تغذیه مناسب و رژیم درمانیمجله پزشکی

چگونه روزی ۱۰ دقیقه چربی بسوزانیم؟

حتی پرمشغله‌ترین آدم‌ها هم در طول روز ۱۰ دقیقه فرصت دارند تا آن را برای دوام سلامت و تناسب اندامشان سرمایه کنند…

lagher kardan 3355

حتی پرمشغله‌ترین آدم‌ها هم در طول روز ۱۰ دقیقه فرصت دارند تا آن را برای دوام سلامت و تناسب اندامشان سرمایه کنند. این تمرین‌ها به شما کمک می‌کند در عرض ۱۰ دقیقه چربی بسوزانید و لاغر شوید.

سعی کنید هر روز تمام این تمرین‌ها را تکرار کنید. توجه به یک تمرین و تکرار مرتب آن در طول روزهای متوالی نه‌تنها علاقه شما به ورزش را کم می‌کند، بلکه می‌تواند باعث آسیب احتمالی یک عضله یا مفصل شود. هریک از این تمرین‌ها را می‌توانید با شدت کم یا زیاد انجام دهید.

۱ دقیقه برای گرم کردن بدن

پاها را به عرض شانه باز و دست‌ها را کنار بدنتان آویزان کنید. درجا پا بزنید و اگر می‌خواهید شدت تمرین را بالا ببرید، سرعت قدم‌هایتان را افزایش دهید. آرنجتان را خم کنید و همزمان دست‌هایتان را بالا و پایین ببرید تا جایی که مچ دست به سرشانه برسد.

۱ دقیقه، شنای خمیده

دست‌ها و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. دست‌ها را روی زمین بگذارید به شکلی که بدنتان خمیده شود و شکل ۸ بگیرد. همزمان که آرنجتان را خم می‌کنید، بدنتان را به سمت پایین و جلو بکشید تا جایی که پاهایتان صاف شود بعد آرنجتان را دوباره صاف کنید به شکلی که سر و سینه‌تان بالا برود و کمرتان خمیده شود. دوباره حرکت را در جهت عکس تکرار کنید. نکته مهم اینجاست که تا جای ممکن از خم شدن زانوها جلوگیری کنید. اگر کمردرد دارید، بهتر است این تمرین را انجام ندهید.

۱ دقیقه، بخواب و بنشین

طاق باز بخوابید. زانوی راستتان را صاف و زانوی چپ را خم کنید. کف دست چپتان را سمت سقف بالا ببرید. حال با فشارآوردن به آرنج و کف دست راست، از زمین بلند شوید و به حالت نشسته درآیید. برای هر طرف از بدن، این تمرین را ۳۰ ثانیه تکرار کنید. اگر می‌خواهید تمرین ساده‌تر باشد، فقط تا حدی کمرتان را از زمین بلند کنید.

۲ دقیقه، خم و راست کردن زانو

سرپا بایستید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و دست‌ها را به کمر بزنید. عضلات باسنتان را سفت کنید. پای چپتان را یک قدم عقب بگذارید و زانویتان را به زمین نزدیک کنید. به نحوی که ران پای راستتان موازی با زمین باشد. سعی کنید کمر و سرتان را کاملا صاف نگه دارید. حال به وضعیت نخست بازگردید و همین تمرین را با پای دیگر انجام دهید. اگر می‌خواهید تمرین را با شدت کم انجام دهید، زانو را کمتر خم کنید.

۲ دقیقه، حرکات جهشی

روی زمین چمباتمه بزنید. کف دست باید روی زمین و نزدیک پاها باشد. با یک حرکت پرتابی، پاها را به عقب ببرید و صاف کنید. کمرتان باید کاملا صاف شود و روی سر پنجه قرار بگیرید. با حرکت جهشی دیگر، دوباره به حالت اول برگردید. بعد دست‌ها را بالا ببرید و تا جای ممکن به سمت بالا بپرید. دوباره به حالت اول برگردید.

۲ دقیقه، وزنه‌برداری

دست‌ها را به سمت بالا و پاها را به عرض شانه باز کنید. درحالی که دست‌ها کشیده و بالاست، زانوهایتان را خم کنید. زانو و ران باید در یک راستا قرار بگیرد. چند ثانیه‌ای در همین حالت باشید بعد دوباره به حالت اول برگردید.

۱ دقیقه، سردکردن بدن

۳۰ ثانیه دور اتاق راه بروید و از راه بینی، عمیق نفس بکشید و بازدم را با دهان انجام دهید. عضلات دست و پایتان را بکشید تا دچار گرفتگی نشود.

 

منبع : عصر ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا