی فضانورد بشی؟ نه پس از دیدن این تریلر، جایی که تبهکار خلاء نابخشودنی فضاست.

۵٫ آپولو ۱۳

چگونه با ران هاوارد بحث می کنید؟ فیلم پرفروش تابستانی او در سال ۱۹۹۵ درباره ماموریت تقریباً کشنده ماه که به اشتباه افتاده است، یکی از بهترین فیلم های فضایی است که تاکنون وجود داشته است. مانند بسیاری از فیلم‌های برتر در این ژانر، این فیلم تام هنکس و کوین بیکن بر نبوغ، ترس‌ها و هوشی است که ما را واقعاً انسان می‌سازد.

۶٫ چهره های پنهان

در خلاصه فیلم‌های فضایی لعنتی خوب، یکی از بهترین‌های مطلق هرگز نشان نمی‌دهد که ستاره‌هایش از زمین بلند می‌شوند. Hidden Figures داستان واقعی کاترین جانسون (Taraji P. Henson)، دوروتی وان (Octavia Spencer) و Mary Jackson (Janelle Monae) و نقش عمیقاً جدایی ناپذیر این سه زن در آوردن جان گلن به فضا برای چرخش به دور زمین را روایت می کند.

۷٫ بیگانه

شاهکار ریدلی اسکات در سال ۱۹۷۹ به یکباره ژانرهای ترسناک و علمی تخیلی را متحول کرد. در زیر سطح این حباب‌های وحشت فضایی مضامینی وجود دارد که از فمینیسم گرفته تا جنسیت فرویدی گرفته تا نقش‌های جنسیتی سنتی و تولید مثل می‌پردازد. همراه با آن، بیگانه یکی از بهترین قهرمانان تاریخ سینما را با ریدلی سیگورنی ویور به همراه یکی از بزرگترین هیولاهای تاریخ سینما با عنوان بیگانه معرفی کرد.

۸٫ جنگ ستارگان

این بزرگترین فرانچایز علمی تخیلی در تاریخ فیلم است، و بسیاری از فیلم‌سازی‌های امروزی بدون جنگ ستارگان اصلی جورج لوکاس امکان‌پذیر نبود. اگرچه بسیاری از ساختار و شخصیت های خود را از اکشن-ماجراجویی پالپ آن زمان جدا کرد، اما همه چیز از جلوه های ویژه گرفته تا مفهوم “درویدها” کاملاً پیشگامانه بود.

۹٫ ۲۰۰۱: ادیسه فضایی

بیش از سال‌ها بعد، بشریت به کشف رازی که استنلی کوبریک در سال ۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی است، نزدیک‌تر نشده است. این یک دستاورد شگفت‌انگیز از تخیل و فیلم‌سازی تکنیکی است که معادل هالیوودی با قرار دادن یک مرد روی ماه است. و برای این منظور، کارگردانی کوبریک در فیلم A Space Odyssey بسیار خوب است، مردم هنوز بر این باورند که او کسی است که به دولت ایالات متحده کمک کرد تا فرود ماه را تقلبی کند. بله کند است، بله گیج کننده است – اما از نظر ایده ها و تسلط بصری، ۲۰۰۱ غیرقابل مقایسه است. این استاندارد برای فیلم‌های علمی تخیلی باقی می‌ماند و زیربنای ژانری را که امروز می‌شناسیم، ایجاد کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا