روابط زناشویینامزدی، عقد ، ازدواج

شکاف بزرگ اختلافات زناشویی

ازدواج یک رابطه دنج است که در آن دو نفر می توانند شکوفا شوند. حداقل، این ازدواج ایده آلی است که تازه دامادها آرزوی آن را دارند. واقعیت گاهی اوقات سایه ای ناامید کننده از آن تصویر است که با درگیری، خشم و تنهایی خدشه دار می شود.

چگونه عروس سرخ شده تبدیل به یک زن افسرده و منزوی می شود که احساس می کند نامرئی و بی حق است؟ آن داماد خندان به کجا ناپدید می شود و به جای آن یک غرغرو عبوس و بی احساس جایگزین می شود؟

من به عنوان مشاور هنوز با زن و شوهری آشنا نشده ام که به قصد بیگانگی یا آزار یکدیگر وارد رابطه زناشویی شده باشند. با این حال، من اغلب با همسران و همسرانی کار می کنم که می توانند سابقه واضحی از آسیب دیدگی و جدایی پیشرونده را دنبال کنند.

زیربنای اختلافات زناشویی مسائل کنترل، فرضیات ناقص و استرس بی امان است که عشق زوج را از بین می برد. برای درک بهتر اینها، یک زن و شوهر باید با نگاهی شجاعانه فراتر از اتهامات و انکارهای خود به مشکلات واقعی نهفته در زیر آن نگاه کنند.

کنترل

یک عامل برجسته در این نوع اختلالات زناشویی دکمه داغ کنترل است. برای برخی، کنترل شدن توسط همسر خطرناک یا تحقیرآمیز به نظر می رسد. یک هشدار درونی وجود دارد، آیا می‌خواهید به او (یا او) اجازه دهید به شما بگوید چه کار کنید؟ شما خود را تسلیم خواهید کرد و پشیمان خواهید شد!

سناریوی مخالف – داشتن کنترل و مسئولیت بیش از حد – ممکن است برای برخی به همان اندازه ترسناک به نظر برسد. همسرم از من انتظار دارد که همه تصمیمات را بگیرم و من نمی‌خواهم مسئول همه چیز باشم. اگر مشکلی پیش بیاید سرزنش خواهم شد.

شما می توانید این مشکل فرار را به دو روش خنثی کنید. اولین مورد با شناسایی چگونگی توسعه الگو است. زوج ها اغلب به دلیل نیاز به مسلط بودن یا وابستگی به قدرت شخص دیگری جذب یکدیگر می شوند. این یک پویایی قدرتمند است که معمولاً ناخودآگاه است اما در ابتدا راحت است. با گذشت زمان، با این حال، تعامل آنها برای هر دو ناراحت کننده می شود. همسر مسلط از وابستگی خسته می شود، در حالی که همسر دیگر شروع به شورش علیه کنترل می کند.

این احساسات در واقع نشانه بلوغ و سیگنالی برای ارزیابی مجدد رابطه هستند. این دومین گام به سوی ازدواج ایمن تر و پایدارتر است. در مورد نحوه تقسیم تصمیمات و مسئولیت ها صحبت کنید.

مفروضات

با تصحیح مفروضات ناقص در مورد ازدواج، می توان میدان مین بالقوه دیگری را از بین برد. اکثر زوج ها با ایده های مبهم در مورد چگونگی انجام آن وارد ازدواج می شوند. الگوها معمولاً منعکس کننده پیشینه خانوادگی هستند.

آیا تا به حال وسوسه شده اید که به همسرتان بگویید: “شما دقیقاً مانند مادر (یا پدرتان) هستید”؟ آن بازی قدیمی سرزنش را به یک شرکت سازنده‌تر تبدیل کنید: توصیف خانواده‌هایتان را مقایسه کنید، نه برای اینکه ثابت کنید حق با چه کسی است، بلکه برای درک بهتر اینکه چگونه الگوهای ناکارآمد شما شکل گرفته است.

ممکن است متوجه شوید که شما و همسرتان در بسیاری از زمینه ها انتظارات متفاوتی دارید: امور مالی، نقش ها، سبک های ارتباطی، حل تعارض، تمایلات جنسی. برای بررسی روش های جدید مدیریت این جنبه های زندگی مشترک وقت بگذارید.

ممکن است برای این پروژه به کمک نیاز داشته باشید: با هم کتابی در مورد ازدواج بخوانید، در یک کنفرانس غنی سازی ازدواج شرکت کنید، با دوستانی که ازدواجشان را تحسین می کنید صحبت کنید یا به دنبال یک مشاور برای تسهیل این روند باشید.

یکی از کشفیاتی که خواهید کرد این است که الگوهای قدیمی و آشنا به سختی تغییر می کنند. یادگیری روش های جدید خطرناک و ناراحت کننده به نظر می رسد، اما لذت بردن از نتیجه موثرتر می تواند تغییرات مثبت را تقویت کند.

فشار

در نهایت، با نگاهی طولانی به خواسته ها و اولویت های زندگی خود از انفجار جلوگیری کنید. گاهی اوقات، قانع کننده ترین نیروی ناهماهنگی زناشویی استرس است. سخت است که یک همسر مهربان، سخاوتمند و کمک کننده باشید، زمانی که بیش از حد فشار دارید.

وقتی به زوج‌ها مشاوره می‌دهم و به برنامه‌هایشان گوش می‌دهم، اغلب از شنیدن لیست‌هایشان خسته می‌شوم. اغلب، من همچنین می شنوم که عصبانیت در رابطه رخ می دهد. همسری که بیش از حد کار می‌کند ممکن است درباره زمانی که شوهرش برای تماشای ورزش در تلویزیون صرف می‌کند غر بزند، و شوهری که از نظر مالی استرس دارد ممکن است فکر کند که همسرش با اشتیاق وقت خود را صرف می‌کند تا کارت‌های شارژ را از میان آن شکاف‌های کوچک عبور دهد. مرور و تنظیم مجدد اولویت ها می تواند انرژی و صمیمیت را بازگرداند.

ازدواج می تواند محیطی دنج را فراهم کند که قلب و روح را تغذیه می کند. برای تصحیح نگرش ها و اعمالی که مانع می شوند، وقت بگذارید. هر ازگاهی برای  هم هدیه بخرید. نیازی به خرید هدیه های گران قیمت و بزرگ نیست. می توان با هدیه کوچکی به شوهرتان مثل عطر یا ادکلن ( سایت خرید ادکلن) از او تشکر کنید. و یا اگر آقا هستید می توانید لوازم آرایشی برای همسرتان بخرید. سایت خرید لوازم آرایشی– در هر صورت به هم محبت کنید و هوای حال دل همدیگر را داشته باشید.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا