سلامت پوست

راه های بالا بردن سطح سلامتی

اگر به دنبال این هستید که سالم بمانید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید، به جای درستی آمده اید. برای ایجاد یک سبک زندگی سالم، کافیست نکات ساده ی زیر را دنبال کنید. تاثیر تخم کتان بر لاغری

واکسن بزنید

واکسن زدن و به روز ماندن واکسن های خود یکی از راه های بسیار مهم برای سالم ماندن است.

واکسن‌ها بیماری‌هایی را که زمانی به افراد در هر سنی آسیب می‌رسانند یا از بین می‌بردند، بسیار کاهش داده یا از بین برده‌اند. با این حال، این بیماری ها هنوز هم وجود دارند، بنابراین اگر در مورد واکسیناسیون به روز نباشید، خود را در معرض خطر قرار می دهید. بهترین پزشک زیبایی سینه

“داشتن یک پزشک مراقبت های اولیه بسیار مهم است. آنها نگهبانان شما برای بررسی واکسیناسیون های مناسب و همچنین غربالگری بیماری های متناسب با سن شما هستند.” دکتر لوین می گوید.

طبق CDC، هر ساله در ایالات متحده، هزاران نفر به دلیل بیماری هایی که واکسن ها می توانستند از آنها پیشگیری کنند، به شدت بیمار می شوند. و حتی اگر آنها در کودکی واکسینه شده باشند، محافظت برخی از واکسن ها ممکن است از بین برود.

بنابراین، با واکسن ها و تقویت کننده ها همراه باشید و از خود و خانواده، دوستان و همکارانتان محافظت کنید. (P.S.: واکسن ها بسیار ارزان تر از بستری شدن در بیمارستان هستند!)

دست ها را بشویید

آیا می دانستید که راه شماره یک برای جلوگیری از انتشار میکروب ها رعایت بهداشت دست است؟ به همین راحتی!

طبق CDC، شستن دست ها با آب و صابون می تواند از حدود ۳۰ درصد بیماری های مرتبط با اسهال و حدود ۲۰ درصد از عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی جلوگیری کند. و کاهش تعداد این عفونت ها به جلوگیری از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها کمک می کند، که یکی دیگر از خطرات سلامتی است.

اگر خارج از خانه هستید و در جایی هستید که شستن دست ها گزینه مناسبی نیست، می توانید با استفاده از دستمال های ضدعفونی کننده دست یا ضدعفونی کننده مایع دستکش را ضدعفونی کنید.

شرایط خود را مدیریت کنید

اگر یک بیماری یا بیماری مزمن دارید، مدیریت آن بسیار مهم است. بر اساس بررسی آگوست ۲۰۱۴ توسط انجمن بهداشت عمومی آمریکا، شرایط بیشتر و بیشتری در حال ظهور هستند، بنابراین میزان خود مدیریتی به عنوان روشی حیاتی برای مدیریت این شرایط، پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامتی همچنان در حال رشد است.

این نه تنها مهم است که در معاینات و داروها باشید، بلکه لازم است با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود کار کنید تا در مورد مهارت های خود مدیریتی مورد حمایت و آموزش قرار بگیرید. به گفته آژانس تحقیقات و کیفیت مراقبت های بهداشتی، این به ایجاد اعتماد به نفس لازم برای داشتن یک زندگی سالم تر کمک می کند.

رشد یک سیستم پشتیبانی

یک سیستم حمایتی برای سلامت روانی شما و همچنین سلامت جسمی شما مفید است. داشتن افرادی که به آنها اعتماد دارید و می توانید با آنها صحبت کنید می تواند به شما کمک کند تا با چالش های روزمره کنار بیایید، تصمیمات سخت بگیرید یا حتی در شرایط بحرانی به شما کمک کند.

اعضای خانواده، دوستان، معلمان، همسایگان و/یا همکاران می توانند به مبارزه با تنهایی، انزوای اجتماعی، اضطراب کمک کنند – هر آنچه که شما نیاز دارید، طبق کمک های اولیه بهداشت روانی شورای ملی سلامت روان.

و داشتن یک شبکه پشتیبانی در حین کار بر روی تغذیه و ورزش ضروری است! طبق گفته کلینیک مایو، داشتن دوستان یا اعضای خانواده ای که شما را تشویق به تغذیه سالم و اهداف ورزشی می کنند، برای موفقیت طولانی مدت حیاتی است. ممکن است فردی باشد که وقتی دلسرد می‌شوید به او تکیه کنید، کسی که با او ورزش کنید یا حتی کسی که حین آشپزی یا ورزش کردن، مراقب بچه‌هایتان باشد.

بنابراین با خانواده و دوستانتان تماس بگیرید، به باشگاه‌ ها بروید، در کلاس ‌ها شرکت کنید یا در سازمان مورد علاقه ‌تان داوطلب شوید، یک گروه پشتیبانی از همسالانتان پیدا کنید و رویدادهای محلی را برای شرکت پیدا کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا