خبرخبر سیاسی

مهم ترین خبرها در سال ۲۰۲۰

جنبش Black Lives Matter افزایش می یابد

پس از مرگ آربری، فلوید و برونا تیلور – که در ماه مارس توسط افسران پلیس لوئیزویل در جریان یک یورش ناموفق مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد (به زودی در مورد شرایط تیلور بیشتر توضیح خواهیم داد) – زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد و با رویدادهایی که در سراسر کشور اتفاق می‌افتد، بیشتر و بیشتر دیده می‌شود. اعتراض کشور به بی عدالتی اجتماعی

یکی دیگر از مرگ‌های ناشی از تیراندازی پلیس، تیتر خبرها را به خود اختصاص داده است

در ۱۲ ژوئن، ریشارد بروکس، یک مرد سیاه پوست، توسط پلیس در پارکینگ یک رستوران وندی در آتلانتا مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت. او ۲۷ سال داشت. اعتراضات در آتلانتا و سراسر کشور ادامه یافت و ادامه یافت و ناآرامی‌های نژادی ادامه یافت.

دادگاه عالی ترامپ را از پایان دادن به DACA منع کرد

به گزارش سی ان ان، در ۱۸ ژوئن، دادگاه عالی تلاش دولت ترامپ برای پایان دادن به اقدام به تعویق افتاده برای ورود به دوران کودکی را متوقف کرد، برنامه دوران اوباما که از صدها هزار مهاجری که در کودکی به ایالات متحده آورده شده بودند در برابر اخراج محافظت می کند.

افسر در پرونده برونا تیلور اخراج شد

در ۲۳ ژوئن، یک افسر پلیس که در تیراندازی تیلور در لوئیزویل، کنتاکی شرکت داشت، بیش از سه ماه پس از مرگ تیلور خاتمه یافت. کارآگاه برت هانکیسون یکی از سه افسری بود که در مرخصی اداری با حقوق قرار گرفتند، اما تنها فردی بود که کار خود را از دست داد یا با اتهام مواجه شد. او متهم به خطر ناخواسته است. دو افسر دیگر که اسلحه خود را به آپارتمان تیلور شلیک کردند، گروهبان. بر اساس گزارش ها، جاناتان متینگلی و کارآگاه مایلز کاسگروو با اتهامات جنایی روبرو نخواهند شد.

تغییر نام، تغییر نام تجاری اکنون در حال انجام است

در ۲۵ ژوئن، ما متوجه شدیم که گروهی که زمانی به نام دیکسی چیکس شناخته می شد، اکنون فقط The Chicks خواهد بود – در اقدامی که گروه را از نام مرتبط با جنوب دوران کنفدراسیون فاصله می دهد. NPR گزارش داد که تغییر با هیچ نوع اعلامیه یا توضیح رسمی انجام نشد، بلکه صرفاً با انتشار یک آهنگ جدید انجام شد. سایر برندها، هنرمندان و سرگرمی‌ها تغییرات مشابهی را در پرتو جنبش عدالت نژادی ایجاد کردند.

وضعیت بابا والاس

در اواخر ژوئن، NASCAR تصویری از چیزی را منتشر کرد که به نظر می رسید یک طناب در گاراژ بابا والاس پیدا شده است – اما بعداً مشخص شد که او هدف جنایت نفرت نبوده است، به گفته وزارت دادگستری.

اف‌بی‌آی تشخیص داد که طناب کششی در گاراژ با طناب به اشتباه گرفته شده است و حداقل از پاییز گذشته در آنجا بوده است.

جولای

تقریباً در همین زمان بود که مجسمه‌های کنفدراسیون شروع به فرود آمدن در سراسر ایالات متحده کردند، اما بدون بحث و جدل نبود. بسیاری از مجسمه ها به عنوان نمادهای نژادپرستانه از گذشته تاریک آمریکا و میراث برده داری این کشور مورد انتقاد قرار گرفته اند.

خانم جفری اپستین به اتهام قاچاق جنسی دستگیر شد

در ۲ ژوئیه، گیسلین ماکسول، اجتماعی بریتانیایی، یکی از همکاران جفری اپستین، توسط اف بی آی در یک ملک دورافتاده در نیوهمپشایر دستگیر شد. او اکنون با اتهامات متعددی در رابطه با آزار جنسی زنان و دختران جوان توسط اپستین روبرو است. ماکسول متهم است که به استخدام، آموزش و حمل و نقل زنان جوان کمک کرده است. وزارت دادگستری در بیانیه‌ای نوشت: «امروز، پس از سال‌ها، سرانجام گیسلین ماکسول به خاطر نقشش در این جنایات متهم شد».

اپستین در آگوست ۲۰۱۹ درگذشت.

NBA بازگشت

در ۷ ژوئیه، تقریباً چهار ماه پس از تعلیق فصل، اولین بازیکنان NBA به یک محیط “حبابی” در دنیای والت دیزنی رسیدند. بازی‌های پلی آف در حباب، با آزمایش‌های گسترده کووید و قوانین مربوط به افراد مجاز برگزار شد. اکثر بازی‌ها بدون حضور هوادار انجام می‌شوند. در تلویزیون عجیب به نظر می رسید، مانند بسیاری از ورزش های حرفه ای که در استادیوم های خالی بازی می کردند، اما NBA اولین (و تنها) لیگی بود که این نوع “حباب” را انجام داد، که به نظر می رسید در جلوگیری از انتشار COVID در بین ورزشکاران موثر باشد. . در مورد نحوه کارکرد آن بیشتر بخوانید.

مرداد

آتش‌سوزی‌های جنگلی ساحل غربی در این ماه بسیار شدید بود، همانطور که برای این زمان از سال معمول است.

این فصل اما به خصوص ترسناک بود. رعد و برق شدید اوت باعث شعله ور شدن آتش سوزی های جنگلی متعددی در سراسر کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن شد که در اوایل سپتامبر با آتش سوزی های اضافی در سراسر ساحل غربی دنبال شد. (اگرچه عکس زیر نیز مربوط به شهریور است، اما آگوست تا حد زیادی ماهی است که اوضاع آتشین شروع شده است). برخی از این نقشه ها و گرافیک ها را بررسی کنید.

انفجار بیروت را تکان داد

در ۴ اوت، یک انفجار مهیب در بندر بیروت دست کم ۱۹۰ کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشت. همانطور که سازمان بهداشت جهانی توضیح داد، “(مجروح) جمعیت شکننده ای که قبلا با ناآرامی های مدنی، بحران اجتماعی-اقتصادی مداوم و همه گیری کووید-۱۹ مواجه بودند.”

بایدن نامزد خود را انتخاب می کند

در ۱۱ اوت، بایدن سناتور کالیفرنیا کامالا هریس را به عنوان معاون خود انتخاب کرد. این یک حرکت تاریخ ساز بود زیرا انتخاب او اولین زن سیاه پوستی بود که بر سر بلیت ریاست جمهوری یک حزب بزرگ رقابت می کرد. هریس در اوایل سال جاری به رقابت با بایدن پرداخت و به نظر می رسید قبل از اینکه در نهایت از رقابت برای کاخ سفید خارج شود، یک رقیب قدرتمند بود. این سناتور ۵۵ ساله دوره اول نیز اصالتاً آسیای جنوبی است.

بایدن نامزدی را به چالش می کشد

در ۱۸ اوت، در دومین شب از کنوانسیون ملی دموکرات ها (مجازی) ۲۰۲۰، این حزب رسما بایدن را نامزد کرد. او البته پذیرفت — و قبلاً هریس را به عنوان شریک خود انتخاب کرده بود.

مردی در کنوشا، ویسکانسین توسط یک افسر تیراندازی شد

در ۲۳ اوت، جیکوب بلیک، یک مرد سیاهپوست ۲۹ ساله، پس از شلیک یک افسر در کنوشا، شهری بین شیکاگو و میلواکی، از ناحیه کمر به پایین فلج شد. بر اساس گزارش ها، افسر هفت بار به پشت بلیک شلیک کرد که بلیک درب راننده را به سمت شاسی بلند خود باز کرد و به داخل خم شد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا