فرهنگ و هنر

۲مورد از نوع شکل های بدن

شکل بدن ساعت شنی

شکل ساعت شنی با اندازه مساوی در باسن و شانه ها با کمری که به خوبی مشخص است مشخص می شود. افراد مشهوری مانند بیانسه و دیتا فون تیز به خاطر شکل ساعت شنی خود مشهور هستند. با این حال، مرلین مونرو شناخته شده ترین چهره ساعت شنی است.

با این فرم بدن، همچنان می خواهید کمر خود را برجسته کنید، زیرا این باریک ترین قسمت بدن شما است.

با شکل ساعت شنی، می‌خواهید از لباس‌های بی‌شکل یا گشاد که بر چارچوب شما غلبه می‌کنند و حتی می‌توانند برآمده به نظر برسند، اجتناب کنید.

شکل های ساعت شنی معمولا با اندام سینه ای بیشتر همراه هستند. اگر می‌خواهید متواضع‌تر باشید یا قفسه سینه‌تان را کوچک کنید، می‌توانید یقه قایقی را انتخاب کنید یا یقه اسکوپی را انتخاب کنید و از یقه‌های بلند مانند یقه‌های یقه‌شب اجتناب کنید.

همچنین باید به جای جیب های درزدار به دنبال شلوارهایی با جیب های زاویه دار باشید، زیرا آنها به اندازه کافی روی باسن شما کشیده نمی شوند (که می تواند خطوط نامطلوب ایجاد کند). شلوارهای بدون جیب نیز به این امر دست می یابند.

از آنجا که هیکل شما در حال حاضر بسیار “زنانه” است (من می گویم که در تعریف کلیشه ای از زنانگی) می توانید سبک هایی مانند یک لباس لاستیک زیبا با کفش های کتانی را به راحتی تکان دهید. دامن کوتاه نیز گزینه ای عالی برای شماست تا پاهایتان را به رخ بکشد.

تاپ‌های پپلوم یا لباس‌های کمری امپایر نیز گزینه‌های عالی هستند -زیرا نقاط قوت شما را برجسته می‌کنند.

شکل بدن گرد

فرم بدن گرد، که به آن شکل بدن سیب نیز می‌گویند، به دلیل بزرگ‌تر بودن بالاتنه نسبت به پایین تنه بدون خط کمر مشخص است. این فرم بدن دارای کمر باریک و پاهای بزرگ است اما از باسن به بالا فاقد تعریف است.

این می تواند در ابتدا یک فرم بدن دشوار باشد، زیرا تمایل به خرید چیزهای بزرگتر برای جبران نیمه بالایی است. تأکید بر لباس پوشیدن متناسب به این امر کمک می کند،

اما در حال حاضر، تاپ و کت های خود را ساده تر نگه دارید. شما نمی خواهید جزئیات شانه یا تزئیناتی داشته باشید که توجه بیش از حد را به خود جلب کند. شما می‌خواهید ظاهری متعادل داشته باشید، به این معنی که تاپ‌ها و ژاکت‌هایی خوش‌پوشیده و متناسب با پوستتان تنگ نیستند.

برای لباس‌ها، شما می‌خواهید از لباس‌های متناسب با بدن خودداری کنید و لباس‌های باریکی را انتخاب کنید که بالای زانو باشد. دامن های مدادی با یک تاپ گشاد نیز به خوبی کار می کنند.

ساده ترین شلوار جین برای تیپ بدنی شما، شلوار جین صاف است، زیرا پاهای فوق العاده شما را برجسته می کند، در حالی که کمر شما را کمی بیشتر مشخص می کند. برای متعادل کردن یک لباس غیر رسمی، ژاکت یا تاپ گشادتر را انتخاب کنید. زیرا شما تعریف دور کمر را از دست داده اید، دو تکه تنگ در بالا و پایین احساس تعادل و سنگینی بالایی دارند.

چگونه با استفاده از قوانین لباس تناسبی بهتر لباس بپوشیم (پارس با نسبت طلایی)

در حالی که فرم بدن شما بسیار مهم است، و برای هر فرم بدن نکاتی برای استایل فردی وجود دارد، تناسب کلی شما نیز فوق العاده ضروری است.

قانون یک سوم بسیار مهم است. جذاب ترین نسبتی که از نظر بصری پیدا کرده ایم، یک سوم است. هنگامی که بر تناسبات خود مسلط شدید و سبک خود را تکامل دادید، می توانید این تناسبات را تا ششم و بالاتر گسترش دهید. ولی! این یک مهارت پیشرفته تر است و برای اصلاح سبک شما زمان می برد. بنابراین در حال حاضر، قوانین یک سوم را به خاطر بسپارید.

در اینجا بدن شما به یک سوم تقسیم شده است:

بنابراین باید یک سوم در بالا و دو سوم در پایین داشته باشید.

یا باید ۲/۳ در بالا و یک سوم در پایین داشته باشید. هرگز بدن خود را از وسط نبرید، برای هر تیپ بدنی جذاب به نظر نمی رسد.

همانطور که بیشتر به فرم بدن خود عادت می کنید، می توانید این نسبت را تغییر دهید و کمی بیشتر آن را بررسی کنید. اما تا آن زمان، سعی کنید همیشه نسبت طلایی را برای ساده‌ترین و جذاب‌ترین ظاهر به دست آورید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا