روابط زناشویی

بهترین نکات رابطه برای یک ازدواج سالم چیست

۱٫ هر روز زمانی را به تنهایی برای شما دو نفر اختصاص دهید

ده دقیقه چهره به چهره؛ در مورد روز، احساسات، اهداف و افکار خود بحث می کنید.

۲٫ حل تعارض را بیاموزید

این موضوع را یادبگیرید که چگونه بتوانید یک تعارض را با شناختن نقطه های قوت یکدیگر و تبدیل کردن آن به یک رویکرد کاملا تیمی حل کنید.

از تلاش کردن برای ثابت شدن بهترین راه خود دوری کنید، ولی برای دیدگاه های متفاوت به صحبت هیا همسر خود گوش بدهید. امی تافلسکی(LMFT) در این باره گفته است:

۳٫ برای درک شریک زندگی خود گوش کنید

معمولا در رابطه ها، افراد برای پاسخ دادن به مسائل یا دفاع کردن از خودشان گوش میدهند که باید گفت گوش دادن با فهمیدن متفاوت است. زمانی که برای فهمیدن موضوعی گوش میدهید، بیشتر از گوش خود به آن موضوع گوش میدهید.

۴٫ با قلب خود گوش دهید

شما با همدلی باز گوش می دهید. شما با نگرش کنجکاوی و شفقت گوش می دهید.

از گوش دادن تا درک، صمیمیت عمیق‌تری با شریک زندگی‌تان و خودتان ایجاد می‌کنید تا زمانی که برای مبارزه با یک بحث یا پاسخ گوش می‌دهید. اینجا جایی است که ارتباط و صمیمیت واقعی زندگی می کند.

۵٫ از صمیم قلب صحبت کنید

هرچه بتوانید با تجربه عاطفی خود بیشتر در ارتباط باشید، به وضوح می توانید آن تجربه را منتقل کنید. سعی کنید با استفاده از جملات “من” (احساس صدمه دیده، غمگین، تنها، بی اهمیت) با شریک زندگی خود صحبت کنید. صمیمیت شما عمیق تر می شود و خواهد بود.

صحبت از صمیم قلب با قسمتی از مغز متفاوت از اظهارات یا اتهامات “شما” صحبت می کند. صحبت از درد عاطفی شما به شریک زندگی شما فرصتی می دهد که به جای دفاع از موقعیت خود به آن پاسخ دهد.

نقاط قوت و ضعف یکدیگر را قدر بدانیم و به آنها احترام بگذاریم

چگونه یک ازدواج شاد داشته باشیم؟

یکی از بهترین نکات ازدواج شاد، قدردانی است. فقط کمی قدردانی به حفظ یک ازدواج سالم کمک می کند.

سال‌هاست که زوج‌های متاهل به قدری با یکدیگر راحت می‌شوند که جوهر واقعی عشق را از دست می‌دهند. در این صورت چگونه می توان ازدواج را بهتر کرد؟

برای زنده نگه داشتن روح عشق، زوج ها باید در برقراری ارتباط سالم شرکت کنند. آنها باید به خاطر تمام فداکاری های کوچک و بزرگی که نیمه دیگر هر روز انجام می دهند، قدردانی و قدردانی کنند.

این کار کوچک خواباندن بچه ها در شب ها یا درست کردن صبحانه در رختخواب باشد. حتماً ژست سپاسگزار خود را برای ایجاد یک ازدواج سالم به زبان بیاورید.

در اینجا چند توصیه تخصصی در مورد قدردانی از نقاط ضعف و قوت شریک زندگی خود آورده شده است:

جیمی مولنار (LMHC، RYT، QS) می گوید،

۶٫ یک چشم انداز مشترک با هم ایجاد کنید

بنابراین اغلب با دید روشنی از آنچه می خواهیم وارد رابطه می شویم، اما همیشه این ارتباط را به طور موثر با شریک زندگی خود برقرار نمی کنیم. این می تواند به مشاجره های زیادی منجر شود.

به یاد داشته باشید، ما دو فرد مجزا هستیم که در یک سفر مشترک با هم می‌پیوندیم، بنابراین باید پایه‌ای قوی ایجاد کنیم تا بتوانیم از آن بسازیم.

ما باید دقیقاً آنچه را که می‌خواهیم و به کجا می‌رویم روشن کنیم تا چشم‌انداز مشترکی را برای زندگی که با هم خلق می‌کنید شناسایی کنیم.

۷٫ نقاط قوت و ضعف یکدیگر را شناسایی کرده و به آنها احترام بگذارید

من معتقدم ازدواج زمانی موفق است که بتوانیم به عنوان یک تیم متحد کار کنیم. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که شریک ما همه چیز باشد.

و مطمئناً هرگز نباید سعی کنیم شرکای خود را تغییر دهیم یا انتظار داشته باشیم که آنها شخص دیگری شوند. در عوض، باید نقاط قوت و ضعف خود را نام ببریم و ببینیم کجا می‌توانیم شکاف‌ها را برای یکدیگر پر کنیم.

من توصیه می‌کنم این را با هم بنویسید ، نام بردن از بهترین عملکرد، نقاط قوت و ضعف‌مان، و سپس تعریف اینکه چگونه می‌توانیم از شریک زندگی‌تان و یکدیگر حمایت کنیم، زیرا دیدگاه مشترک خود را برای زندگی مشترک ایجاد می‌کنیم.

هارویل هندریکس، روانشناس، می گوید:

۸٫ مرزهای افتخار

همیشه قبل از شروع صحبت از شریک زندگی خود بپرسید که آیا می تواند گوش دهد. در غیر این صورت، شما مرزهای آنها را نقض کرده و خطر درگیری را خواهید داشت.

۹٫ متعهد به منفی بودن صفر باشید

منفی گرایی در روابط و تعاملات باعث میشود که به هر طریقی ارزش شریک شما پایین بیاید و او را بی ارزش کند.این کار نوعی ” دست انداختن” محسوب میشود. منفی گرایی همیشه باعث به وجود آمدن یک احساس کاملا منفی با عنوان “اضطراب” در افراد میشود، و باعث دفاع از ضد حمله و یا اجتناب در روابط می گردد، و در هرصورت باعث قطع شدن رابطه میشود. هلن لاکلی هانت نکات ارزشمندی را به این مجموعه اضافه میکند.

۱۰٫ زمانی کنجکاو شوید که همسرتان کاری را انجام می دهد که شما را متحیر می کند یا احساسات منفی شما را تحریک می کند.

آنها ممکن است فقط خودشان باشند، و شما ممکن است به آنچه ساخته اید پاسخ دهید و آن را به آنها نسبت دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا