خبرخبر ورزشی

برد نفسگیر تیم ملی والیبال در هاوانا

امتیاز اول را روی سرویس رحمان داودی ، کوبایی ها گرفتند اما بعد از این با کسب امتیاز و ۴ سرویس عالی از عادل غلامی ، ایران ۵ بر یک پیش افتاد .
تیم ملی والیبال ایران در ماراتنی سخت توانست تیم ملی کوبا قهرمان اسبق لیگ جهانی را در خانه اش شکست دهد.

tim meli valibal2345

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ دو تیم ایران و کوبا درحالی در هاوانا به مصاف یکدیگر رفتند که این بار سالن مثل سالن بازی در ایتالیا مشکل تماشاگران را نداشت و کارگردان بازی هم خیلی علاقه ای به زوم تصویر روی تماشاگران نداشت تا بازی بهتر پخش شود. ایران  با همان ترکیب بازی با ایتالیا به میدان رفته بود.

امتیاز اول را روی سرویس رحمان داودی ، کوبایی ها گرفتند اما بعد از این با کسب امتیاز و ۴ سرویس عالی از عادل غلامی ، ایران ۵ بر یک پیش افتاد .

با این وجود بازیکنان تیم میزبان در ادامه فاصله را کم کردند . رقابت میلیمتری پیش رفت تا اینکه کوبایی ها زودتر به امتیاز ۱۶ رسیدند و  از ایران پیش افتادند. ولاسکو حسابی از بازیکنان تیمش برای از دست دادن برتری شاکی بود . او در تایم استراحت فنی  به رحمان داودی اعتراض می کرد. ایران در ۱۶ امتیاز اول ، ۴ سرویس را از دست داد. در دریافت های تیم به مرور بدتر و بدتر شد و این دلیلی بود برای پیش آمدن کوبایی ها.

بازی بعد از این امتیاز با رقابتی نزدیک میان دو تیم پیش می رفت. یک بار اشتباه داور در تشخیص ضربه موسوی و یکبار هم سرویس بد محمد موسوی ، کوبایی ها را به امتیاز های بالاتر رساند و بازی در دقایق پایانی ست اول ۲۳ بر ۲۲ بود. کوبایی ها اینجا وقت استراحت گرفتند تا شاید بتوانند نظم تیمی ایران را به هم بریزند. معروف برای ایران به خط سرویس رفت . او سرویس خوبی زد و سرویسش را در برگشت ، غفور برای ایران تبدیل به امتیاز کرد تا ایران بازی را برابر کند. امتیاز ۲۴ را هم ایران روی سرویس خوب معروف و دفاع خوب موسوی گرفت .سرویس سوم را معروف از دست داد. اشتباه عادل غلامی امتیاز ۲۵ را به کوبایی ها داد و ولاسکو سریع درخواست وقت استراحت کرد.  این تایم استراحت هم اثری نداشت و کوبایی ها با یک سرویس خوب ، امتیاز ۲۵ را هم گرفتند.

در ست دوم  بازی تا امتیاز ۸ هم با رقابت نزدیک دو تیم پیش می رفت. ایران  در این ست هم یک مشکل بزرگ داشت ، اینکه بچه های ایران در دریافت های عقب زمین با مشکل روبرو بودند. توپ های محکم کوبایی ها را خیلی سخت می شد جمع کرد. در دفاع روی تور هم ترکیب موسوی و غلامی خیلی فروغ بازی با ایتالیا را نداشت تا دیگر خبری از آن بازی دلچسب قبلی در این ست نباشد.

اگرچه ایران زودتر از کوبایی ها با امتیاز۸ رسید اما باز هم این کوبایی ها بودند که پیش افتادند و زودتر به امتیاز ۹ رسیدند. این روند در ادامه بدتر هم شد . بچه های تیم ملی که به نوعی اسیر فیزیک بدنی کوبایی ها شده بودند در روی تور و در ضربات شان کم دقت بودند و این اختلاف امتیاز دو تیم را زیاد کرد . مربی کوبایی ها که مدام بازیکنان جوانش را تهییج می کرد ، می دانست با این شیوه می تواند از تیم خسته ایران که هنوز نتوانسته بود با فشار بازی با ایتالیا ، خستگی ناشی از سفر طولانی و تغییر ساعت کنار بیاید رقابت داشته باشد.« ۱۶ بر ۱۲ » روی تابلوی امتیازات نشان از این مشکل تیم ایران داشت. ایران که ست دوم را بد شروع کرده بود ، این مسیر را تا پایان ادامه داد و بازی را هم ۲۵ بر ۱۹ به حریف واگذار کرد.

در ست سوم ، تیم ملی ایران این بار بهتر ظاهر شد و توانست زودتر از حریف و با اختلاف امتیاز ۴ به امتیاز ۸ برسد. این روند تا امتیاز ۱۶ هم ادامه داشت ولی کوبایی ها سعی در کم کردن اختلاف داشتند و سرانجام در امتیاز ۱۸ با ملی پوشان ما برابر شدند و زودتر هم به امتیاز ۱۹ رسیدند.

بعد  از این اما آمدن آرمین تشکری به زمین و سرویس های خوب او توانست ایران را ۲۱ بر ۱۹ پیش بیاندازد. مربی کوبا خیلی زود تایم اوت گرفت تا شاید دوباره بازیکنانش را تهییج کند ولی موسوی خیلی خوب امتیاز ۲۲ را هم برای ما گرفت. تشکری روی سرویس امتیاز ۲۳ را هم گرفت و شوکی دیگر به کوبایی ها داد. او ناباورانه و به کمک تور ، امتیاز ۲۴ را هم برای ما گرفت و با دفاع عالی از موسوی ، روی سرویس تشکری ایران این ست را  با پیروزی به پایان رساند. در این ست کوبایی ها در همان امتیاز ۱۹ ماندند.

بازی در ست چهارم نفسگیر پیش می رفت. ابتدا ایران برتر بود اما دوباره کوبایی ها بازی را گرفتند ، آنها زودتر به امتیاز ۸ رسیدند اما ایران هم در امتیاز ۷ بود.در ادامه بازی سرویس های خوب امیر غفور که هم قدرت بالایی داشتند و هم شتاب بالا ، دفاع در عقب زمین کوبا را مشکل کرد و ایران با دفاع های عالی روی تور به امتیاز ۱۲ رسید تا کوبایی ها ۱۰ باشند. روند خوب بازی ملی پوشان تا امتیاز ۱۶ ادامه داشت. سرویس های خوب ، و دفاع عالی روی تور ایران را به امتیاز ۱۶ رساند درحالی که کوبایی ها و کبدا که ستاره شان در دو ست اول بود فقط ۱۱ امتیاز داشتند. این روند در ادامه با امتیاز ۱۸ برای ایران و ۱۲ برای کوبایی ها تداوم پیدا کرد تا تیم ملی در آستانه کشاندن بازی به ست چهارم قرار بگیرد.

بازی به ست پنجم کشیده بود و نفسگیر پیش می رفت. دو تیم امتیازات را یک به یک بین هم تقسیم می کردند ، بازی تا امتیاز ۴ برابر پیش می رفت اما این ایران بود که به امتیاز ۵ رسید و موسوی را به خط سرویس فرستاد. دفاع عالی تشکری ، امتیاز ایران را ۶ کرد تا بلافاصله مربی کوبا وقت استراحت درخواست کند. در ادامه کوبایی ها باز توانستند بازی را مساوی کنند تا در امتیاز ۷ دو تیم برابر شوند ،ولی باز این ایران بود که زودتر به امتیاز ۸ رسید. با رسیدن تیم ها به امتیاز ۸ ، زمین ها عوض شدند و دو تیم آماده ادامه این بازی نفسگیر.

سرویس را برای ایران باید رحمان داودی می زد. سرویس او را کوبایی ها بدل به امتیاز کردند. بعد از این اما غفور امتیاز ما را به ۹ رساند و آرمین تشکری برای سرویس رفت اما سرویس او هم امتیازی برای ما نداشت تا باز بازی مساوی باشد. دو تیم این بار در عدد ۹ برابر بودند. ما به سختی امتیاز ۱۰ را با تلاش مباشری گرفتیم تا شاید این بار بتوانیم سرویس را امتیاز کنیم. سرویس خوب غفور هم  دلیلی برای موفقیت نشد. کبدا در حمله عالی بود و دو تیم امتیازشان ۱۰ شد.  غفور ایران را به امتیاز ۱۱ رساند و مهدوی و غلامی برای سرویس  و دفاع به زمین آمدند.  عادل سرویس را زد اما کوبایی ها کارشان را تکرار کردند و دو تعویضه ما جواب نداد . سرویس کوبایی ها اوت شد و امتیاز ما ۱۲٫ باز هم کوبایی ها دفاع کردند و بازی همان طور پیش می رفت. ولاسکو وقت استراحت گرفت تا با یارانش حرف بزند. او نکات مهمی را درباره زاویه ضربات به غفور و دیگران می گفت.

کوبایی ها باید سرویس می زدند سرویس آنها باز هم اوت شد و ما ۱۳ امتیازی شدیم. حالا سرویس در دست ما بود اما مربی کوبا هم سریع تایم اوت گرفت. مرربیان داشتند کنار تور با تاکتیک های شان دوئل می کردند. معروف سرویس زد و کوبایی ها امتیاز گرفتند. این بار هم کبدا خوب امتیاز خوبی گرفت. ۱۳ برابر.

غفور امتیاز ۱۴ را برای ما گرفت و ما فقط یک دفاع می خواستیم. اتفاقی که نیفتاد. ۱۴ برابر. آرمین تشکری امتیاز ۱۵ را هم گرفت و به خط سرویس رفت. دفاع عالی موسوی ایران را پیروز این بازی نفسگیر کرد.

خستگی  قدرت حریف  و غافلگیری در دو ست اول هم باعث نشد تا بچه های تیم ملی در برابر قهرمان یک دوره و نایب قهرمان ۵ دوره لیگ جهانی کم بیاورند. حالا ایران در جدول بازی ها ۹ امتیازی است. اگرچه شانس صعود مان به مرحله بعد کم شده اما هنوز دلاوران تیم ملی با رشادت می جنگند تا دل مردم مان را شاد کنند.

 

منبع : خبر آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا